Gå til innhold

Noen som har erfaring med riesenschnauzere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som kan fortelle meg litt mer om rasen? Positive og negative sider, litt om gemytt osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke "erfaring" med rasen bortsett fra at en venninne av meg har hatt denne rasen.

Opplevde hunden som utrolig lærenem. Men dette er en hund som feks Rottweiler som krever at de får brukes til det de er avlet fram for. MYE FYSISK AKTIVITET er stikkord.

Gjest Anonymous
Skrevet

De er snille, morsomme, vimsete og stae. Husk å sosialiser den fra tidlig alder. LYKKE TIL!

Skrevet

Vet at det har vært endel trøbbel med riesenschnauzere. Av en eller annen grunn kan de være veldig aggresive.

Tanta mi fikk desverre en av de (var da jeg sjekket litt rundt om de) og den måtte avlives :-(

Skrevet
Av en eller annen grunn kan de være veldig aggresive.

Dette har jeg også hørt.

Men en flott og majestetisk hund er det. Har alltid hatt lyst på en slik selv, men sambo ville ikke ha hund med skjegg... (Hvor teit går det ann å bli??)

Så hos oss ble det kompromissløsning.

(Og vi har endt opp med en rase som vi er veldig fornøyd med.)

Skrevet

Det er nydelige hunder ja!

:)

Selv om jeg helst vil ha en dverg

Skrevet

Selv om jeg helst vil ha en dverg

Mmmm, en sort og sølv sådan, det er min ønskehund...

Skrevet

Jeg har allerede lest inne på canis.no, og diverse hundebøker, og det virker å være en hund som passer oss som hund i hanske. Selv har jeg erfaring med hunden til noen jeg kjenner hjemmefra, og den virket veldig stabil og avbalansert. Det med at den kan være sta er jeg klar over, og er forberedt på å ta den med på kurs og bruke tid på dressur.

Og behov for fysisk aktivitet? Da er vi i hvertfall to...Jeg vil ha en stor hund, og en som jeg kan ta med på tur og jogge eller sykle med.

Har nesten overbevist sambo også, så nå gjenstår det bare å få flyttet så vi får nok plass.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har kjent to riesenschnauzere, en tispe som var bestekompis med vår polar-hanhund, og en hanhund som ei venninne eier. Tispa var en nydelig hund med herlig gemytt. Stille og lydig, men tøff, barnevennlig osv (familien som eide henne hadde små barn). Godt sosialisert på alle måter.

Hanhunden var VELDIG dominant - hoppet på gjester og tok tak i armer og klær med tennene. Ga seg når du kjeftet på han, men ikke alle besøkende klarer det... Dessuten slitsomt at det gjentok og gjentok seg. Eieren er hundevant - har eid store hunder som voherster og rottweiler - og gikk såvidt jeg vet på kurs med hunden, likevel ble det altså problemer.

Jeg antar at man kan unngå problemer med å velge en passende valp; ikke den tøffeste i kullet, feks. Synes schnauzere er nydelige hunder som kan BRUKES:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Må isåfall sjekke grundig etter oppdrettere, veldig mye dårlig mentalt.

Skrevet

Da er vel rasehundklubben rette sted å starte, eller?

Tispe er nok det lureste når man ikke har hatt rasen før, ville jeg tro.

Gjest Julie i.i.
Skrevet

Jepp, men ikke stol "blindt" på anbefalingene du får fra raseklubben heller. Har vært borti flere tilfeller hvor personer med dårlig oppdrett (som i at de har avlet på aggressive hunder osv) har sittet i sentrale posisjoner i avslrådet i enkelte raseklubber (uten at det er snakk om Scnauzerklubben vel og merke). "Vak" gjerne i miljøet ei god stund før du kjøper valp, meld deg inn i klubben (så får du medlemsblad), forhør deg rundt om!

Julie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...