Gå til innhold

Utsette menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det finnes måter å utsette mensen?

Jeg kan ikke bruke p-piller (tåler de ikke). Vet ikke om andre måter. Tenker å reise bort i april i nærheten av menstruasjonstiden. Er det noen muligheter å stanse menstruasjonen den måneden eller utsette den et par-tre uker?

Anonymkode: a3139...2fa

Skrevet

Ja, jeg har gjort det av og til. Det finnes mensen-utsettende piller som man tar daglig. Fra 3 dager før forventet mens til du kan ha mens. Det jeg fikk fra legen heter primolut. 

Anonymkode: a5d83...8cb

Skrevet

Primolut. Reseptbelagt legemiddel. 

Anonymkode: 869c5...a44

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg lurer på om det finnes måter å utsette mensen?

Jeg kan ikke bruke p-piller (tåler de ikke). Vet ikke om andre måter. Tenker å reise bort i april i nærheten av menstruasjonstiden. Er det noen muligheter å stanse menstruasjonen den måneden eller utsette den et par-tre uker?

Når du ikke tåler p piller så vil du heller ikke tåle Primolut-N. Det er også hormoner. Andre metoder for mensutsettelse finnes ikken.

Anonymkode: 44014...94a

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke tåler p piller så vil du heller ikke tåle Primolut-N. Det er også hormoner. Andre metoder for mensutsettelse finnes ikken.

Utrolig kjedelig... da må jeg utsette ferien...

Skrevet

Du kan vel reise på ferie med mensen...det er jo ingen problem...

Skrevet
13 minutter siden, Minlillesky skrev:

Du kan vel reise på ferie med mensen...det er jo ingen problem...

Nei, men synes ikke det er så gøy med romantisk ferie med mensen...

Skrevet

Når man utsetter mensen med piller, så er det eggløsningen man utsetter. Det gjøres hormonelt, for det er tross alt hormoner det handler om.

Så lenge eggløsningen forekommer og du ikke blir påfølgende gravid, så kommer også mensen.

Anonymkode: a9374...566

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man utsetter mensen med piller, så er det eggløsningen man utsetter. Det gjøres hormonelt, for det er tross alt hormoner det handler om.

Så lenge eggløsningen forekommer og du ikke blir påfølgende gravid, så kommer også mensen.

Anonymkode: a9374...566

Ja, du har virkelig forstått virkningen av Primolut-N!

Skrevet

Ja det er hormonet progesteron/gestagen. Jeg ville prøvdt det en måned her hjemme . Ikke sikkert du reagerer så mye på det . Det er ofte østrogen man reagerer på . Og vis du brukte p-piller og reagerte mye på det ,er det ikke sikkert du gjør det med denne lille kuren.😉

Anonymkode: 251cb...2ce

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er hormonet progesteron/gestagen. Jeg ville prøvdt det en måned her hjemme . Ikke sikkert du reagerer så mye på det . Det er ofte østrogen man reagerer på . Og vis du brukte p-piller og reagerte mye på det ,er det ikke sikkert du gjør det med denne lille kuren.😉

Og dersom ts av hensyn til blodtrykk eller andre hjerte kar grunne rikke kan bruke hormonprevensjon så mener du at hun skal kunne bruke Primolut, det er i tilefelle feil. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dersom ts av hensyn til blodtrykk eller andre hjerte kar grunne rikke kan bruke hormonprevensjon så mener du at hun skal kunne bruke Primolut, det er i tilefelle feil. 

Det er østrogen som er farlig ved blodpropp,men selvfølgelig må hun gå til lege . 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke du å ta stilling til da man må til lege for å få denne medisinen og du kan da overlate det spørsmålet til kyndig personell. 

Anonymkode: ece09...c49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...