AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Del Skrevet 21. februar 2018 Altså slalom. Er 30 år, og ikke stått noe særlg på langrenn før heller, da jeg er redd for fart og å dette. Så dette blir nok spennende... Uansett, noen som har noen tips? Skal stå i Norefjell, hvilke bakker bør jeg begynne med? Er livredd for å dette ut av heisen! Anonymkode: c2968...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Del Skrevet 21. februar 2018 Du burde stå med noen som kan å stå første gangen, evt med instruktør. Jeg synes de bratteste bakkene er for bratte, så jeg kjører familiebakke (den som er her er veldig lang og tidvis like bratt som den største) selv om jeg har stått mange ganger. Når man er nervøs blir man gjerne stiv i kroppen, og er man stiv i kroppen på slalom vil man falle. Det er uansett ikke noe krise å falle så lenge du ikke har høy fart. Om du kjører mer frem og tilbake i bakken enn rett ned vil det selvfølgelig gå mye saktere og du har mer kontroll. Du må bøye knærne for å svinge, og så kommer det med øvelse. Velg den slakkeste bakken først. Anonymkode: edb67...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Del Skrevet 21. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du burde stå med noen som kan å stå første gangen, evt med instruktør. Jeg synes de bratteste bakkene er for bratte, så jeg kjører familiebakke (den som er her er veldig lang og tidvis like bratt som den største) selv om jeg har stått mange ganger. Når man er nervøs blir man gjerne stiv i kroppen, og er man stiv i kroppen på slalom vil man falle. Det er uansett ikke noe krise å falle så lenge du ikke har høy fart. Om du kjører mer frem og tilbake i bakken enn rett ned vil det selvfølgelig gå mye saktere og du har mer kontroll. Du må bøye knærne for å svinge, og så kommer det med øvelse. Velg den slakkeste bakken først. Anonymkode: edb67...0ba Takk for svar, skal stå med en veldig flink venninne som skal lære meg. Vet du hvilken bakke som er den slakkeste på Norefjell? Anonymkode: c2968...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Del Skrevet 21. februar 2018 dytt Anonymkode: c2968...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Del Skrevet 21. februar 2018 Dytt Anonymkode: c2968...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Del Skrevet 21. februar 2018 Du burde stå i den svarte bakken for da blir det minst vondt når du detter fordi du lander i en bratt nedoverbakke akkurat som med skihopp, også går det fortest over. Break a leg. Anonymkode: 99776...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Del Skrevet 21. februar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde stå i den svarte bakken for da blir det minst vondt når du detter fordi du lander i en bratt nedoverbakke akkurat som med skihopp, også går det fortest over. Break a leg. Anonymkode: 99776...a82 Hva fan Anonymkode: c2968...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Del Skrevet 21. februar 2018 Du velgee selvfølgelig de slakeste bakkene. Øv plog sving. Bruk skuldrene til å styre. Det dr ikkd tull, resten av kroppen følger etter. Anonymkode: 3e89b...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Del Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva fan Anonymkode: c2968...400 Hvem? Anonymkode: 99776...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #10 Del Skrevet 22. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du velgee selvfølgelig de slakeste bakkene. Øv plog sving. Bruk skuldrene til å styre. Det dr ikkd tull, resten av kroppen følger etter. Anonymkode: 3e89b...a8b Men hvilken bakke er den slakkeste på Norefjell? Anonymkode: c2968...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå