AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Har et visst kcal inntak jeg må holde, men kjøpte meg endel proteinbarer. Kan jeg spise proteinbarer sålenge jeg holder kcal målet mitt? Eller har de for mye sukker? Anonymkode: 4def4...932
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Alt handler jo hovedsakelig om kalorier inn/kalorier ut, så sånt sett skal det ikke ha noe å si. En proteinbar med litt sukker et par ganger i uken tror jeg ikke betyr så mye fra eller til, så lenge du spiser sunt og ikke får i det alt for mye sukker ellers :-) Endret 21. februar 2018 av Shneppi
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 20 minutter siden, Shneppi skrev: Alt handler jo hovedsakelig om kalorier inn/kalorier ut, så sånt sett skal det ikke ha noe å si. En proteinbar med litt sukker et par ganger i uken tror jeg ikke betyr så mye fra eller til, så lenge du spiser sunt og ikke får i det alt for mye sukker ellers :-) Ok Men har slike proteinbarer så mye sukker i seg da? Anonymkode: 4def4...932
Pringle Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Hvor mye sukker er mye (eller for mye) sukker, og hva har det å si?
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Men har slike proteinbarer så mye sukker i seg da? Anonymkode: 4def4...932 Det er veldig avhengig av hvilken proteinbarer det er, tenker jeg. Hvilke er det du har kjøpt?
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 (endret) 19 minutter siden, Pringle skrev: Hvor mye sukker er mye (eller for mye) sukker, og hva har det å si? Jeg tenker at dersom man spiser smågodt, har nugatti på skiva og drikker sjokomelk hver dag, så bikker det over til for mye Det er jo absolutt ikke bra for kroppen, og gir lite metthetsfølelse og kan potensielt føre til at man bare spiser enda mer. Siden TS er på en plan/holder en viss kalori-mengde er det lureste å spise matvarer som metter, gir nok av fiber og andre næringsstoffer, og som ikke trigger cravings etter mer søtsaker. Når det er sagt tviler jeg sterkt på (og håper) at en proteinbar eller to ikke har noe å si. Jeg spiser et par av de selv i uka, når jeg er for lat til å lage meg mat Endret 21. februar 2018 av Shneppi
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #7 Skrevet 22. februar 2018 Proteinbarer er ikke erstatning for mat; de er erstatning for godteri. Om du får i deg nok nærinsstoffer og vanlig sunn mat, er det jo ikke noe i veien for å fylle opp resten av kalorikvoten med proteinbarer. Men om du kutter ut ordentlig mat og erstatter med barene, er ikke det en god idé, Kroppen trenger mer enn bare proteiner. I tillegg til at de ikke metter noe særlig, så om du går sulten fordi du velger å spise dem i stedet for mer mettende mat, er jo ikke det en kjempegod slankestrategi. Anonymkode: 27e42...c23
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #8 Skrevet 22. februar 2018 Du kan jo logge alt i f.eks. Myfitnesspal - da holder du ikke bare oversikt over kaloriene, men verdiene også. Jeg ser på min "dagbok" om jeg har inntatt f.eks. veldig mye sukker, for lite proteiner osv. Anonymkode: 8c899...c68
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #9 Skrevet 22. februar 2018 Spis hva du vil så lenge det er innenfor målet ditt mtp kalorier, proteiner, fett og karbohydrater. Kalorier er viktigst. Men vær obs på at to barer fort er over 400 kalorier, så det tar opp mye plass i "budsjettet". hilsen treningsdilla som spiser mange barer selv, men logger absolutt alt. Anonymkode: 92c36...741
VET Skrevet 22. februar 2018 #10 Skrevet 22. februar 2018 Da jeg sluttet å spise barer gikk jeg ned 15kg
Vesentlig Skrevet 22. februar 2018 #11 Skrevet 22. februar 2018 Du kan jo se på innholdsfortegnelsen hvor mye sukker det er. Du kan tenke at det er fint å holde sukkerinntaket på sånn 10% eller under om dagen.
Benson Skrevet 22. februar 2018 #12 Skrevet 22. februar 2018 3 minutter siden, VET skrev: Da jeg sluttet å spise barer gikk jeg ned 15kg Det var det eneste du kuttet ned på? Da må du jo ha spist enorme mengder...
VET Skrevet 22. februar 2018 #13 Skrevet 22. februar 2018 25 minutter siden, Benson skrev: Det var det eneste du kuttet ned på? Da må du jo ha spist enorme mengder... Dét, også sluttet jeg med Pepsi Max 😄
penny_ Skrevet 22. februar 2018 #14 Skrevet 22. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok Men har slike proteinbarer så mye sukker i seg da? Anonymkode: 4def4...932 Det er mange som ikke inneholder sukker og mange som inneholder masse sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå