Shneppi Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Dette er muligens ett litt rart spørsmål, men kan man erstatte ferske bringebær med fryste som snacks? Smaker det like godt? Jeg er såå glad i de små pakkene man får kjøpt på butikken, men både jeg og studentlommeboka mi synes det er drøyt å betale 30-40 kroner for 120 (?) gram Så, er det noen som har erfaring med å kjøpe de posene med fryste bær til å knaske på i stedet? Har kun brukt dem i smoothies tidligere, så aner ikke hvordan smaken er uten å ha blandet det med alt mulig annet!
Lillekråka Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Åå skulle ønske de var det Men, jeg personlig synes ikke det kan sammenlignes når du skal spise det som snacks, men i smoothie osv så spiller det ingen rolle for meg... men kjøp en pose å se om du synes det er godt ? Kan jo hende ❤️ skjønner deg veldig godt med tanke på studentbudskjettet altså 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Vitamininnholdet bevares i hvert fall ved frysing, så de er like næringsrike (om ikke mer, faktisk). Tekstur og konsistens er imidlertid også viktig for smaksopplevelsen, og de blir sikkert mer vasne etter opptining. Men det er jo bar å prøve? (jeg har ikke prøvd). Anonymkode: 2186e...3d8 3
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vitamininnholdet bevares i hvert fall ved frysing, så de er like næringsrike (om ikke mer, faktisk). Tekstur og konsistens er imidlertid også viktig for smaksopplevelsen, og de blir sikkert mer vasne etter opptining. Men det er jo bar å prøve? (jeg har ikke prøvd). Anonymkode: 2186e...3d8 Jeg tenkte egentlig spise dem fryste, akkurat som jeg gjør med druer en gang i blant. Det er jo så godt! Meen jeg får nok bare kjøpe meg en pose og teste selv :-)
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2018 10 minutter siden, Lillekråka skrev: Åå skulle ønske de var det Men, jeg personlig synes ikke det kan sammenlignes når du skal spise det som snacks, men i smoothie osv så spiller det ingen rolle for meg... men kjøp en pose å se om du synes det er godt ? Kan jo hende ❤️ skjønner deg veldig godt med tanke på studentbudskjettet altså Fillern.. må nok bare kjøpe meg en pose og teste selv! Håpte bare noen ville si "jaa, det er kjempegodt", haha
Pringle Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 Ferske bær er sinnsykt dyrt om vinteren! Frosne bær kan ikke erstatte ferske som "snacks", de er bløte, de trenger også litt søtning, så bruk dem til smoohie, suppe, grøt. Om du heller knasker på epler, pærer, melon, kiwi, bananer, druer, ananas, plommer, klementiner, appelsiner, fersken og nektariner - og velger type ettter sesongen - så vil lommeboka di takke deg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 Det er jo godt, men du må jo la dem tine i flere timer først. Anonymkode: 18f26...8d2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Just now, Pringle said: Ferske bær er sinnsykt dyrt om vinteren! Frosne bær kan ikke erstatte ferske som "snacks", de er bløte, de trenger også litt søtning, så bruk dem til smoohie, suppe, grøt. Om du heller knasker på epler, pærer, melon, kiwi, bananer, druer, ananas, plommer, klementiner, appelsiner, fersken og nektariner - og velger type ettter sesongen - så vil lommeboka di takke deg. De fryste bringebærene man kan kjøpe trenger ikke søtning Anonymkode: 18f26...8d2
Pringle Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De fryste bringebærene man kan kjøpe trenger ikke søtning Anonymkode: 18f26...8d2 Okei, du er tøffere enn meg! Bærene mister sødme når de fryses, så jeg trenger å ha på sukker eller blande med banan.
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2018 9 minutter siden, Pringle skrev: Ferske bær er sinnsykt dyrt om vinteren! Frosne bær kan ikke erstatte ferske som "snacks", de er bløte, de trenger også litt søtning, så bruk dem til smoohie, suppe, grøt. Om du heller knasker på epler, pærer, melon, kiwi, bananer, druer, ananas, plommer, klementiner, appelsiner, fersken og nektariner - og velger type ettter sesongen - så vil lommeboka di takke deg. Er klar over at det er lurere å handle etter sesong, men nå er det altså sånn at det er bringebær jeg har dilla på Men, det er jo uaktuelt å handle inn ferske hele tiden pga prisen, og dersom de fryste er skikkelig sure i forhold må jeg kanskje revurdere hele bringebær-livet. Arrrg 2
Pringle Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 1 minutt siden, Shneppi skrev: Er klar over at det er lurere å handle etter sesong, men nå er det altså sånn at det er bringebær jeg har dilla på Men, det er jo uaktuelt å handle inn ferske hele tiden pga prisen, og dersom de fryste er skikkelig sure i forhold må jeg kanskje revurdere hele bringebær-livet. Arrrg Kanskje du liker dem fryste? Det er jo bare å prøve! Men du kan jo unne deg en boks ferske nå og da uten at det velter studentbudsjettet
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2018 3 minutter siden, Pringle skrev: Kanskje du liker dem fryste? Det er jo bare å prøve! Men du kan jo unne deg en boks ferske nå og da uten at det velter studentbudsjettet Ja, det er sant! Tror bare jeg må løpe på butikken med en gang, så jeg kan få det ut av verden. Oppdaterer dere fortløpende 2
Lillekråka Skrevet 21. februar 2018 #13 Skrevet 21. februar 2018 5 minutter siden, Shneppi skrev: Ja, det er sant! Tror bare jeg må løpe på butikken med en gang, så jeg kan få det ut av verden. Oppdaterer dere fortløpende Venter i spenning!😂 Håper du liker deet!! Hadde jo vært det aller beste 😃
Tvist Skrevet 21. februar 2018 #14 Skrevet 21. februar 2018 Synes de er spiselige når de er litt tinte, men ikke helt. Når de er helt tinte smaker de sikkert supert blandet med mager vanilje kesam. Men da får du ikke den rene gode bringebærsmaken.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #15 Skrevet 21. februar 2018 Ferske er søte og gode. Frosne er sure og smaker vondt. Anonymkode: 5fe9e...e8f
Shneppi Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #16 Skrevet 21. februar 2018 38 minutter siden, Lillekråka skrev: Venter i spenning!😂 Håper du liker deet!! Hadde jo vært det aller beste 😃 Konklusjonen er: Ikke fult så gode og søte som de ferske, men helt OK. Kommer nok til å handle en del av disse fremover 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. februar 2018 #17 Skrevet 21. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ferske er søte og gode. Frosne er sure og smaker vondt. Anonymkode: 5fe9e...e8f Jepp. Frosne bær er helt fine i smoothie o.l, men er ikke gode å spise som de er. De blir vasne når de tiner og smaker surt.
Lillekråka Skrevet 21. februar 2018 #18 Skrevet 21. februar 2018 4 minutter siden, Shneppi skrev: Konklusjonen er: Ikke fult så gode og søte som de ferske, men helt OK. Kommer nok til å handle en del av disse fremover Jaaa så bra det funker sånn passe for deg da 😃
applestories Skrevet 21. februar 2018 #19 Skrevet 21. februar 2018 5 minutter siden, Shneppi skrev: Konklusjonen er: Ikke fult så gode og søte som de ferske, men helt OK. Kommer nok til å handle en del av disse fremover Tommel opp for egen forskning! Jeg plukket mye i sommer der det meste gikk i fryseren. Kan ikke si jeg synes de er så gode frosset og tint, følte nesten jeg ødela all den gode bæra, men hun jeg plukket dem til ble fornøyd og har bær hele vinteren. Tror hun bruker dem på havregrøt hver dag eller noe sånt.. jeg venter heller til neste sommer. Skulle ønske jeg hadde en bringebærbusk, alle de jeg visste om her omkring har blitt spist opp av veiprosjekter de siste årene 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #20 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, Pringle skrev: Ferske bær er sinnsykt dyrt om vinteren! Frosne bær kan ikke erstatte ferske som "snacks", de er bløte, de trenger også litt søtning, så bruk dem til smoohie, suppe, grøt. Om du heller knasker på epler, pærer, melon, kiwi, bananer, druer, ananas, plommer, klementiner, appelsiner, fersken og nektariner - og velger type ettter sesongen - så vil lommeboka di takke deg. Dyre om sommeren også. Jeg synes de fryste bringebærene er sure og bløte. Fremdeles gode, men kan ikke sammenlignes med ferske. Anonymkode: bb5a5...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå