Gå til innhold

Menn i slutten av 40-åra som skal være kule

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som er skikkelig umodne og uansvarlige. Hva tenker dere om slike?

Som henger etter den unge jenta på rundt 20 år på jobben, og prøver å imponere henne? Som alltid skal gjøre noe morsomt og ha en "kul" og ungdommelig approach..?

Selv er jeg en mann på 30, som har en slik kollega. Jeg blir skikkelig ukomfortabel rundt en slik person. Jeg føler en mann på den alderen ikke skal opptre slik. JEG gjør ikke slik enda jeg nesten er generasjonen yngre enn han her.

Anonymkode: 48e10...d97

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ingen sånne selv. Drit nå i han da.

Anonymkode: 80c5c...f73

Skrevet

Folk er forskjellige! Selv om du synes 47 er eldgammelt NÅ, virker det ikke sånn når du kommer dit selv. Det er også sånn at når man blir eldre, tør man ofte å være seg selv mer, og blir mindre opptatt av de trange rammene for hva man "bør" gjøre. 

"Å nei, nå er jeg førti, da kan jeg ikke lenger gå ut og danse!" Det er jo bare teit? Eller at man må kle seg og te seg sånn eller slik bare pga alder og hva alle andre synes man bør gjøre...

Hvis du er en rigid "hva vil folk si"-type går du glipp av mye moro! 

Så kan det jo hende at kollegaen din oppfører seg teit... Er han ekkel eller innpåsliten, skal du ikke overse det, men er det bare alderen som gjør at du mener oppførselen er upassende - da kan du egentlig ta deg en bolle.

Anonymkode: a1f4d...f8a

• Liker 5
Skrevet

Hvordan vet man hvordan man skal oppføre seg i  en alder når man er i den? :blink: Bør man vite det instinktivt? «Ja, nå fyller jeg 40 så nå må jeg få kjerringklipp og kle meg sånn og sånn og bli «satt»»?

Huff! >_< 

Jeg bryr meg ikke om alder fordi det definerer ikke en person. Om folk er unge til sinns og oppfører seg deretter så synes jeg det bare er kult ^^,  Hvis det er krampaktig og virker unaturlig derimot- ja da er det noe annet :blink:

Skrevet
11 timer siden, Peanut skrev:

Hvordan vet man hvordan man skal oppføre seg i  en alder når man er i den? :blink: Bør man vite det instinktivt? «Ja, nå fyller jeg 40 så nå må jeg få kjerringklipp og kle meg sånn og sånn og bli «satt»»?

Huff! >_< 

Jeg bryr meg ikke om alder fordi det definerer ikke en person. Om folk er unge til sinns og oppfører seg deretter så synes jeg det bare er kult ^^,  Hvis det er krampaktig og virker unaturlig derimot- ja da er det noe annet :blink:

Neida men tenker at uansett om du er mann eller dame på 40 så henger du ikke og klenger på de på 20...... bør ikke gjøre det i allefall.

Anonymkode: 3d8ce...520

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida men tenker at uansett om du er mann eller dame på 40 så henger du ikke og klenger på de på 20...... bør ikke gjøre det i allefall.

Anonymkode: 3d8ce...520

Ts her, og helt enig.

Og jeg ser hvor lett gjennomskuelig det er. Det lyser så igjennom ved oppførselen hans.

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 21.2.2018 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Og som er skikkelig umodne og uansvarlige. Hva tenker dere om slike?

Som henger etter den unge jenta på rundt 20 år på jobben, og prøver å imponere henne? Som alltid skal gjøre noe morsomt og ha en "kul" og ungdommelig approach..?

Selv er jeg en mann på 30, som har en slik kollega. Jeg blir skikkelig ukomfortabel rundt en slik person. Jeg føler en mann på den alderen ikke skal opptre slik. JEG gjør ikke slik enda jeg nesten er generasjonen yngre enn han her.

Jeg tenker at han kanskje er litt forelsket, og at alder bare er ett tall.  De som tror 40+ er mer modne enn de yngre overdriver. Allikevel; eldre er modne nok til å være barnslige :). En mann på 40 har kanskje 10 års mer trening enn deg i det å være barnslig.

Endret av I Grosny
Skrevet
2 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg tenker at han kanskje er litt forelsket, og at alder bare er ett tall.  De som tror 40+ er mer modne enn de yngre overdriver. Allikevel; eldre er modne nok til å være barnslige :). En mann på 40 har kanskje 10 års mer trening enn deg i det å være barnslig.

Hvor gøy er det for jenta, som denne fyren kunne vært pappa til (og ikke en ung pappa engang)? Trolig tolker hun denne kollegaen som uhyre patetisk, og det er han utvilsomt.

Anonymkode: c1df8...2c4

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gøy er det for jenta, som denne fyren kunne vært pappa til (og ikke en ung pappa engang)? Trolig tolker hun denne kollegaen som uhyre patetisk, og det er han utvilsomt.

Anonymkode: c1df8...2c4

Ja hvor gøy? Du kan kanskje se det på henne, om hun synes det er moro, eller om hun unnviker gubben. Selv er jeg over 50, og tror vel egentlig jeg hadde kost meg vis ei på 80 hadde fleipet og gitt mye komplimenter.

Skrevet

Haha..det der er så sykt pinlig å se på:fnise: Det er helt uforståelig at menn seriøst tror at de har sjans hos mye yngre damer. 

Anonymkode: 3f08d...9e4

• Liker 5
Gjest PeleWasShite
Skrevet

I og med at du henger deg opp i fremgangsmåten til en annen mannlig kollega, regner jeg med at det blir lite på deg?

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha..det der er så sykt pinlig å se på:fnise: Det er helt uforståelig at menn seriøst tror at de har sjans hos mye yngre damer. 

Sjans til hva? Bli gift? Hyggelig fleip i arbeidstiden? Gleden av å se ett kompliment lyse opp hennes øyne? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, I Grosny skrev:

Sjans til hva? Bli gift? Hyggelig fleip i arbeidstiden? Gleden av å se ett kompliment lyse opp hennes øyne? 

Hvis man syns det å latterligjøre seg selv er morsomt, er det bare å kjøre på. Komplimenter kan bli ekle om de kommer fra personer man helst ikke vil bli sett av. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man syns det å latterligjøre seg selv er morsomt, er det bare å kjøre på. Komplimenter kan bli ekle om de kommer fra personer man helst ikke vil bli sett av. 

Å gi komplimenter kan være vanskelig og problematisk. Jeg klarer fint å gi komplimenter til jenter på 20 uten at det blir feil. Kanskje fordi mitt ønske med komplimentet bare er hyggelig og ikke innebærer noen plan eller ønske om seksuell framgang. Personer man ikke vil bli sett av! Hallo! Hva er det for noe?  

Skrevet

Dersom hun ikke syns han er umoden og uansvarlig så bør ikke du bry deg. Skjønner ikke hvorfor du irriterer deg over ting som ikke angår deg.

Anonymkode: 6ecb5...526

• Liker 3
Skrevet

Er teit med sånne menn ja. Har møtt flere av de og det ser bare rart ut. Og når man ser på en mann i 40 årene og han ser ut som en velutdannet og kjekk og vellykket mann som burde hatt en fin kone og barn og kler å være kjærlig. Så har han ikke et hjem engang og bor rundt hos kompiser, har bare hatt forhold som varer i et år, lyver om alt. Klarer ikke å tenke eller handle fornuftig som alle andre. Oppfører seg som en guttunge i barneskole alder. Og er klønete og hard i bevegelsene. Og de flyr etter pene tyveåringer og lever i en tilbakestående verden :fnise:

Anonymkode: b9e8f...32e

• Liker 3
Skrevet

Folk innser ofte ikke at de har blitt så mye eldre enn de har blitt. De ser seg i speilet og kjenner seg ikke igjen. 

Har hørt eldre mennesker snakke om at de "fortsatt er 19 på innsiden". Det stemmer så klart ikke med virkeligheten - for det første fordi man forandrer seg gjennom livet, og for det andre tror jeg de fleste 19-åringer kan skrive under på at det ikke stemmer. Hvis ikke hadde det nok vært langt flere vennskap med 20, 30 og 40 års aldersspenn. I realiteten har de fleste mer til felles med de innenfor samme aldersspenn. Og i den grad man finner noe felles med en annen generasjon fordi man er voksen for alderen selv, så er det jo de som er trygge i egen alder som appellerer, ikke de som prøver for hardt.

Akk ja, det er ikke greit å bli eldre. Det din kollega uttrykker er mest en angst for årene som går, fallende attraktivitet og mulighetene som skrumper inn. Mest av alt bør du ha sympati, fremfor forakt. 

Anonymkode: 586e9...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...