Gå til innhold

Må man treffe andre for å miste interessen for noen man har følelser for/intressert i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan følelser gå over uten at man har fått andre i sikte? Jeg hadde store psykiske problemer som ikke var så synlige utenpå, og jeg måtte en mann for et par år siden som gav uttrykk for at han var veldig intressert og likte meg godt. Jeg fikk ganske fort følelser for ham, men vi bodde langt unna hvernadre og kontakten ble holdt på nett. Jeg kan se tilbake og se at jeg var tullete. Jeg spilte spill formå holde på interessen hans, men jeg var likevel redd for at han tullet med meg og ikke egentlig ville meg godt. Her var det angst lidelsen som telte, og i tillegg hadde jeg spiseforstyrrelse som jeg er frisk fra. 

Saken er at jeg tok mot til meg og spurte om han var intressert i å møte meg i nærmeste fremtid, til tross for at set er under 1 mnd siden jeg hørt fra han, så var han plitselig kald nå. Han skrev at han var ganske opptatt for tiden, men at han kanskje kunne ta det igjen senere en gang. 

Vel, "senere en gang"'vil jeg ikke gå å vente på ihvertfal. Hvorfor ikke bare skrive at han ikke er intressert lenger? 

Anonymkode: d87d1...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så med opptatt så mener han vel at han har truffet en annen?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så med opptatt så mener han vel at han har truffet en annen?

Ikke nødvendigvis. Man må ikke alltid ha noen man er interessert i. Grunnen til at mange ikke er direkte i avvisning er fordi det kan være ubehagelig å være direkte og ærlig, man ønsker ikke å såre, prøver å være skånsom osv... Det er jo synd, for er man følelsesmessig involvert så kan det være vanskelig å lese mellom linjene om man ikke får det direkte.

Anonymkode: 30da4...35e

Skrevet

Han er i hvertfall ikke interessert . Ofte er det mye lettere å miste interessen for noen når man begynner å treffe en annen ja, så hvis du sliter med å komme over han så kom deg ut å flørt med noen andre :)

Anonymkode: 0dcad...a6f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er i hvertfall ikke interessert . Ofte er det mye lettere å miste interessen for noen når man begynner å treffe en annen ja, så hvis du sliter med å komme over han så kom deg ut å flørt med noen andre :)

Anonymkode: 0dcad...a6f

Da skjønner jeg ikke hvorfor han holdt kontakten nesten til nå. Helvetes mann sier jeg bare! ☹️😫 Han tar kontakt, jeg får følelser men så er det jeg som blir sittende igjen.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skjønner jeg ikke hvorfor han holdt kontakten nesten til nå. Helvetes mann sier jeg bare! ☹️😫 Han tar kontakt, jeg får følelser men så er det jeg som blir sittende igjen.

Ikke vær for hard mot han, du gjorde jo det samme mot han tidligere. Kanskje han fikk litt kalde føtter når det ble realistisk å møte deg også.

Anonymkode: 30da4...35e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...