Gå til innhold

Hva skal til for å lykkes med onlinedating?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet mitt er at jeg er veldig fornøyd med det livet jeg lever, men fra utsiden ser det kanskje kjedelig og trist ut.
Sliter litt med å vise at man har noe å tilby når det kommer til online dating.

Jeg er en person som holder meg for det meste hjemme. De gangene jeg er ute er det som regel med jobben.
Så fritiden blir for det meste brukt på data, programmering og spilling. Dette er ting jeg syns er kjempegøy og har en veldig stor interesse for.
Antallet venner er ikke noe å juble over, men de få jeg har er veldig gode venner. Problemet er at alle er online, så vi møtes aldri på grunn av avstand.
Hjelper kanskje heller ikke at man er ganske så gjennomsnittlig når det kommer til utsende. (175cm og halv-lubben xD)
Mine opplevelser er at jeg kommer ganske negativt ut med mine egenskaper. Så hvordan kan jeg bedre presentere meg selv når kommer til online dating? Eller er jeg dømt til å ikke lykkes?

Anonymkode: 7153b...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du mann?

Anonymkode: 1ef7d...758

Skrevet

Stemmer det.

Skrevet

Selv om jeg driver med gaming selv, så ville jeg ikke blitt sammen med noen som kun driver med det.

Jeg har ganske dårlig erfaring med menn som gamer mye og driver mye med data. Min erfaring er at de er vanskelig å få med på ting og ikke interessert i å være sosial eller noe og disse hobbyene blir stort det mest viktige etter hvert, så jeg hadde vært skeptisk.

Han trenger ikke å ha mange venner, men å ha litt andre interesser og like å komme seg ut litt er et must.

Anonymkode: 43929...d9f

• Liker 2
Skrevet

Det er akkurat dette jeg er redd for. At de på andre enden kanskje har litt fordommer mot de som bruker mye tid på pcen. I mitt tilfelle er det programmering som tar mest tid, men selvfølgelig møter man sikkert samme problemet der.

Synes du man burde la være å nevne at man bruker mye tid på pcen. Og heller vente til dette spørmålet dukker opp?

Skrevet

Litt fordommer? Det er jo ikke fordommer dersom det stemmer. Du skriver at du kun har venner online og kun gjør sosiale ting sammen med jobben. Det høres ut som for meg at du kun sitter hjemme foran PCen og ikke gjør stort annet.

Hvorfor skal du vente med det? Spørsmålet om hva man liker å holde på med dukker opp ganske fort, og om en mann skrev at han bare satt foran PCen så hadde det ikke vært så interessant.

• Liker 2
Skrevet

Beklager, feil valg av ord. "Negativ assosiasjon" passer kanskje bedre.

Det er dette jeg spør om hjelp til. For meg er pcen er verktøy som kan brukes til mye rart. Jobbe, ha kontakt med andre, lære nye ting, lese, se film, underholdning, osv... Det er tydelig at alle disse tingen blir sett på som å bare sitte framfor pcen. Ja, det stemmer kanskje, men er det mulig å vinkle det på en annen måte?

Ønsker bare å si hei, før man blir luket bort.

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet

Jeg tror et av triksene er å møte folk på en annen måte enn "jeg leter etter kjæreste, du og?".

Men uansett hva du velger: Humor. Masse humor. En lett tone. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, feil valg av ord. "Negativ assosiasjon" passer kanskje bedre.

Det er dette jeg spør om hjelp til. For meg er pcen er verktøy som kan brukes til mye rart. Jobbe, ha kontakt med andre, lære nye ting, lese, se film, underholdning, osv... Det er tydelig at alle disse tingen blir sett på som å bare sitte framfor pcen. Ja, det stemmer kanskje, men er det mulig å vinkle det på en annen måte?

Ønsker bare å si hei, før man blir luket bort.

Jeg gjør også alle de tingene, men jeg gjør ikke bare det i løpet av en uke.

Jeg synes det er viktig å komme seg ut litt, og i mine øyne er det ikke positivt å sitte foran PCen hver dag utenom når man er på jobb/skole. Uansett hva man gjør foran PCen.

Ser for meg et kjipt samliv med en mann som er vanskelig å få kontakt med på grunn av at han er helt inne i pc-verdenen.

Jeg har allerede prøvd et forhold med en som gamet fra han kom hjem på hverdagene og hele helgen. Aldri igjen.

Så jeg vet ikke, men tror det kan oppfattes negativt av mange. Man virker ganske asosial og utilgjengelig på grunn av det, men det kan være kvinner som ikke har noe imot det.

Skrevet

Dra på datatreff hvis de tilbyr det på plassen du bor, se om du kan bli kjent med noen der, eller spør de på jobben om de vil gjøre noe på fritiden. Man trenger ikke å dra ut med en venn mer enn én gang i mnd, kan være kino og som jeg tenker er ganske normalt for de fleste... 

Og hvis du er litt lubben må du bare spise mindre og få i deg de riktige tingene, start med trening så kan du være en helt ny person allerede til sommeren hvis du starter nå. Kjøp deg en billig tredemølle så slipper du å bruke mye energi.

Er altså ikke så mye som skal til

Men istedenfor å bruke 100% av fritiden på PCen kan du bruke 80% av tiden til det heller, det andre trenger ikke være så komplisert, men å se på film, kjøre til svømmebassenget for å bade eller gå ut en tur, utfordrende er det nok ikke men balanse betyr mye og poenget er jo at du skal ha fokuset på å være venn med dama og ikke venn med pcen mens dama sitter ved siden av.

Dette er egentlig veldig basic. Men det er vanskelig når man er avhengig av pc. Må bare gå over til nye rutiner

Evt. kan du finne deg en dame som også har gaming som sin største lidenskap, men de er det nok få av...

Anonymkode: 984d3...6b6

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du TS?

Anonymkode: f7681...5f9

Skrevet

Mannen min har spilt mye dataspill i perioder ettersom han jobber i Nordsjøen og hadde før vi møttes veldig god tid til å spille siden de fleste rundt han jobber på dagtid, så lite å finne på sammen med andre. Det var ikke noen turn-off for meg i utgangspunktet, men så er det heller ikke den eneste interessen han har. Han jakter og skyter på skytebane, leser bøker, snekrer diverse prosjekter i huset, bygger lego, passer hunder, osv. Jeg spiller dataspill selv og nå for tiden spiller vi mest sammen. Det er veldig artig, men det begrenser seg naturlig fordi det er mange andre kjekke ting vi kan gjøre i lag.

Vedder på at det finnes flere gamerjenter der ute :) Så lenge det ikke er det eneste du driver med, man føler seg ikke sett når partneren har blikket konstant festet til en skjerm.

Anonymkode: a2f28...782

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du man burde la være å nevne at man bruker mye tid på pcen. Og heller vente til dette spørmålet dukker opp?

En annen ting å påpeke er jo også det at du er langt ifra den eneste av gutta som bruker mye tid på gaming i dag, så du er langt fra den eneste...

Men jeg tror ikke dama bryr seg om du liker å game/fotografere/interessert i fisker/kikke på stjernene/lese bøker eller hva enn man liker å gjøre. Gaming er jo en spennende og kul hobby det, uten tvil. Og jeg tenker at det er letter å være med en roligere sjel som ikke trenger å oppfylle behovene sine på andre arenaer, som å være treningsnarkoman, jage etter bedre økonomi eller gå ut får å drikke fordi personen kjeder seg.    Men tenker det går mest på hvordan man ser ut og oppfører seg, for når damer hører ordet gamer ser de for seg en svett fyr med slapp og guffen kropp, som ikke går til frisøren så ofte, ikke orker å ta skjegget og går dårlig kledd. Veldig mange av dagens unge gamere er jo akkurat sånn som dette, og skal du finne deg en oppegående dame vil hun ikke vise frem en huleboer sånn jeg ser det hvertfall.

Så sørg for å ha det der greiene på plass, det at utseendet ikke betyr mye er bare tull og en stor myte som oppstod på internett, hvertfall hvis du er i 20-30 årene betyr det mye.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange av dagens unge gamere er jo akkurat sånn som dette, og skal du finne deg en oppegående dame vil hun ikke vise frem en huleboer sånn jeg ser det hvertfall.

Så sørg for å ha det der greiene på plass, det at utseendet ikke betyr mye er bare tull og en stor myte som oppstod på internett, hvertfall hvis du er i 20-30 årene betyr det mye.

Når det er sagt kjenner vi alle til han som veier 120 kg og koser seg som har dame og nettverk, men personen har som regel kontroll på hårsveis/skjegg, hygiene og klesstil, men det er ikke alle som passer det utseendet og som oftest får denne personen folk til å le og har sjarm, men du må selv finne ut hva som vil funke for deg. For meg høres det hvertfall ikke ut som du trenger å bli større, ikke er det helsegevinst heller

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg spør om hjelp til. For meg er pcen er verktøy som kan brukes til mye rart. Jobbe, ha kontakt med andre, lære nye ting, lese, se film, underholdning, osv... Det er tydelig at alle disse tingen blir sett på som å bare sitte framfor pcen.

Er likt for alle det. Men de fleste trenger noe annet som gir spenning og kribling i magen. En kjøretur til svømmebassenget er godt nok det...
.. med mindre du må vise frem ølmagen

Skrevet

Jeg tror du trenger litt flere interesser å vise til.

Jeg er kvinne, og jeg bruker data mer enn snittet. Jeg jobbet mange år med IT-support (og programutvikling), drevet med koding på fritiden, bruker generelt PC/internett veldig mye. Bruker også ulike nettsamfunn mye (jeg har riktignok ALDRI gamet eller drevet med nettspill). Jeg kommuniserer med venner over hele verden jeg har møtt på nettet. Jeg bruker også PC som et verktøy for å lese bøker/se film/lære nye ting etc. Jeg forstår greia du har med data.

Men dette er ikke noe man merker eller ser på meg. Jeg har flere venninner med samme bakgrunn/interesse, og du kunne aldri gjetter det om du ikke kjente dem.

På samme måte tror jeg du trenger flere bein å stå på. Du må ha mer å tilby enn "interesse: pc".

Få deg en litt mer "håndgripelig" hobby som "dama i gata" kan kjenne seg igjen i. Friluftsliv, politikk, frivillig arbeid, reise etc. Du må ha mer å by på enn "han som sitter forran PCen". Kombinerer du det med å være normalt oppegående og oppdatert om hva som rører seg i samfunnet, OG være morsom, kommer du langt.

Og jeg skal ikke lyve - er du småtjukk lønner det seg å gå ned litt for å dra opp førsteinntrykket litt.

Anonymkode: 68313...9b8

• Liker 2
Skrevet

De som har mest suksess i "vanlig" dating er nok de som har mest suksess i nettdating også. Urettferdig, men sant.

Anonymkode: 72bdf...114

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Få deg en litt mer "håndgripelig" hobby som "dama i gata" kan kjenne seg igjen i. Friluftsliv, politikk, frivillig arbeid, reise etc. Du må ha mer å by på enn "han som sitter forran PCen". Kombinerer du det med å være normalt oppegående og oppdatert om hva som rører seg i samfunnet, OG være morsom, kommer du langt.

Og jeg skal ikke lyve - er du småtjukk lønner det seg å gå ned litt for å dra opp førsteinntrykket litt.

Takk dette trengte jeg å høre.

Jeg ønsker å ta utgangspunkt i den personen er. Er ikke helt komfortabel med å lage seg nye interesser for å bli bedre likt av noen andre, hvis jeg kan si det sånn. Men jeg ser at kanskje ville hjulpet.

Burde jeg nevne at jeg er en kreativ person som oftest har et prosjekt på gang? Da tenker jeg på det å lage ting, f.eks 3D-printing og tegning. Ser også at Lego er nevnt, har stor glede av det og jeg bygger av og til. Men tror ikke at sjekkereplikken "Hei vil du være med meg hjem å se på Legoen min?" vil slå helt an. Haha. xD

Jeg har kanskje litt mange hobbyer som er aktiviteter man gjør hjemme.

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du TS?

Jeg spør igjen; hvor gammel er du TS?

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spør igjen; hvor gammel er du TS?

26, hvorfor er dette viktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...