Mream Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Jeg har blitt innkalt til et jobbintervju, men jeg har aldri vært på jobbintervju før. Jeg er bilmekaniker og har veldig lyst å få denne jobben. Hvordan man imponere arbeidsgiveren, og man viser seg at man er rett person til stillingen? Takk de som svare
visp Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Det er ikke så komplisert. De skal se om de vil ha deg som ansatt og du skal se om du vil jobbe der (husk at du også skal vurdere om du vil være der). Du har sikkert noen papirer som viser hva du kan etc. Ellers kommer det litt an på hvem som har intervjuet. De spør noen spørsmål og du svarer som du syns. Du må bare være deg selv; høflig og grei. Du bør også ha noen spørsmål for å vise interesse så du kan google firmaet og se om du finner noe å spørre de om. Om du ikke finner noe der kan du spørre om vanlige ting- som hva arbeidstiden er etc. Også sånne vanlige jatte-spørsmål: er det et godt arbeidsmiljø f.eks. (Man får jo aldri et sant svar, men da virker du iallefall interessert og våken). Ikke spør om lønn om før du evt. blir tilbudt jobben. Du vet sikkert hva lønna ligger på sånn ca. i bransjen. Om du blir spurt om hvorfor de skal velge deg så kan du svare det alle svarer (nesten): at du har god arbeidsmoral, er effektiv og trives med høyt tempo. Noe sånt:) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå