Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rotet det til skikkelig for meg selv. Jeg sa opp en jobb jeg egentlig likte veldig godt etter en vanskelig periode. Ser i ettertid at dette var lite gjennomtenkt og at det jeg skulle gjort var å gå til legen da jeg hadde gått på en smell. Jeg startet i ny jobb for to mnd siden og mistrives skikkelig!! Gruer meg til hver dag og vil aller helst bare slutte og håpe å få tilbake min gamle jobb. Er det innafor å slutte etter 2 mnd?? Noen som har gjort det?

Anonymkode: b872c...4e9

Skrevet

Er du sikker på at du ikke bare gjør det samme nå igjen da? Og så om 2 mnd så angrer du igjen? 

• Liker 1
Skrevet

Klart du kan slutte etter to mnd. Jeg sluttet etter to dager i en tidligere jobb, men det var pga. misnøye med kontrakten og ikke trivsel. 

Anonymkode: 53013...922

Skrevet

Det er jo en ærlig sak å ikke like seg. Er jo bare å si at det ikke var noe for deg

Skrevet

Det er derfor man har prøvetid. Det er både for din del, for at du skal se om du trives, like mye som det er for arbeidsgivers del (for at de skal se om de virkelig vil ha deg). 

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for et års tid siden. Jeg valgte å ikke slutte, men se det an og satse på at det ble bedre. For å si det sånn: det ble det overhodet IKKE. Og så ble jeg gravid, og det ble helt umulig å finne seg en ny jobb... 

Så om jeg skulle valgt igjen, ville jeg sluttet før prøvetiden var over. Jeg ville nok ventet litt lenger enn 2 mnd, og prøvd om det ikke ble bedre (det er stort sett alltid kjipt når man er helt ny i jobben), men om det hadde gått fire-fem måneder, og ting ikke var bedre, ville jeg sett meg om etter en annen jobb. 

Anonymkode: da700...8c9

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor man har prøvetid. Det er både for din del, for at du skal se om du trives, like mye som det er for arbeidsgivers del (for at de skal se om de virkelig vil ha deg). 

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for et års tid siden. Jeg valgte å ikke slutte, men se det an og satse på at det ble bedre. For å si det sånn: det ble det overhodet IKKE. Og så ble jeg gravid, og det ble helt umulig å finne seg en ny jobb... 

Så om jeg skulle valgt igjen, ville jeg sluttet før prøvetiden var over. Jeg ville nok ventet litt lenger enn 2 mnd, og prøvd om det ikke ble bedre (det er stort sett alltid kjipt når man er helt ny i jobben), men om det hadde gått fire-fem måneder, og ting ikke var bedre, ville jeg sett meg om etter en annen jobb. 

Anonymkode: da700...8c9

Prøvetid er misforstått. Det er tydelig. 

Anonymkode: feafa...836

Skrevet

Jeg ville ikke sluttet før jeg hadde en ny jobb å gå til. Det er alltid kjipt å starte i ny jobb, så prøv å holde ut litt lenger.

Anonymkode: 280f8...e1f

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med den nye jobben du er misfornøyd med? Er det noe som kan rettes opp?

Anonymkode: 1b5c6...3f9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med den nye jobben du er misfornøyd med? Er det noe som kan rettes opp?

Anonymkode: 1b5c6...3f9

Hei, tviler på det. Mistrives i miljøet,arbeidsoppgavene er ikke som forespeilet og en dinosaur av en overordnet som jeg allerede har fått mer enn nok av. Jeg har kontaktet min gamle sjef og er innkalt til møte så det må da være håp?

Skrevet

Hvordan går Det? Bestemt deg for hva du skal gjøre?☺

Anonymkode: afcfe...02d

Skrevet
På 22.2.2018 den 8.15, AnonymBruker skrev:

Prøvetid er misforstått. Det er tydelig. 

Anonymkode: feafa...836

Kan du utdype dette utsagnet litt? :klo: 

Anonymkode: 507ac...255

Skrevet
På 22.2.2018 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Hei, tviler på det. Mistrives i miljøet,arbeidsoppgavene er ikke som forespeilet og en dinosaur av en overordnet som jeg allerede har fått mer enn nok av. Jeg har kontaktet min gamle sjef og er innkalt til møte så det må da være håp?

Lykke til! Ingenting i veien for å gå tilbake til den gamle jobben. 😊

Anonymkode: 51a87...651

Skrevet

Huff, det der er så vanskelig. Var i samme situasjon selv for noen år siden, visste allerede 1 mnd i ny jobb at jeg kom til hate å jobbe der. Sa til meg selv at jeg skulle holde ut hele prøvetiden og si opp da om jeg følte det likedan. Jeg følte det på samme måte da prøvetiden var over, men jeg sa ikke opp. Ble værende der i 2 år. På slutten var jeg helt utbrent og gråt hver dag.

Håper du får den gamle jobben din tilbake. 

Anonymkode: f7117...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...