Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVIS jeg skulle være så heldig å vinne si 50 mill kroner. Kan jeg da uten at noen får vite det betale ned deres lån i banken?

Det er drømmen min å vinne så mye, men samtidig betale ned gjelden til søsteren og svogeren min, foreldrene mine og sette en god sum inn på mine barns konto. Jeg vil at de skal oppdage det selv og samtidig ikke vite hvem som har nedbetalt lånet eller satt inn pengene.

Jeg krysser fingrene for 1 premien i Vikinglotto i kveld :-)

Anonymkode: 22c20...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som vet?

Skrevet

Jeg ville tro at du kan gjøre en innbetaling til deres lånekonto

Se feks dnbs side her som svarer på spørsmålet dersom det er ditt eget lån:

https://www.dnb.no/kundeservice/privat/laanogeiendom.html

Som det står her kan det innbetales som en vanlig regning.

Det du mangler er jo da kontonummeret/lånenummeret, samt beløpet du skal betale inn (du vet jo ikke hvor mye lån de har).

Dette vil ikke banken si deg, så da må du snoke i din søsters private papirer/nettbank, noe som er litt på kanten selv om hensiktene er svært gode.

Skrevet
På 21.2.2018 den 20.30, AnonymBruker skrev:

HVIS jeg skulle være så heldig å vinne si 50 mill kroner. Kan jeg da uten at noen får vite det betale ned deres lån i banken?

Det er drømmen min å vinne så mye, men samtidig betale ned gjelden til søsteren og svogeren min, foreldrene mine og sette en god sum inn på mine barns konto. Jeg vil at de skal oppdage det selv og samtidig ikke vite hvem som har nedbetalt lånet eller satt inn pengene.

Jeg krysser fingrene for 1 premien i Vikinglotto i kveld :-)

Nei. Du kan ikke sette inn så mye som en krone på noens kontoer uten å dokumenter med bankkort på innskuddsautomater, og bankid på nettet. Dermed vet både du, de du setter inn penger til og Norske myndigheter hvor pengestrømmen til alle tar veien. Det er jo nettopp dette som var tanken bak å opprette Bicom (eller hva det nå heter, disse elektronsike pengene), at bankene og norske myndigheter ikke skulle kunne kontrollere pengeflyten. Vi snakker vel her om NKR?

Anonymkode: 6b94c...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...