Gå til innhold

Foreldre til krevende barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan deres hverdag? Vi har ett barn som virkelig gir utfordringer i hverdagen. Bhg og hjemmet samarbeider bra, ppt er inne i bildet og foreldreveiledning også. 

Men hvordan takler dere blikk av andre foreldre, når deres barn har slått seg vrang, skriker og hyler etc. Hvordan takler dere de bedrevitere av foreldre som tror de har svar på alt. Eller de som setter ett ? og tenker barnevernsak el omsorgssvikt. 

Hvordan takler dere alt psykisk? Jeg er så sliten, lei, redd og bekymret. Hvordan blir skolestart. Hvordan hente krefter til alt dette. ??

Hvordan legger dere opp hverdager? SFO? Jobber begge fullt?? 

Anonymkode: 6ce22...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn. Dette er ikke barnets feil. Det var de voksne som valgte å få det til denne verden. 

Dere voksne har åpenbart ennå ikke knekker koden inn til barnet. 

Håper det går bra med barnet!

Anonymkode: ed6f0...02e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn. Dette er ikke barnets feil. Det var de voksne som valgte å få det til denne verden. 

Hvordan i all verden kan du si dette?  Dette vil da ikke hjelpe Ts. 

Nå har det seg slik at enkelte barn er mer krevende enn andre og Ts skriver da at de jobber med saken. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan deres hverdag? Vi har ett barn som virkelig gir utfordringer i hverdagen. Bhg og hjemmet samarbeider bra, ppt er inne i bildet og foreldreveiledning også. 

Men hvordan takler dere blikk av andre foreldre, når deres barn har slått seg vrang, skriker og hyler etc. Hvordan takler dere de bedrevitere av foreldre som tror de har svar på alt. Eller de som setter ett ? og tenker barnevernsak el omsorgssvikt. 

Hvordan takler dere alt psykisk? Jeg er så sliten, lei, redd og bekymret. Hvordan blir skolestart. Hvordan hente krefter til alt dette. ??

Vet  hva du prater om. Tror du bare må heve deg over andres blikk og hva de måtte mene og tro. Det er nok av bedrevitende mennesker som tror de har svaret på alt. Du vet hva dere gjør og ikke gjør. Stol på deg selv og vit at du gjør det beste du kan for barnet ditt.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min har adhd, med store utslag og mange tilleggsvansker. Hun er snart 7 år, men kan fortsatt slå seg vrang som en treåring - også offentlig. 

Jeg fokuserer ikke på omgivelsene når hun slår seg vrang. Da fokuserer jeg på å jobbe godt med henne for at hun skal komme ut av det. Så jeg vet faktisk ikke om jeg får 'blikk' fra andre. Det tror jeg må være mitt beste tips - fokuser på 'oppgaven'. 

Skolestart gikk veldig bra for oss. Vi hadde et nært samarbeid mellom hjelpeinstanser, hjem, barnehage og skole et år før skolestart. Skolen var klar over hvilke utfordringer hun har, og hadde plan A, B og C klar på forhånd. 

Jeg er alene med henne og det har skjedd en del rundt, som for meg endte med depresjon og sykmelding. Jeg håper å snart kunne komme i jobb igjen. 

Anonymkode: 8386d...969

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å her kom den bedreviteren. Du har absolutt ikke peiling på hva du snakker om. Og det er ganske skremmende at du klarer å uttale " Det var de voksne som valgte å få det til denne verden". Får håpe du velger å bli barneløs. Om du har barn, så får. Vi håpe du aldri møter motstand. ( Noe vi alle faktisk opplever) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...