Gå til innhold

Sjef blander seg i kollega si medisinering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som er under 18 år. Han har vært hos oss i over 4 år og han er overraskende dyktig i jobben sin.

Han har to forskjellige bokstavdiagnoser, men det merkes ikke så godt på ham hvis du ikke vet det.

Greia er den at jeg har fått vite st sjefen har fortalt ham at han burde justere medisineringen sin. Han sier selv at han hadde glemt å ta medisinene sine og da blir han fort litt ukonsentrert.  Han ble litt lei seg fordi sjefen ba han ha medisiner liggendes på jobben så han kunne ta de og oppføre seg bedre.

Har selv opplevd han umedisinert og han klarer fortsatt fint å gjøre jobben sin. Om enn litt mere ustrukturert, men for den jobben han gjør så er det heller ikke nødvendig å være 100% på hele tiden.

Jeg synes sjefen gikk over streken med å kommentere det på den måten, det ble gjort i påhør av andre. Det er heller ikke første gangen sjefen kommer med litt på kanten beskjeder/meldinger til andre.

Noen som vet om det er noe lovverk rundt dette?

Annet enn brudd på taushetsplikt.

Anonymkode: 18c10...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, sjefen er jo ikke lege og det er kun legen som skriver ut medisinen som kan be pasienten justere den og generelt uttale seg om hva det måtte være vedrørende medisinen.

Jeg vet ikke noe særlig annet om regler, men det går kanskje an å høre med arbeidstilsynet eller fagforbund om hvorvidt sjefen har lov å legge seg i dette med sine arbeidstakere...?

Skrevet

Jeg synes sjefen må kunne forvente at han er konsentrert når han er på jobb. Å be han om å ha ekstra medisin liggende på jobb synes jeg virker som et godt råd. 

Anonymkode: e3d86...917

Skrevet

Noe av det verste her er at han irettesette en ansatt foran flere andre. Det burde ingen oppleve med mindre det er absolutt nødvendig

Er dette en ordinært ansatt? 

Anonymkode: 0fc68...d05

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det verste her er at han irettesette en ansatt foran flere andre. Det burde ingen oppleve med mindre det er absolutt nødvendig

Er dette en ordinært ansatt? 

Anonymkode: 0fc68...d05

Han jobber annenhver helg, ferier og ellers ved behov.

Jeg mener også at det var unødvendig av sjefen, som i tillegg har taushetsplikt rundt ting kun han vêr om ansatte.

4 timer siden, Mass skrev:

Vel, sjefen er jo ikke lege og det er kun legen som skriver ut medisinen som kan be pasienten justere den og generelt uttale seg om hva det måtte være vedrørende medisinen.

Jeg vet ikke noe særlig annet om regler, men det går kanskje an å høre med arbeidstilsynet eller fagforbund om hvorvidt sjefen har lov å legge seg i dette med sine arbeidstakere...?

Takk. Skal ta kontakt med forbundet å høre.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes sjefen må kunne forvente at han er konsentrert når han er på jobb. Å be han om å ha ekstra medisin liggende på jobb synes jeg virker som et godt råd. 

Anonymkode: e3d86...917

Har opplevd han uten medisiner og han gjør fortsatt jobben sin mer enn godt nok. 

Han jobber tidspunkter som gjør at det er for sent å ta medisiner etter at han har begynt. Sikkert ment som et godt råd, men er jo ikke det.

Anonymkode: 18c10...076

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...