AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Jeg vurderer å ta opp de fleste fagene fra videregående for å forbedre snittet mitt. Men jeg blir lett nervøs på eksamen og muntlige fremlegg, og så vidt jeg har fått med meg er de fleste eksamenene muntlige som privatist. Ønsker gjerne å høre om deres erfaringer. Hvor dere tok opp fag, ved hvilken skole og hvor mange karakterer dere eventuelt gikk opp. Anonymkode: 9b42a...214
Gjest askjonie Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Hei! Jeg vet ikke hvorfor du tar opp fag, men jeg tok opp fag for å komme inn på medisin. Tok opp ca 5 fag + noen nye.. Jeg har tatt et fag på Bjørknes, noen på sonans, og noen har jeg lest på selv. Vil si at jeg har aldri vært glad i å ha fremlegg/muntligeksamener men å være privatist er svært god trening for å bli det! Jeg synes likevel det var superkjipt siden jeg hadde krav om å få 6 på alle, og det gjorde meg veldig stressa og nervøs. Er glad det er over.. Husk at man kan vente til man får alderspoeng, og ta et årstudium også for å forbedre vitnemålet. Spørst hva du skal videre. Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Jeg har tatt matte, religion og historie som privatist hos sonans. Veldig bra opplegg og fikk gode karakterer. Men så etter hvert at jeg måtte ta opp maaange flere fag, nesten alt fra vg3. Så søkte jeg meg på vg3 i kommunen jeg bor i og kom inn. Var motivert og fikk gode karakterer i både standpunkt og de eksamene jeg kom opp i! Synes det var bedre å ta vg3 på nytt da det ikke kostet meg noen ting:) men man er jo sist i køen, så man vet jo ikke om man kommer inn ettersom jeg ikke hadde ungdomsrett lengre. Anonymkode: 8ff49...bed
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #4 Skrevet 22. februar 2018 ^ jeg sparte også masse penger på å heller ta vg3 på nytt enn å betale 2000 per fag hvor jeg må ha eksamen i alt.. Har du sjansen anbefaler jeg deg til å ta et år fra vgs på nytt! Anonymkode: 8ff49...bed
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, askjonie skrev: Hei! Jeg vet ikke hvorfor du tar opp fag, men jeg tok opp fag for å komme inn på medisin. Tok opp ca 5 fag + noen nye.. Jeg har tatt et fag på Bjørknes, noen på sonans, og noen har jeg lest på selv. Vil si at jeg har aldri vært glad i å ha fremlegg/muntligeksamener men å være privatist er svært god trening for å bli det! Jeg synes likevel det var superkjipt siden jeg hadde krav om å få 6 på alle, og det gjorde meg veldig stressa og nervøs. Er glad det er over.. Husk at man kan vente til man får alderspoeng, og ta et årstudium også for å forbedre vitnemålet. Spørst hva du skal videre. Lykke til:) kom du inn? Anonymkode: bac5c...a5a
Gjest askjonie Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: kom du inn? Anonymkode: bac5c...a5a Ja, jeg kom inn.. Men nå tenker jeg søke meg inn på sykepleien i stedet for hahaha:-) Så sånn kan det gå! Jeg startet også, men jeg vet ikke helt om det er det jeg kunne tenkt meg lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå