AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Når jeg ser på ledige stillinger så søkes det alltid etter grunnskolelærere, spesielt i nettopp grunnskolen. Gjelder denne lærermangelen kun for de som har GLU? Om noen år skal jeg gå PPU og man er jo da kvalifisert til å undervise fra 5-13 trinn. Jeg kunne gjerne jobbet på en ungdomsskole. Men er man foretrukket med GLU? Har det inntrykket av stillingsannonser. Er man «sikret» jobb som lærer i fremtiden? Eller hauses det opp av media og regjeringen? Anonymkode: e31fe...25d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Kommer an på fag. Har du grunnfag i norsk, engelsk eller matematikk, er du aktuell. Men husk at du bør ha minst 3-4 fag, for å kunne jobbe på ungdomsskole. Anonymkode: 125b2...ae5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Lærermangelen er hovedsakelig på 1.-4.trinn, ja. Jeg er lektor, og var overbevist om at det ville bli veldig enkelt å få jobb. Det viste seg at det var mye vanskeligere enn jeg trodde. Noen av skolene jeg søkte på hadde flere hundre søkere. Jeg har mastergrad i norsk, som er at fagene med størst behov, likevel fikk jeg ikke et eneste intervju på vgs (dette var i Oslo og Akershus riktignok). Ungdomsskole er nok litt lettere, men det kommer velsig an på hvor i landet du ønsker å jobbe. Anonymkode: b1d45...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #4 Skrevet 22. februar 2018 De trenger GLU 1-7. Som noen har nevnt, trengs det flest på 1-4. Er nok ikke lærermangel i de største byene. Du må reise nordover eller til bygdene for å komme over det. Litt hausa opp av media det her.. i fks Oslo går det jo helt fint for skolene. Og umulig å få jobb. De har mange 100 søkere på få stillinger. Anonymkode: d286a...17e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 De som har GLU kan undervise i alle fag, du underviser kun i noen få. Sier seg vel selv hvem man helst vil ansette. Anonymkode: d9956...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå