AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #1 Del Skrevet 22. februar 2018 Ble nettopp klar over at jeg betaler månedlig på min reiseforsikring enda jeg reiser bare noen få små turer i året, kan jeg si den opp og heller tegne på nytt når jeg skal dra eller må en ha helårs? Anonymkode: 8c29a...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #2 Del Skrevet 22. februar 2018 Det gjør jeg. Tegner helårsforsikring. Men sier opp når jeg er hjemme fra tur Anonymkode: e4b75...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Del Skrevet 22. februar 2018 Så du er aldri utenfor huset? Mange reiseforsikringer gjelder bare du drar på fjellet. Anonymkode: 0378b...461 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #4 Del Skrevet 22. februar 2018 Jo, jeg er utenfor huset, men sjelden det er noe å miste eller noe på en tur i skogen liksom.. Anonymkode: 8c29a...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Del Skrevet 22. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, jeg er utenfor huset, men sjelden det er noe å miste eller noe på en tur i skogen liksom.. Anonymkode: 8c29a...9e5 Man kan miste mobilen eller sånne ting da. Om du er på helgetur til familien kan noe i bagasjen bli ødelagt. Jeg opplevde at min PC ble ødelagt på bussen for eksempel. Anonymkode: 0378b...461 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #6 Del Skrevet 22. februar 2018 Min reiseforsikring pleide gjelde selv for korte gåturer eller bilturer. Mye kan jo skje da. Men personlig sa jeg den opp da jeg er fattig og tilbringer mye tid hjemme uansett. Reiser aldri på ferie lenger heller Anonymkode: db87f...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #7 Del Skrevet 22. februar 2018 Når du kjører til jobb er det også en reise. Jobbforsikringen dekker ikke den. Anonymkode: 76be1...2f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #8 Del Skrevet 22. februar 2018 Noen av forsikringene dekker også småturer som de fleste kanskje ikke anser som rene ferier, men som rent forsikringsmessig regnes som reise likevel. Anonymkode: 55fa6...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #9 Del Skrevet 22. februar 2018 MIn helårs er billigere enn o jeg skulle hatt en for ferie i året. Anonymkode: a3073...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #10 Del Skrevet 22. februar 2018 Jeg betaler for reiseforsikring enda jeg sjeldent er på det man kan kalle ferie. Men om noe jeg eier skulle bli ødelagt utenfor eiendommen så er den forsikringen fryktelig grei å ha. Anonymkode: 36451...7b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #11 Del Skrevet 22. februar 2018 Det året jeg ikke hadde reiseforsikring snublet jeg og skrubbet grusen. Brillene mine som jeg er helt avhengig av ble ødelagt. Forsikring var noe av det første de spurte meg om på legevakta. Nye kostet meg 15 000 kr. Anonymkode: 3bbb9...31e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 22. februar 2018 #12 Del Skrevet 22. februar 2018 Helårs reiseforsikring er noe av det mest misledende som finnes. Du betaler hele året men den gjelder bare på reiser opp til en måned eller tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 22. februar 2018 #13 Del Skrevet 22. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det året jeg ikke hadde reiseforsikring snublet jeg og skrubbet grusen. Brillene mine som jeg er helt avhengig av ble ødelagt. Forsikring var noe av det første de spurte meg om på legevakta. Nye kostet meg 15 000 kr. Anonymkode: 3bbb9...31e Hvorfor spurte de deg om forsikring på legevakta? Var det brillene dine de behandlet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeF Skrevet 22. februar 2018 #14 Del Skrevet 22. februar 2018 9 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Helårs reiseforsikring er noe av det mest misledende som finnes. Du betaler hele året men den gjelder bare på reiser opp til en måned eller tre. Vås. Det finnes forøvrig mer enn 1 type reiseforsikring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 22. februar 2018 #15 Del Skrevet 22. februar 2018 5 minutter siden, FrodeF skrev: Hvorfor spurte de deg om forsikring på legevakta? Var det brillene dine de behandlet? Sykepleiere blander seg opp i alt mulig som ikke angår dem. 1 minutt siden, FrodeF skrev: Vås. Det finnes forøvrig mer enn 1 type reiseforsikring. Helårs reiseforsikring som ikke dekker et helt års reise er svindel. Jeg kan ikke selve en hel pizza og så bare gi deg en fjerdedel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #16 Del Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ble nettopp klar over at jeg betaler månedlig på min reiseforsikring enda jeg reiser bare noen få små turer i året, kan jeg si den opp og heller tegne på nytt når jeg skal dra eller må en ha helårs? Anonymkode: 8c29a...9e5 Det er dumt å mye dyrere å betale når du skal reise. Har du i tillegg en reiseforsikring som dekker fra du går ut døra hjemme og til du kommer hjem igjen uansett hvor du skal så har du en god forsikring. Den største ulempen med å ikke ha helårsløpende reisersikring er faktisk dersom du blir syk mellom du forsikringstegninger. Da kan du få begrensninger i forsikringen og i tillegg vansker med å få forsikring. Finn deg en gåd reiseforsikring med dekning fra dørstokken hjemme. Anonymkode: eae94...8ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 22. februar 2018 #17 Del Skrevet 22. februar 2018 Reiseforsikringen dekker så mye også når man ikke er på skikkelig tur. Jeg f.eks dekket ny sykkel da den ble stjålet på jobb fordi arbeidstedet ikke lå i samme kommune jeg bor i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #18 Del Skrevet 22. februar 2018 Min reiseforsikring dekker fra dørstokken hjemme selv om jeg bare skal en tur på butikken. Har spurt spesifikt om dette og jeg kan like gjerne få frastjålet veska i byen her hjemme som i USA. Jeg ble faktisk frastjålet lommeboken (en ganske dyr lommebok med en god del kontanter) i min lokale matbutikk en gang, fikk dekket det meste på reiseforsikringen. Anonymkode: cc0fa...f44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #19 Del Skrevet 22. februar 2018 Reiseforsikringen jeg har (som jobben betaler for) gjelder i øyeblikket jeg trør ut ytterdøra hjemme. Mann og barn er også dekket av denne, også uten at vi er sammen. Men der er noen få unntak: gjelder ikke når vi er på jobb/skole/barnehage. Men reise til og fra dekkes. Anonymkode: cac61...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #20 Del Skrevet 22. februar 2018 33 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Sykepleiere blander seg opp i alt mulig som ikke angår dem. Helårs reiseforsikring som ikke dekker et helt års reise er svindel. Jeg kan ikke selve en hel pizza og så bare gi deg en fjerdedel. Det høres vel først og fremst ut som at du er bitter, fordi du har brent deg på dette etter at du ikke sjekket vilkårene? Det er ganske standard at denne typen forsikringer har en begrensning på reisens lengde som typisk ligger på ca 30-60 dager (husker ikke nøyaktig og gidder ikke sjekke). Å vite at det faktisk er en grense der trodde jeg var allment kjent kunnskap som «alle» visste om, eller i det minste er i stand til å sjekke når man inngår en avtale. Skal man ha reiseforsikring som dekker mange måneders sammenhengende reise er dette et dyrere produkt, som man må bestille spesielt. Anonymkode: a8e61...ec7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå