AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Hvis man prater med ei jente som man vil date eller kanskje er på første date med, vil dere si at man bør være forsiktig og time spørsmålet om hun har barn til riktig tidspunkt? Jeg vet ikke om dette er noe kvinner ikke setter pris på å bli spurt om før man er bedre kjent eller om det er helt i orden å spørre når som helst, nærmest som en forutsetning før et treff. Anonymkode: d4bb4...9e3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Jeg har barn og hadde ikke reagert på om du spurte om det tidlig. Faktisk hadde jeg foretrukket det spørsmålet tidlig, hvis barn er en dealbreaker for deg. 😊 Anonymkode: 44cac...499 13
kisskissbangbang Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Sånt avklares vel før en går på date? Det er jo naturlig at dette kommer opp (nevnes av vedkommende med barn) tidlig i en samtale, mener jeg. Og det er selvfølgelig helt greit å spørre. 7
_popcorn_ Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Er helt greit å spørre om ja! For en del folk er barn dealbreaker, og da er det jo bortkastet tid for begge egentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 Ehhh???? Jeg har blitt spurt om det en gang, jeg har ikke barn, og ble ganske satt ut og fornærma. Ga meg et dårlig inntrykk av fyren. Jeg syns det er frekt å spørre om, og man kan vel gå ut fra at de som faktisk har barn nevner dette iløpet av første eller andre daten?! Man snakker jo om hvordan livet ens er og fritiden og hva man driver med og fremtiden, så de som har barn prater etter min erfaring ganske mye om dette på eget initiativ! Anonymkode: af9fd...008 3
TinyBean Skrevet 22. februar 2018 #6 Skrevet 22. februar 2018 Har ikke barn selv, men spør gjerne tidlig om jeg har barn. Å få barn er et av de største skrittene i livet, om ikke det største, så det er noe jeg vil få avklart så fort som mulig om en potensiell partner har barn eller vil ha i fremtiden. Jeg spør om folk har barn, ser ikke på det som noe stygt. Det er jo greit å vite. Det betyr ikke at jeg trenger å møte barnet med engang.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #7 Skrevet 22. februar 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Ehhh???? Jeg har blitt spurt om det en gang, jeg har ikke barn, og ble ganske satt ut og fornærma. Ga meg et dårlig inntrykk av fyren. Jeg syns det er frekt å spørre om, og man kan vel gå ut fra at de som faktisk har barn nevner dette iløpet av første eller andre daten?! Man snakker jo om hvordan livet ens er og fritiden og hva man driver med og fremtiden, så de som har barn prater etter min erfaring ganske mye om dette på eget initiativ! Anonymkode: af9fd...008 Hvorfor bli satt ut og fornærma over dette? Anonymkode: 33f2b...f3f 8
Gjest making.a.mess Skrevet 22. februar 2018 #8 Skrevet 22. februar 2018 Det er noe jeg ville likt å ha avklart først. Man vil jo ikke kaste bort tid på noe som er uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #9 Skrevet 22. februar 2018 Ikke bare om man har barn, men også om man vil ha også. Uaktuelt å involvere seg med noen hvis man er ferdig med å få flere. Jeg spør om det før første date hvis det er nettdating. Luker ut folk ;). Anonymkode: f6cd8...425
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #10 Skrevet 22. februar 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehhh???? Jeg har blitt spurt om det en gang, jeg har ikke barn, og ble ganske satt ut og fornærma. Ga meg et dårlig inntrykk av fyren. Jeg syns det er frekt å spørre om, og man kan vel gå ut fra at de som faktisk har barn nevner dette iløpet av første eller andre daten?! Man snakker jo om hvordan livet ens er og fritiden og hva man driver med og fremtiden, så de som har barn prater etter min erfaring ganske mye om dette på eget initiativ! Anonymkode: af9fd...008 Hvorfor er det frekt? Det er ganske viktigt å vite. Er ikke alle som liker å kaste bort tiden sin. Anonymkode: f5eb6...b45
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #11 Skrevet 22. februar 2018 Helt greit å spørre om det. Gjerne før første date også. Hilsen en som er singel og har barn. Anonymkode: 39094...8fe 1
Era Vulgaris Skrevet 22. februar 2018 #12 Skrevet 22. februar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehhh???? Jeg har blitt spurt om det en gang, jeg har ikke barn, og ble ganske satt ut og fornærma. Ga meg et dårlig inntrykk av fyren. Jeg syns det er frekt å spørre om, og man kan vel gå ut fra at de som faktisk har barn nevner dette iløpet av første eller andre daten?! Man snakker jo om hvordan livet ens er og fritiden og hva man driver med og fremtiden, så de som har barn prater etter min erfaring ganske mye om dette på eget initiativ! Anonymkode: af9fd...008 Generasjon Krenk!! Hvordan en kan synes det er frekt og bli fornærmet for, fatter jeg ikke. Det er virkelig vesentlig å vite om den andre har barn eller ikke før en går på date. Og skulle det være en fornærmelse å ha barn? 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #13 Skrevet 22. februar 2018 TS her. Det kan jo være trolling det ene, men jeg skal ikke si det sikkert. Grunnen til at jeg lurer på om noen kan mene det er upassende, krenkende eller litt personlig, er at jeg tenker at noen alenemødre kanskje føler de har mindre sjanse pga barn, men ønsker å få sjansen til møte folk for å teste kjemi og gjøre seg selv interessant først. Dette i et håp om at menn som i utgangspunktet søker partner uten barn vil kunne revurdere det om kjemien er god nok. Og om noen da vil føle seg litt fornærmet av å bli spurt, tenke at man er overfladisk om man spør om dette og avfeier på et slikt grunnlag. At de kanskje mener at barn ikke burde være et hinder om kjemien er god nok. Men jeg vet ikke hva andre tenker. Anonymkode: d4bb4...9e3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 Jeg hadde blitt veldig satt ut hvis en fyr hadde spurt meg om det. Men jeg tenker det er helt åpenbart at jeg ikke har det, så det hadde vært veldig sært å spørre om. Jeg tror de som har barn syns det er greit å bli spurt om, mens de som ikke har det (spesielt de under 30-ish) syns det er litt rart. Jeg tenker at damer burde fortelle dette selv, og at du ikke skal spørre og grave. Unntaket er hvis du har barn selv. Da er det helt naturlig å si "jeg har en datter på 2 år, har du noen barn?" Anonymkode: 73f1c...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 Jeg vil alltid gå utifra at de som har barn opplyser om det tidlig. På Tinder bør det komme frem av profilen. De fleste menn jeg ser der som har barn har enten et bilde med barnet eller nevnt det i bio. Jeg har ikke barn, og hadde jeg hatt det, hadde jeg opplyst om det med en gang. Nettopp derfor ville jeg blitt litt fornærmet om noen hadde spurt. Først og fremst fordi jeg er 27 og jeg synes det er ungt til å både være mor OG skilt og det ikke akkurat er et kompliment, sekundært fordi jeg synes det er en litt frekk antakelse at det var noe jeg forsøkte å skjule. Det går sikkert greit å spørre, men jeg vil heller tro at det er noe litt rart ved henne dersom hun ikke sier det uoppfordret. Anonymkode: 726f1...5e8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 Jeg er singel med barn og er ærlig om det. Det kommer ganske naturlig frem i samtalene jeg har med menn. Barna mine er jo en stor del av livet mitt så det er greit at en potenisell date er klar over dette. Hittil har det ikke bydd på problemer. Men noen skal alltid bli krenket over noe .. Anonymkode: f4954...a55
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #17 Skrevet 23. februar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde blitt veldig satt ut hvis en fyr hadde spurt meg om det. Men jeg tenker det er helt åpenbart at jeg ikke har det, så det hadde vært veldig sært å spørre om. Jeg tror de som har barn syns det er greit å bli spurt om, mens de som ikke har det (spesielt de under 30-ish) syns det er litt rart. Jeg tenker at damer burde fortelle dette selv, og at du ikke skal spørre og grave. Unntaket er hvis du har barn selv. Da er det helt naturlig å si "jeg har en datter på 2 år, har du noen barn?" Anonymkode: 73f1c...5c3 Jeg har ikke barn og syntes aldri det var rart. For meg er barn en dealbreaker og syntes det var greit at han tok det opp. Anonymkode: a3039...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå