Gå til innhold

Hvodan får dere snakket med ped.leder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi stusser litt på noen små ting ved vår sønns personlighet/oppførsel som vi lurer litt på om er normalt for alderen, eller om dette er noe som burde jobbes litt ekstra med. Det er ikke noe store alvorlige greier, men jeg har lyst til å lufte det litt for ped.leder for å høre hva de tenker og evt. be dem ha litt ekstra fokus på disse tingene hvis det trengs. Men det kan også henne at dette er helt normalt og at det ikke behøves noe oppfølging utover vanlig oppdragelse. 

Jeg har ikke lyst til å snakke om dette foran barnet, da det kan skape et uheldig negativt fokus på problemet, og at hsn opplever at jeg «klager på ham». Problemer mitt er å få ped.leder på to manns hånd. Ped.leder er ofte alene med barna på morgenen, så det virker dumt å hente henne ut på gangen etter at jeg har levert. Når jeg skal hente pleier  sønnen min å se meg i vinduet og kommer løpene, så det er ikke lett å få pratet uten ham.

Jeg kan jo selvsagt be at vi setter opp et møte, men jeg føler det blir så overdrevent for disse småtingene. At det vil blåse ting ut av proposjoner, og at jeg vil bli sett på som veldig hysterisk/pressende mamma. 

Hvordan pleier dere å gjøre det om dere vil lufte noen småting med barnehagen? 

Anonymkode: d0115...717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sendt melding på nettportalen og spurt om å få ha samtale med ped.leder om barnets utvikling. Hun har møtt godt forberedt og vi fikk avklart punktene jeg lurte på. I neste omgang kunne vi droppe en rutine-foreldresamtale fordi vi allerede hadde gått gjennom det nødvendige. Vi ble oppfordret til å bare ta kontakt igjen ved spørsmål. 

Anonymkode: 75232...8dd

Skrevet

Jeg har spurt forsiktig ved levering om jeg kan få ett par ord med ped.leder. Da tar en av de andre ansatte barnet, og det blir som er normal levering, men jeg blir igjen litt ett annet sted og snakker der :)

Anonymkode: 1694f...ec2

Skrevet

Her er det alltid minst to på jobb i barnehagen, så det er enkelt å bare spørre ped. leder om man kan få et par ord og så går vi bare litt til siden og prater (barna leker jo andre steder og sitter ikke og hører etter) evt gå inn på kontoret. Du kan jo prate med ped. leder ved henting hvis det er flere ansatte der da, det må jo ikke tas ved levering. 

Skrevet

Be om et møte.

Anonymkode: e72f1...a2a

Skrevet

Jeg har ringt ped.leder og tatt det kort over tlf. Må det mere samtale til finner vi en tid og snakker sammen.

Anonymkode: 765cb...288

Skrevet

Jeg sendte Mail sist jeg lurte på noe vedr generell trivsel/psykososialt. Jeg vil ikke ta opp tiden til ped leder for et spørsmål som kan besvares med noen korte setninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...