Gå til innhold

Møbler til ny bolig, vegger i hvitt og gulv i lys/varm trefarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har kjøpt meg første bolig hvor alt er veldig enkelt. Vegger er hvite og gulv er et slags lyst, gammelt treverk. I den sammenheng så lurte jeg på om noen av dere har peiling på hva som er gode tips for å innrede noe slikt? Er en nyutdannet fyr på 25 år som skal bo der, med dame etterhvert. Jeg får bilhjelp neste helg så må ha alt tenkt ut til da. 

Jeg tenker at en mørk sofa vil være kult, med kanskje noe halveis mørkt teppe, og et mørkt stuebord og tv-benk i brun kan være ok? Driver egentlig bare og kikker på hva Ikea tilbyr, men sliter med å forestille meg hvordan rommene blir å se ut. 

Noen som har gode tommelfingerregler å bruke for å unngå å gjøre store tabber, eller andre tips?

Anonymkode: 6057d...3de

Skrevet

parkett-nordic-flooring-arctic-collectio

430_Solidfloor_Vintage_Eiche_Caucasus_Am

Anonymkode: 72b03...d6a

Skrevet

Svarte eller mørke møbler kan bli fint :)

parkett-boen-andante-live-pure-borstet-h

Anonymkode: 72b03...d6a

Skrevet

Typisk ungkarsbolig er svarte og mørke møbler. Ta heller å kjøp en grå sofa.

Anonymkode: 0bdd3...f60

• Liker 1
Skrevet

Se litt i boligannonser på finn av lignende hus

Anonymkode: 13348...4bf

Skrevet

Jeg ser mange foreslå sort eller grått.  Personlig synes jeg det er fryktelig kjedelig med bare hvitt, grått og sort i et rom.  Da er det viktig å bruke farger på bilder, puter og tepper. 
Golvet ditt i tre høres bra ut,, for det gir sikkert varme til rommet.  Et annet tips for å gi liv og varme i fargeløse rom er å bruke grønne planter.  Du trenger ikke grønne fingre for å holde liv i f.eks. Svigermors tunge.  

Det finnes mange interiørsider på nett som kan gi deg ideer.  Gratulerer så mye med første bolig! :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...