Imax Skrevet 13. februar 2005 #1 Skrevet 13. februar 2005 Hadde en diskusjon her i helgen, hvordan det faktisk er trender når det gjelder kakelaging/spising! For jeg husker veldig godt første gang jeg spiste gulrotkake og ostekake på midten av 90-tallet, og nå lager jo "alle" det hele tiden. Sjokoladekake i langpanne var det store da jeg vokste opp på åtti-tallet, og verdens beste har vel også hatt sin periode? Sier ikke at man ikke lager disse kakene lenger, men jeg synes det er påfallende at noen kaker treffer man oftere på i visse perioder.
Gjest LoisLane Skrevet 13. februar 2005 #2 Skrevet 13. februar 2005 Vi laget gulrotkake i vår familie lenge før det var in, og det var heller flaut når klassekamerater nesten brakk seg i bursdagsselskapene (det var selvsagt før de hadde smakt, om de gjorde det). Tror nok den klassiske sjokoladekaka i langpanne er en stayer, men mest i barneselskap, som ta-med-kake o.l. Nå er det klissete, mørke sjokoladekaker som gjelder.
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #3 Skrevet 13. februar 2005 Brownies er vel en stor slager for tiden. Eplekake og gjærbakst ala kringle o.l. er det lite av, synes jeg..
Gjest Emera Skrevet 13. februar 2005 #4 Skrevet 13. februar 2005 Det handler vel litt om at vi blir mer internasjonale. Andre lands (jaja, USA da, for det er jo derfra både gulrotkake, brownies, kjempemuffins og cookies kommer) kaker er annerledes og spennende. Og så blir vi kanskje leie av de faste, trauste kakene her hjemme? Men alt er jo trender, og vi blir trøtte av de nye kakene og. Da svinger pendelen tilbake til eplekake med krem, langpanne-sjokoladekake med kokosdryss og gjærkringle igjen.
hilli Skrevet 15. februar 2005 #5 Skrevet 15. februar 2005 Jeg tror at Biscotti kommer til å bli en slager om ikke så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå