Gå til innhold

Har jeg nedsatt hørsel? Ny vurdering til Forsvaret (se bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg var uheldig da jeg skulle på sesjon å fikk karakter 4 på hørsel, og 6 er minstekravet. Jeg ble påvist lungebetennelse og øvre luftveisinfeksjon da jeg kom hjem, å trolig var dette grunnen til at resultatet ble så dårlig. Jeg har nå tatt kontakt med en spesialist for ny vurdering, og dette ble utfallet. Forsvaret vil at man skal ha 25 på frekvensene, men jeg ligger litt over på frekvens 250-500, men langt over minstekravet på resten. Tror du de lager en felles karakter av dette eller vil de to frekvensene jeg ligger litt over ønsket hørsel virkelig ødelegge drømmen min om å tjenestegjøre? Jeg føler ikke at jeg har dårlig hørsel i det hele tatt, er det noen som er god på dette området?

794ED6CC-E22E-455A-A570-EDBFDDFF9FEF.jpeg

Anonymkode: 1ae99...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter på svar fra Forsvaret, men jeg klarer faktisk ikke å vente uten å snakke med noen andre om det i mellomtiden. Jeg tenker på det døgnet rundt. 

Anonymkode: 1ae99...1d8

Skrevet

Ring og spør dem

Anonymkode: 9b63d...dcf

Skrevet

Det er faktisk helt umulig å vite hva Forsvaret vil vurdere. De er svært inkonsekvente og gjør stort sett det som faller de inn i øyeblikket. Saker blir vurder ulikt avhengig av hvem som behandler saken, og to omtrent like saker kan godt få ulikt utfall. Derfor må du bare vente og se. 

Anonymkode: 83df0...678

Skrevet

Nå spørs det vel litt hva du vil i forsvaret, førstegangstjeneste eller noe mer. I førstegangstjeneste trenger de jo folk til å jobbe på lager, gjøre administrative ting og kjøre bil, så der kan du kanskje få innpass. Men i operative enheter og spesialstyrker kommer du nepp med feil på syn eller hørsel. Har flere venner i spesialenheter, de har perfekt syn og hørsel. 

Anonymkode: 714f3...037

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå spørs det vel litt hva du vil i forsvaret, førstegangstjeneste eller noe mer. I førstegangstjeneste trenger de jo folk til å jobbe på lager, gjøre administrative ting og kjøre bil, så der kan du kanskje få innpass. Men i operative enheter og spesialstyrker kommer du nepp med feil på syn eller hørsel. Har flere venner i spesialenheter, de har perfekt syn og hørsel. 

Anonymkode: 714f3...037

Alle i førstegangstjenesten får skyteopplæring så man må uansett ha tilfredsstillende hørsel, enten man jobber på lager eller er spesialsoldat. 

Anonymkode: 83df0...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...