Mommy26 Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Heisann. Håper noen kan mer om dette enn oss. Vi er igang med å kjøpe vårt første hus og har lagt inn et lavt bud på et hus vi ønsker oss. Megler ringte idag og sa at budet var for lavt for selger osv(noe vi forventa) og at hun gjerne vil ha en videre dialog og eventuelt høyere bud slik vi kan forhandle. Det jeg lurer på, skal ikke avslag gis skriftlig? Vi har kun fått beskjed muntlig, er dette noe vi bør være obs på?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Første bud er alltid skriftlig fra budgiver. Det er det eneste kravet om skriftlig dukumentasjon i budgivningsprosessen. Abslag på bud kan helt fint gis muntlig på telefon. Det er skjelden megler kommer med et skriftlig avslag. Deter bør og sette tidsfrister når dere sender inn bud. Anonymkode: d0477...ae1 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Nei, avslag på bud skal ikke gis skriftlig. Det er dere som budgivere som må gi første bud skriftlig. Påfølgende bud etter det til samme selger, kan gis f.eks. pr sms eller muntlig. Anonymkode: 92198...9a3 1
Mommy26 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første bud er alltid skriftlig fra budgiver. Det er det eneste kravet om skriftlig dukumentasjon i budgivningsprosessen. Abslag på bud kan helt fint gis muntlig på telefon. Det er skjelden megler kommer med et skriftlig avslag. Deter bør og sette tidsfrister når dere sender inn bud. Anonymkode: d0477...ae1 Jeg leste dette : Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til oppdragsgiver. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. var derfor jeg begynte å stusse . Ja, vi har satt tidsfrist på budet(la inn et nytt høyere)
Mommy26 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, avslag på bud skal ikke gis skriftlig. Det er dere som budgivere som må gi første bud skriftlig. Påfølgende bud etter det til samme selger, kan gis f.eks. pr sms eller muntlig. Anonymkode: 92198...9a3 Okay. Takk for svar. Ja, der nye budet vi la inn har vi sendt via sms.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #6 Skrevet 22. februar 2018 Sms er jo også skriftlig. Anonymkode: 30d73...350
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #7 Skrevet 22. februar 2018 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2007-11-23-1318/KAPITTEL_1-6#§6-3 Jeg tror budgivning er regulert i lenkens forskrift. Du kan jo lese og se hva du får ut av forskriften? Jeg mener jeg ikke har fått noe skriftlig når vi har kjøpt leiligheter og budene ble akseptert. Mener det bare ble bekreftet på telefon. Anonymkode: d0477...ae1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #8 Skrevet 22. februar 2018 4 timer siden, Mommy26 skrev: Jeg leste dette : Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til oppdragsgiver. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. var derfor jeg begynte å stusse . Ja, vi har satt tidsfrist på budet(la inn et nytt høyere) Skjønner ikke hvorfor det for deg er viktig å få det skriftlig? Har dere satt lang budfrist og ønsker det skriftlig for å komme unna budet dere hat gitt? Eneste grunnen jeg kan se til at avslaget skulle ønskes skriftlig. Dersom budrfristen overskrides er budet også avslått, med mindre det allerede er blir godkjent. Dette da det ikke finnes noe bud lengre når fristen utløper uten aksept for budet. Anonymkode: 15183...9c0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #9 Skrevet 22. februar 2018 Når jeg kjøpte så la jeg først inn bud skriftlig og med bile av legitimasjon, fikk morbid av selger jeg slo til og fikk leiligheten. Fikk da en bekreftelse på at budet var akseptert på sms. Anonymkode: 2a4a5...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå