Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke eggløsningstester foretrekker du? Synes det er vanskelig å tyde strimmeltester (ja, jeg vet at teststrek skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstrek...) Digitale tester blir veldig dyrt i lengen, spesielt når man har uregelmessig syklus. Har også opplevd helt klart positive strimmeltester, men negativ digital. Er de digitale bedre å stole på? Hjelpes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker strimmel, av økonomiske årsaker. Ja, de digitale er lettere å tolke, men altså, når man må teste mange dager i hver syklus, gjerne flere ganger pr dag for å være helt sikker, og man kan risikere å prøve i mange måneder, så bruker ikke jeg penger på digital ihvertfall. Vi brukte 6 mnd før vi fikk klaff, og jeg testet da omtrent i 5-6 dager hver syklus, 1-3 ganger om dagen. Hadde blitt skitdyrt om jeg gikk den digitale veien. 

Anonymkode: b6690...275

Skrevet

Min erfaring med å bruke fertilitetsmonitor/digital test er at den slår ut selv om jeg egentlig ikke hadde eggløsning. Så kastet ganske mange penger ut av vinduet, med andre ord. Men det jeg likte med dem, sånn uansett, er at jeg slapp å tyde streker selv.

Anonymkode: f87a6...a9b

Skrevet

Med de digitale skal man bare teste en gang per dag. Litt viktig det, fordi de måler differanse.. Ellers går man fort glipp av el

Anonymkode: 92471...a6e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med de digitale skal man bare teste en gang per dag. Litt viktig det, fordi de måler differanse.. Ellers går man fort glipp av el

Forstår det med en gang om dagen når man bruker fertilitetsmonitor, men gjeder det også de digitale testene fra Clear Blue? Pleier å bruke strimmeltester og «dobbeltsjekke» med digitale tester når jeg er i tvil om tolkning.

Anonymkode: 0784d...e8d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det med en gang om dagen når man bruker fertilitetsmonitor, men gjeder det også de digitale testene fra Clear Blue? Pleier å bruke strimmeltester og «dobbeltsjekke» med digitale tester når jeg er i tvil om tolkning.

Jeg har gjort det samme. Ettersom jeg har fått smilefjes direkte flere ganger, får jeg ikke det helt til å stemme jeg heller. Men bruker enkel hormonindikator da. Den lilla har dobbel, sånn som monitor. 

Anonymkode: 09215...042

Skrevet

jeg bruker staver fra babyplan. Synes disse er mye greiere enn strimler. Lette å lese av og synes det er en bonus at man ikke trenger å tisse i glass :Knegg:

Skrevet

Hvorfor ikke prøve tempong i stedet?

Anonymkode: 14d70...2fc

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det gjelder i hvertfall den dyrere typen, men tror det også gjelder den andre. Det er grunnen til at første test ALLTID er negativ. (Så tester du tett inntil el kan du få falsk negativ første dag).

Står på den billige at man ikke skal bruke ny monitor hvis man går tom for pinner?

Skrevet

Jeg bruker kun strimmel fra Babyplan, de er billige og enkle i bruk. Synes egentlig de er ganske greie å tolke jeg! Tror ikke digital er noe mer nøyaktig? :glare:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...