AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Hei. Jeg anser meg selv som en plikttrener. Jeg går på treningssenteret fordi jeg vet det er bra for meg, fordi jeg kan spise litt mer de dagene jeg trener, og fordi jeg føler det liksom er noe man må gjøre i disse kroppsfikserte dager. Problemet er bare at jeg synes det er så forbanna kjedelig. Jeg får ingen lykkefølelse etter jeg har trent, jeg blir heller sint fordi jeg har latt kondisen og musklene forfalle fra da jeg var yngre. Jeg kan også bli skikkelig sur når jeg blir anpusten. Jeg vet selv hvor teit og tragisk det høres ut! Jeg er litt utålmodig av meg når det kommer til progresjon og jeg har et nokså sterkt konkurranseinnstinkt. Begge deler kan absolutt ha noe med saken å gjøre. Flere ganger har jeg tatt opp igjen idretten jeg konkurrerte i i tenårene, men etter et par år går jeg gjerne lei. Motivasjonen forsvinner. Jeg har også vært innom lagidrett i voksen alder, men får litt samme følelse av det som av treningssenteret. Uansett: Er det noen andre som har hatt det sånn, men som har funnet treningsgleden? Kan jeg noengang bli en sånn treningsglad friskus som løper til jobb? Anonymkode: fa2ca...f3f
Tvist Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Hvis du har et sterkt konkurranseinstinkt tenker jeg det bør være muligheter. Jeg har nettopp tatt opp en sport jeg har drevet med tidligere. Jeg har et mål med treningen, det er viktig for meg. En periode jogget jeg (bare utendørs), lastet ned en app og konkurrerte med min egen og av og til andres tid. Om jeg trener på treningsstudio får jeg samme følelse som du beskriver - dør av kjedsomhet. Hva med å prøve noe nytt? Kampsport, dans, DNT guidede turer?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Hva med nyttetrening i stedet? De som løper til jobb, nyttetrener: transport+trening i ett og spart bussbillett. Sykle, gå, løpe steder du må til. Hogge ved (med øks), klippe hekk (med manuell saks), klippe gress (med gammeldags gressklipper eller ljå). I det hele tatt unngå alle lettvinte løsninger og gå for tungvinte kroppsarbeids løsninger i dagliglivet. Anonymkode: 70cb6...b65
Vesentlig Skrevet 22. februar 2018 #4 Skrevet 22. februar 2018 Du kan kanskje ha glede av å prøve ut forskjellige treningsformer? Finne noe du synes er morsommere. Yoga, kampsport, svømming, dans, ski eller noe helt annet. Har du prøvd å trene sammen med noen? Gjøre det til en sosial greie? Da kan dere jo prate litt, gjøre noe hyggelig etterpå og motivere hverandre. Skal sies at jeg selv er plikttrener og følger få av mine egne råd. Jeg kommer meg gjennom det ved å høre podcaster som får meg litt til å glemme at jeg trener og plutselig har 90 min gått.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 Jeg har det på samme måte som deg. Drev aktivt med idrett helt til jeg var 16 år, og etter det har trening bare vært en plikt. Finner ingen glede i det. Da jeg var yngre spilte jeg på lag, og da merket jeg ikke at jeg trente. Nå frister det ikke med lagidrett lenger, så jeg aner ikke hva jeg skal finne på for å få tilbake treningsgleden. Jeg kan bli motivert av å følge et treningsprogram. Å ha noe konkret jeg skal gjøre hver økt for å nå et mål. Kanskje det er noe for deg? Anonymkode: f9efe...720
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #6 Skrevet 22. februar 2018 TS her. Takk for svar. Regnte ikke med at jeg var alene akkurat! 52 minutter siden, AnonymBruker said: Hogge ved (med øks), klippe hekk (med manuell saks), klippe gress (med gammeldags gressklipper eller ljå). I det hele tatt unngå alle lettvinte løsninger og gå for tungvinte kroppsarbeids løsninger i dagliglivet. Anonymkode: 70cb6...b65 Jeg hogger litt ved på vinteren (til ryggen sier stopp) og på sommeren er jeg som en liten maur i hus og hage, men jeg tenker liksom at jeg må kjøre full selvforsynt småbruk-style dersom for at det skal bli nok trim. Når studentlivet er over og jeg igjen har nok til smør på skiva så kommer jeg nok til å koste på meg litt mer yoga eller for eksempel noen tennistimer. Kanskje iveren følger pengene 46 minutter siden, Vesentlig said: Skal sies at jeg selv er plikttrener og følger få av mine egne råd. Jeg kommer meg gjennom det ved å høre podcaster som får meg litt til å glemme at jeg trener og plutselig har 90 min gått. Jeg hører jo en del på podcast, så det tipset skal jeg sjekke ut. Takk! Anonymkode: fa2ca...f3f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #7 Skrevet 22. februar 2018 Jeg har trent regelmessig i seks år, flere ganger i uken nesten uten unntak (har kun hatt treningsfri ved sykdom), og jeg har aldri blitt glad i det. Kan ikke si at jeg hater det, men det har aldri gitt meg noen særlig glede. Jeg får glede av å føle meg sterk og sprek pga treningen, men ikke under trening. Likevel har jeg gjennomført. Det er snakk om en 3-4 timers aktivitet i uken. Jeg bruker mye mer tid på ting jeg syns er gøy, så jeg tåler noen få timer med ting som ikke er så gøy. Jeg syns det er noe fundamentalt viktig med det å klare å gjennomføre denne treningen uke etter uke, år etter år. Til syvende og sist så gir det meg en verdifull mestringsfølelse som jeg ikke hadde fått om treningen bare var fantastisk moro. Anonymkode: ef2a5...004 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #8 Skrevet 22. februar 2018 Jeg er av den typen som hatet gym på skolen og aldri så på meg selv som en treningstype. Trodde jeg hatet all form for trening inntil jeg prøvde forskjellige timer på treningssenteret, og nå synes jeg faktisk at det er gøy å trene. Det kan selvfølgelig være hardt, og jeg har fremdeles dårlig kondis, men likevel gleder jeg meg som regel hver gang til treningen. Det gir meg mestringsfølelse og godt humør etterpå. Prøv ut forskjellige ting! De har ofte veldig forskjellige gruppetimer på treningssentrene, så det finnes noe for alle. Anonymkode: c4251...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå