Gå til innhold

Sodd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage sodd til mange i helga, har laget det mange ganger før, men vil lage det best mulig nå. :fnise:

Hvilke poteter passer best til sodd? Må vel ha noen som ikke går så fort i oppløsning? Og hvor mye gulrøtter tror dere jeg må ha? Vi blir 23 voksne. 

Takk for svar, hilsen mei! 

Anonymkode: 904ba...157

Skrevet (endret)

Mengden sodd og mengden gulrot kan jeg dessverre ikke bidra med, men når det gjelder potetsort ville jeg valgt Beate. Den er kokefast og du får tak i den overalt. Alternativt kan man også velge Asterix. Egenskapene er mye de samme. 

Endret av Ullvott
Skrevet
14 timer siden, Ullvott skrev:

Mengden sodd og mengden gulrot kan jeg dessverre ikke bidra med, men når det gjelder potetsort ville jeg valgt Beate. Den er kokefast og du får tak i den overalt. Alternativt kan man også velge Asterix. Egenskapene er mye de samme. 

Takk for svar! Jeg kjøpte asterix. 10 kg. :sjokkert: Blir mye å skrelle, gitt. 

Skrevet

Husk å kok gulrøttene ved siden av, og ikke oppi sodden. De avgir fryktelig mye smak til kraften, og gjør at det smaker helt feil :(

Anonymkode: 1c44d...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.2.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Husk å kok gulrøttene ved siden av, og ikke oppi sodden. De avgir fryktelig mye smak til kraften, og gjør at det smaker helt feil :(

Det stemmer. Potetene skal selvsagt også være på siden. Og så må man ha Skjenning. En hederlig rett fra en hederlig landsdel!

Anonymkode: fd76c...9a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og ingerfærøl fra Dahls 😋 Inderøysodd ruler 😜

Anonymkode: ec922...b80

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, såklart koker jeg gulrøtter, poteter og soddet hver for seg! Er jo trønder, oppvokst med sodd. :P Det gikk veldig bra forresten, for alle de mange sjeler som lurte! Ble aaalt for mye, men da ble det god middag dagen etter, også. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg akutt lyst på sodd. 

Anonymkode: 5f8cb...3df

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet
På 26.2.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Der lærte jeg noe nytt, er dette noe som er vanlig kun for sodd? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...