anyvold Skrevet 13. februar 2005 #1 Skrevet 13. februar 2005 Har tenkt litt på dette... Jeg har ikke så mange venninner jeg!! Grunnen er at jeg har flyttet på helt feil tidspunkt i livet...Og at jeg har vært mye syk. Dvs. Store tap av venninner opp i gjennom.... Da jeg var 13 flyttet jeg fra alle barndomsvenninnene mine, og vi mistet etterhvert all kontakten. Da jeg var 16 skiltes jeg fra de fleste venninnene jeg fikk på den nye ungdomsskolen da vi begynte på forskjellige videregående skoler. I løpet av videregående fikk jeg ikke så mange nye venninner, selv om jeg gikk i klasse med 13 andre jenter og 1 gutt... Ble for mange jenter på en gang for meg og jeg orket rett og slett ikke involvere meg noe særlig... konsentrerte meg om skole i stedet... Da jeg var ferdig på videregående flyttet jeg igjen, langt unna de få venninnene jeg fikk på videregående. Så begynte jeg på skole igjen, men denne utdannelsen varte kun i 6 mnd og da rakk jeg aldri få skikkelig god kontakt med noen.. Bare fest-venner kom ut av det... Jeg tok enda en utdannelse etter dette, som også varte 6 mnd. Ble ikke så mange dype venninneforhold der heller gitt... Jeg tror jeg har omtrent 5 venninner som jeg har litt kontakt med. Bare ei jeg snakker med til daglig, som har vært der for meg i tykt og tynt. I tillegg har ikke min kjærestes kamerater damer heller! En av dem har ei. Hun er jo kjempesøt, men jeg kjenner henne ikke, for de ble nylig sammen... Har møtt henne 1 gang... Så da har eventuelt 6 stk...!! Ikke så mye å skryte av... Hva gjør man da? Skal man likeså godt drite i utrikningslaget? Bare ta en middag med forloveren? Frister ikke så veldig å ha noe utrikningslag egentlig... Flere med det samme problemet? mvh "Vigdis Vennelaus"
Oylo Skrevet 13. februar 2005 #2 Skrevet 13. februar 2005 Hei Har akkurat samme problem. Ja hva gjør man..... Jeg har nå snakket med forloveren min og sagt at jeg synes det hadde vært kjempe koslig å bare reist ut å spist eller lage god middag i sammen og feste litt utover de sene nattetimer. Ser vell egentlig ingen hensikt i noe spesiell form for utdrikkningslag som bare nesten går ut på å drite ut bruden.... Men uansett hvilken form man velger så er ikke 6 - 7 venniner lite for å feire et utdrikkningslag. Jeg vil tro at du har bedre kontakt med de en om du hadde 20 venniner... Så kos deg med de vennine du har..
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #3 Skrevet 13. februar 2005 Jeg vil se meg enig med forrige innlegg. Kos dere sammen. Ikke føl at du må drikkes ut i et stort selskap. Spis en god middag og nyt kvelden. Gjør dete enten om dere er to eller seks. Gled deg!
*M* Skrevet 13. februar 2005 #5 Skrevet 13. februar 2005 En venninne av meg ønsket ikke noe stort utdrikningslag og vu reiste 5 jenter på en spa-weekend. Det var veldig hyggelig og veldig godt for henne fordi hun fikk slappet av og spist god mat.
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 13. februar 2005 #6 Skrevet 13. februar 2005 Jeg har vært i utdrikningslag hvor vi var 6 stk. inkludert bruden (og to av de andre var svigerinner). Vi hadde det kjempekoselig alikevel. Det ble et "vanlig" utdrikningslag med mange humoristiske innslag. Gjør ingenting om man ikke er så mange. Da får man bare desto bedre kontakt med de som er der!
Gjest MrsL Skrevet 13. februar 2005 #7 Skrevet 13. februar 2005 Jeg hadde 5 stykker i utdrikningslaget mitt, utenom meg. Vi hadde det kjempekoselig. De hadde fikset med aromaterapi og sminking til meg. Etterpå en bedre lunsj på Bølgen&Moi, før det bar på sledetur med hest i Bymarka - inkludert Champagne. Deretter en liten pause før alle kom hjem til meg og forloveren min hadde ordnet med ost og kjeks og masse vin utover kvelden :-) Det går an å ha det kos uten at man må være så mange
anyvold Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2005 Kjempehyggelig å høre, dere Men jeg synes likevel det er litt pinlig å ikke ha mer enn ei venninne jeg snakker med til daglig, 4 jeg fester med, ei jeg bare har møtt en gang og ei jeg ikke har sett på tre år, men som var en god barndomsvenninne en gang i tiden... Jeg føler nesten at jeg ikke kjenner noen av disse jentene, og flere av dem har heller ikke møtt hverandre... Men men... jeg er heldigvis ikke ei slik jente som fester så veldig mye eller har lyst på noe utdritningslag eller noe utdrikningslag.. jeg vil heller ha en hyggelig kose-kveld Og det kan man jo få om man er bare to også...!
Martha Stewart Skrevet 13. februar 2005 #9 Skrevet 13. februar 2005 En venninne av meg ønsket ikke noe stort utdrikningslag og vi reiste 5 jenter på en spa-weekend. Det var veldig hyggelig og veldig godt for henne fordi hun fikk slappet av og spist god mat. Dette er mitt drømme-utdrikningslag... Er også enig i at det ikke er antall deltakere som avgjør om et utdrikningslag blir suksess. Tvertimot er det en del aktiviteter som er enklere å gjennomføre hvis man er få. Jeg har en del venninner, men de er spredd rundt i ulike byer - og land, så jeg kan ikke forvente at alle kommer i utdrikningslaget. I det siste utdrikningslaget jeg var i, var veldig mange av deltakerne kolleger av bruden.
Saeria Skrevet 13. februar 2005 #10 Skrevet 13. februar 2005 Jeg har heller ikke noe særlig med veninner. Har et par, men ikke som jeg er med daglig. Når jeg skal gifte meg og ha utdrikkingslag ønsker jeg bare å ha med meg et par veninner, søstrene mine (2stk) som jeg har veldig god kontakt med og svigerinna mi på en dag hvor vi koser oss med litt hudpleie og et restaurantbesøk. Kanskje film og skravling om kvelden. Helt enkelt.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2005 #11 Skrevet 14. februar 2005 Ei venninne av meg giftet seg ifjor, i utdrikkningslaget hennes var de totalt 4stk (!!) inkludert bruden. (Brud+forlover+2 venninner) Resten (inkl. meg) kunne ikke dra pga det var midt i høysesongen og alle jobbet,... Bruden hadde en kjempekoselig dag likevel
ragsan Skrevet 14. februar 2005 #12 Skrevet 14. februar 2005 Da jeg var forlover for en venninne var det av praktiske årsaker ingen andre "viktige" gjester som kunne være med på utdrikningslaget (de fleste bodde langt unna og en reise var nok) - så i stedet for å ha et tradisjonellt utdrikningslag med perifere venninner/kolleger spanderte jeg massage og middage med champagne på henne og vi hadde det kjempehyggelig den dagen (har i hvert fall ikke hørt noen klager ).
Mex Skrevet 14. februar 2005 #13 Skrevet 14. februar 2005 Man trenger jo ikke ha noe "tradisjonelt" utdrikkingslag. Da min beste venninne giftet seg i fjor, så gjorde hun og mannen det på sin egen måte. Hun har heller ikke så mange venninner (nytilflyttet), så det vi gjorde da var at først så spanderte vi en time med armoaterapi på henne.. hvor vi skravlet og koste oss. Så gikk vi å spiste en lett lunsj før vi møtte gutta som hadde vært i klatreveggen. Deretter gikk vi alle mann og tok et par runder med bowling. Så var det å få noe mat i magen før vi satte kursen hjem til det kommende brudepar for en liten fest. Vi var totalt 4 jenter og 4 gutter, inkl brudeparet. Vi hadde en storartet dag, men en del artige innslag. (Spørre skjema til brudeparet og en del "oppgaver" de måtte utføre i lag)
TeddyToria Skrevet 14. februar 2005 #14 Skrevet 14. februar 2005 Men uansett hvilken form man velger så er ikke 6 - 7 venniner lite for å feire et utdrikkningslag. Jeg vil tro at du har bedre kontakt med de en om du hadde 20 venniner... Så kos deg med de vennine du har.. Tror et lite utdrikningslag er vel så flott som noe annet! Mer intimt når man ikke er så mange, og det blir kanskje ikke så fjollete...men mer koselig og man får mer tid og kontakt med hverandre! Høres koselig ut :-)
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #15 Skrevet 14. februar 2005 6 venninner er da ikke lite! Hvorfor skal man fylle på med kollegaer, søskenbarn, svigerinner og andre bekjente bare fordi det skal være mange? Jeg vil faktisk foretrekke å ha utdrikkningslaget mitt sammen med mine fire nærmeste venninner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå