Gå til innhold

Seksretters middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var det århundrets middag! Jeg og en venninne har invitert venner på en femretters, som ble seksretters. Lagde mat i hele går og det var faktisk ikke så slitsomt, bare morsomt! Og menyen var fabelaktig:

Forrett: Ørretmousse med kaviar

Mellomrett: Ertesuppe med sprøstekt spekeskinke, servert i shotglass (genialt, det gikk et sukk gjennom forsamlingen da vi serverte)

Hovedrett: Kalkun med mozarella og urter, servert med mandelpoteter, brekkbønner og cherrytomater

Hvilerett: Basilikumkanelsorbet (var utrolig godt og utrolig grønt!), servert i coctailglass

Mellomrett: Ostesymfoni (har stjålet ordet fra fancye menyer på restauranter). Hadde en brie, en blåmuggost og en chevrè, servert med rennende honning og valnøtter

Dessert: Sjokoladefondant med bringebær- og multecoulis.

Bordet var dekket med hvit linduk og hvite linservietter, og oppå serviettene hadde vi lagt menyen som var trykket på transparent med grønn skrift. Hadde laget såper som bordkort, med navnet inni hver såpe, også trykket på transparent. Grønne og gjennomsiktige stener strødd over bordet matchet både mitt hjemmelagede grønne smykke og den grønne isen! Veldig bra.

Og helt ærlig - det gikk helt greit å lage maten, noe hadde vi laget på forhånd og andre ting på lørdagen. Anbefales!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes lekkert ut!

Skrevet

Så fint å se at det er noen som liker å lage mat av real kaliber! Menyen hørtes fantastisk god ut og bordet kan ikke har vært noe mindre enn lekkert! :sikle:

Gratulerer med vel overstått! :klappe:

Skrevet

Wow! Dette skal jeg finne en anledning til!! Så gøy da!!!

Skrevet

Godt jobbet :klappe:. Menyen hørtes herlig ut, men alt for avansert ut (til tross for dine beroligelser) for en amatør som meg...men en gang kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...