Gå til innhold

Ble bedt om å vaske ut og flytte før oppsigelsesmåneden min er over.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dette er første gang jeg flytter siden jeg flyttet hjemmefra for å studere, har nå sagt opp en leilighet jeg har leid i et par år, har 3 mmd oppsigelsestid her. Det er 1,5 mnd siden jeg sa opp, og flytter nå fordi jeg har en ny leilighet. Fikk telefon i dag om jeg ikke  kan være ute til neste uke fordi huseier har en ny leietaker. Jeg ble litt stresset fordi jeg har ikke leiebil tilgjengelig før om 2 uker til de store tingene osv. Og jeg trodde også at 3 mnd oppsigelsestid, så kan man bo der den tiden, eller?

Anonymkode: a42d4...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har leiligheten ut hele oppsigelsestiden, og må betale for den i denne perioden. Hvis du skal flytte ut tidligere, må dette skje på bakgrunn av en ny avtale, hvor du betaler tilsvarende mindre. Men altså bare om du er villig til å inngå ny avtale.

Hvis du ikke ønsker å gjøre noe, kan du bare sitte i ro og ikke gjøre noe som helst.

Anonymkode: 82a4a...ea2

• Liker 2
Skrevet

Dersom du betaler ut oppsigelsestiden, skal du selvsagt disponere leiligheten som du vil ut tiden. 

Anonymkode: 3a7e0...00b

• Liker 2
Skrevet

Dersom du betaler husleien, kan du trygt bo der i de 3 månedene. 

Anonymkode: 28fad...b7c

Skrevet

Du har rett til p være der i tre mnd til. Om du likevel flytter ut tildigere fordi husverten ber om det så slipper du i så fall å betale leie for den tiden du ikke bor der :-) om det ikke går så svarer du bare at du var innstilt på tre måneder og at du derfor ikke har ordnet noe klart til før den tid. 

Skrevet

Du har krav på å få bli der ut oppsigelsestiden. 
Dersom huseier har en ny leietaker som vil overta før tiden, og du har mulighet til å flytte ut før tiden, så kan du slippe betale ut resten av oppsigelsestiden, som gir en vinn-vinn situasjon.
Men huseier kan på ingen måte kreve at du flytter før tiden.

• Liker 2
Skrevet

Ja, dersom ingenting annet er avtalt betaler du og disponerer leiligheten ut oppsigelsestiden. Så dersom utleier har lovt vekk leiligheten uten å sjekke med deg har hen tabbet seg ut. Gir du fra deg leiligheten før skal du heller ikke betale mer etter dette, så du kan jo vurdere om det lønner seg å leie stor bil dersom du slipper 6 uker med husleie. 

Anonymkode: 08152...1d1

• Liker 3
Skrevet

Er du ikke klar til å flytte, så sier du nei. Skulle du bli klar tidligere enn de tre månedene, og ønsker å flytte ut tidligere også, så kan du si ifra og dere kan lage en ny avtale

Anonymkode: 66ab6...893

Skrevet

Høres jo ut som en fin mulighet, til å kunne forhandle seg ut av oppsigelsestiden?

Skrevet

Takk for mange svar, vil gjerne slippe å betale en måned til, skal prøve å få ordnet den bilen fortere!

Anonymkode: a42d4...918

Skrevet

Om utleier gjerne vil at du flytter ut raskere kan det jo være at han kan være villig hjelpe deg med flyttingen av de store/tunge tingene? 

Anonymkode: f2d5b...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...