AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #1 Del Skrevet 22. februar 2018 Hei Jeg har igjen fått veldig vondt i høyre siden av halsen. Det føles ut som en vond klump som sitter i svelget, og får vondt i tunga. Det medfører at jeg får vondt av å gape, og svelge og det verker tilog med litt om jeg er helt i ro. Jeg har også ganske øreverk på høyre øre og, som om denne "klumpen" presser opp mot ørekanalen. Sliter også litt med å snakke pga denne klumpen. Det har vært sånn i 3 dager nå, og idag så våknet jeg med det som føltes ut som en litt mindre klump, og helt forferdelig ånde og smak i munnen, som om klumpen «har tømt seg», hvis det gir mening. Jeg hadde akkurat samme greia for to måndter siden. Da ble det så ille at jeg ikke fikk i meg hverken drikke eller mat, kunne ikke snakke i det hele tatt og slet med søvnen. Var hos legen men de fant ingenting. Senere så var det som om denne klumpen bare sprakk og jeg ble frisk. Men nå er det kommet tilbake bare litt mildere, og er redd for at det skal bli like ille denne gangen. Hva kan jeg gjøre, og hva kan det være? det er veldig vondt og er redd for at de ikke finner noe om jeg drar til legen.. Anonymkode: bab94...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #2 Del Skrevet 22. februar 2018 Høres ut som spyttstein. Det er mye nerver i ansiktet, og de flettes sammen før de kommer opp til følesenterene hjernen. Dvs det er vanskelig å skille, basert på følelse, akkurat hvor det som gjør vondt sitter. https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/spyttkjertlene/spyttkjertelstein-sialolithiasis/ Anonymkode: f6d5a...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Del Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som spyttstein. Det er mye nerver i ansiktet, og de flettes sammen før de kommer opp til følesenterene hjernen. Dvs det er vanskelig å skille, basert på følelse, akkurat hvor det som gjør vondt sitter. https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/spyttkjertlene/spyttkjertelstein-sialolithiasis/ Anonymkode: f6d5a...42b Hei og takk for svar! Jeg synes ikke det virker som noe av det jeg har. Glemte vel kanskje å si at det kan ha noe å gjøre med den ene mandelen min? Vil tro det har noe med influensa å gjøre. Fikk først bittelitt vondt i halsen før det hovnet opp, og ble mye verre. Sist gang gikk det over og det gjør det vel ikke om jeg foreksempel hadde hatt spyttstein? Anonymkode: bab94...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #4 Del Skrevet 22. februar 2018 Hvis spyttsteinen kommer seg ut av seg selv kan det jo gå over Anonymkode: f6d5a...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Del Skrevet 22. februar 2018 Halsbetennelse. Noen får veldig hovne mandler (eller bare én hoven mandel) og danner mye ekle greier baki halsen der. Anonymkode: 0786f...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #6 Del Skrevet 22. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halsbetennelse. Noen får veldig hovne mandler (eller bare én hoven mandel) og danner mye ekle greier baki halsen der. Anonymkode: 0786f...d0e men er det da normalt at jeg får vondt i øret? og at det føles ut som en klump i svelget, og at jeg sliter med å snakke? har hatt halsbetennelse før, men det har aaaldri vært like vondt som de to siste gangene.. Anonymkode: bab94...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå