Gå til innhold

Håndpleie!

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som absolutt er slem mot hendene mine.

Jeg har ekstremt tørr hud , så derfor har jeg kun med meg en håndkrem i veska som jeg bruker nå og da..jeg biter også negler..

Men , jeg bør vel tenke på pleie de god etterhvert også.

Hva gjør dere for å pleie hendene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et israelsk merke du får på helsekost, enkelte parfymerier og blant annet Vita. Produktene inneholder mineraler fra Dødehavet. Essential Dayspa har også Ahava. Tror en tube koster ca 150, men den er kjempedrøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Jeg bruker mild håndsåpe, også smører jeg de før jeg legger meg. Bruker Dermalogica sin håndkrem, men den er litt udrøy.

Har også naturlige lange negler så jeg pleier de ganske ofte. Depend er min favoritt blandt neglelakker o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndkremen fra Dermalogica gav veldig liten effekt hos meg, selv om jeg hadde den om sommeren, når jeg ikke er like tørr som nå. :-?

Jeg kan ikke fordra lange negler, det passer ikke meg og min livsstil, så jeg filer i vei (har naturlig sterke negler som vokser fort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mild, fuktighetsgivende håndsåpe. Og smører meg med håndkrem hver kveld (det holder for meg). Jeg synes faktisk Dove håndkrem er veldig bra, lukter mildt og gjør hendene supermyke. Jeg liker også Biotherm og Clarins håndkremer, men jeg synes alle parfymerihåndkremer lukter så sterkt parfyme, og det klarer jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et israelsk merke... Ahava

Ahava betyr kjærlighet på Hebraisk, så kombinasjonen av gode ingredienser fra Dødehavet og kjærlighet gjør nok susen! :wink:

Ellers kan jeg anbefale håndkremen til Dr. Hauschka - drøy, rimelig og med rene, pleiende ingredienser. Kjøpes i velassorterte helsekostforretninger.

PS. Også "klisser" den ikke! :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere for å pleie hendene deres?

Klipper neglene når de blir flisete.

Tar på blank neglelakk en gang i måneden omtrent, blir normalt til at jeg venter til alt jeg tok på sist har flasset av igjen.

Jeg har små, firkantede "guttehender" med korte, tykke fingre og helt misfostrede tomler.. Umulig å få det pent uansett, så hvorfor gidde å prøve..

Aldri brukt håndkrem eller spesialsåper, men fått flere komplimenter fordi jeg hadde så fin og myk hud på hendene faktisk.. I det minste vært heldig på DET punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleierstudent i praksis blir det mye håndvask/hånddesinfeksjon som sliter på huden. Jeg smører derfor hendene med Body Shops "Hand rescue treatment" (med mandelolje) hver kveld før jeg legger meg. Da er de myke og fine når jeg våkner.

Av hygieniske årsaker har jeg ikke lov til å ha lange negler eller neglelakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier hendene mine skikkelig en gang i blant når de er veldig tørre. Nå bruker jeg Mk produkter, men dette kan sikkert gjøres med andre produkter også:

Først smører jeg inn hendene i en skikkelig fet nattkrem som jeg har, som nesten utelukkende består av bivoks. lar dette sitte noen minutter mens jeg masserer den godt inn rundt neglene og neglbåndene.

Deretter masserer jeg hendene med en god bodyscrub, mens nattkremen fremdeles sitter på. Vasker det hele av med en bodywash, tørker og avslutter med en deilig håndkrem av den typen som trekker inn i huden sånn at man kan gå rett i papirarbeidet etterpå uten å lage flekker etter fingrene. Hendene blir babymyyyyyke!! Vi kaller settet vi bruker for Silk Hands. Men som sagt, du kan sikkert bruke hvilke som helst andre og tilsvarende produkter.

Ellers har jeg alltid håndkrem i vesken og smører hver gang jeg har vært i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...