AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Jeg går bare på do og bæsjer 2, kanskje 3 ganger i uka. Kjæresten min sier han går en gang om dagen, eller kanskje to ganger. Jeg må bare ikke oftere og har ikke problemer med mage/tarm. Kostholdet er greit nok, spiser vanlig mat og får i meg fiber og proteiner. Men spiser litt for mye og blir potetgull og sjokolade i helgene. Derfor jeg tenker at jeg veier for mye, men nå har jeg lest om hvis man ikke kommer seg på do, så kan det gi overvekt. Jeg går jo på do, bare ikke så ofte... Anonymkode: 3751e...2df
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Denne artikkelen fra Lommelegen sier noe om hva som er normal avføring og hyppighet https://www.lommelegen.no/mage-og-tarm/polypper/artikkel/hva-er-normal-avforing/69000767 Anonymkode: a3c6e...8c0
Pringle Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Nei, det har ingen sammenheng. Du samler opp kanskje en kilo bæsj, max, før den kommer ut. Og da veier du også en kilo mindre hver gang du har bæsjet. En kilo er ingenting. Veier du for mye? Hvis du veier for mye, er det fordi du spiser for mye. Da vil du ha for mye fett på kroppen. 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Jeg klarer ikke å begripe hvordan folk får det til! Hvis jeg ikke har hatt avføring på en dag kjenner jeg meg skikkelig full av dritt, bokstavelig talt. Å gå flere dager uten avføring må gjøre vondt. Anonymkode: 81b01...5bc 2
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å begripe hvordan folk får det til! Hvis jeg ikke har hatt avføring på en dag kjenner jeg meg skikkelig full av dritt, bokstavelig talt. Å gå flere dager uten avføring må gjøre vondt. Anonymkode: 81b01...5bc Det kommer jo også an på hva man spiser ikke sant. Hvis man spiser lite så kan man gå noen dager uten avføring. Behøver ikke å gjøre vondt en gang. Jeg selv pleier nå å ha hver dag, noen dager dagen etter, men før kunne det være opptil 5 dager.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 1 minutt siden, Sjokoladeknask said: Det kommer jo også an på hva man spiser ikke sant. Hvis man spiser lite så kan man gå noen dager uten avføring. Behøver ikke å gjøre vondt en gang. Jeg selv pleier nå å ha hver dag, noen dager dagen etter, men før kunne det være opptil 5 dager. Det skjønner selvsagt jeg også, men lurer litt på hvor lite folk spiser i såfall. 5 dager er iallfall ekstremt. Anonymkode: 81b01...5bc
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skjønner selvsagt jeg også, men lurer litt på hvor lite folk spiser i såfall. 5 dager er iallfall ekstremt. Anonymkode: 81b01...5bc Kan si det sånn at hvis man for eksempel tømmer tarmen helt (Laxoberal/klystér) så kan det av og til ta noen dager før det kommer noe ut - med mindre man eter som en gamp dagene etterpå. For min del har det for eksempel vært en liten bolle med havregryn og melk om morgenen og så ingenting før middag som da kanskje var noe salat and that’s it. Da kan det fint gå noen dager mellom. Dog, jo lenger tid jo mer fnatt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Nei, det er helt normalt å gå på do 2-3 ganger i uka. Hvis du er feit, er det fordi du spiser for mye i forhold til hvor mye du trener. Anonymkode: 90196...456
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å begripe hvordan folk får det til! Hvis jeg ikke har hatt avføring på en dag kjenner jeg meg skikkelig full av dritt, bokstavelig talt. Å gå flere dager uten avføring må gjøre vondt. Anonymkode: 81b01...5bc Mhm! Jeg har avføring 2-3 ganger daglig Anonymkode: 3fc14...798
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 På 21.2.2018 den 14.38, Pringle skrev: Nei, det har ingen sammenheng. Du samler opp kanskje en kilo bæsj, max, før den kommer ut. Og da veier du også en kilo mindre hver gang du har bæsjet. En kilo er ingenting. Veier du for mye? Hvis du veier for mye, er det fordi du spiser for mye. Da vil du ha for mye fett på kroppen. Det er seriøst plass til langt mer en en kilo avføring i fordøyelsessystemet vårt. Anonymkode: d7282...54b 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er seriøst plass til langt mer en en kilo avføring i fordøyelsessystemet vårt. Anonymkode: d7282...54b Men altså... Om du har fem kilo avføring i deg, så vil ikke disse kiloene gjøre deg feit på noen som helst måte. Det er fettet fordelt på kroppen din som gjør det, ikke bæsj. Skjønner ærlig talt ikke hvordan du (ts) kommer til den konklusjonen... Anonymkode: dfc87...461
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 Lite væske og lite aktivitet er typiske ting som sakker ned fordøyelsen. Anonymkode: 6d9e3...402
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså... Om du har fem kilo avføring i deg, så vil ikke disse kiloene gjøre deg feit på noen som helst måte. Det er fettet fordelt på kroppen din som gjør det, ikke bæsj. Anonymkode: dfc87...461 Teknisk sett ja, men enten det er fett, vann eller oppsamlet avføring (eller en kombinasjon av disse) som gjør at man enten når overvekt eller fedme på BMI-skalaen eller bare framstår som overvektig eller feit, så er det nettopp det man blir sett på som og i alle henseender regnet som. Ingen bryr seg om hvorfor man har stor mage, tykke lår eller må kjøpe klær i stormoteavdelingen; det eneste noen bryr seg om er at en er stor. Om det så er en gedigen svulst som utgjør den ekstra vekta er det ingen som bryr seg om det heller, de ser bare størrelsen på magen (eller hvor nå denne teoretiske svulsten ville vært plassert). Det er et faktum at mennesker kan samle opp STORE mengder avføring dersom de lider av kraftig forstoppelse og at det vil kunne utgjøre en reell forskjell både på vekta og på hvordan kroppen framstår rent visuelt. Hvorvidt dette gjelder ts eller ikke, vet jeg ingenting om. Anonymkode: d7282...54b
Gjest PeleWasShite Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 Ikke for å spille djevelens advokat eller noe sånn, men jeg vil faktisk påstå at din bæsje-hypotese er en mer plausibel forklaring enn den sedvanlige unnskyldningen folk pleier å komme med. Du vet, den om at kroppen deres er en slags perpetuum mobile som kan lagre energi til tross for at den tar inn mindre kalorier enn den forbruker. Da gir det faktisk mer mening å bare si: "Fuck it, jeg er overvektig fordi jeg til en hver tid består av 25% bæsj".
Thyra Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men altså... Om du har fem kilo avføring i deg, så vil ikke disse kiloene gjøre deg feit på noen som helst måte. Det er fettet fordelt på kroppen din som gjør det, ikke bæsj. Skjønner ærlig talt ikke hvordan du (ts) kommer til den konklusjonen... Anonymkode: dfc87...461 Ikke feit, men oppblåst mage.
Thyra Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Teknisk sett ja, men enten det er fett, vann eller oppsamlet avføring (eller en kombinasjon av disse) som gjør at man enten når overvekt eller fedme på BMI-skalaen eller bare framstår som overvektig eller feit, så er det nettopp det man blir sett på som og i alle henseender regnet som. Ingen bryr seg om hvorfor man har stor mage, tykke lår eller må kjøpe klær i stormoteavdelingen; det eneste noen bryr seg om er at en er stor. Om det så er en gedigen svulst som utgjør den ekstra vekta er det ingen som bryr seg om det heller, de ser bare størrelsen på magen (eller hvor nå denne teoretiske svulsten ville vært plassert). Det er et faktum at mennesker kan samle opp STORE mengder avføring dersom de lider av kraftig forstoppelse og at det vil kunne utgjøre en reell forskjell både på vekta og på hvordan kroppen framstår rent visuelt. Hvorvidt dette gjelder ts eller ikke, vet jeg ingenting om. Anonymkode: d7282...54b Oppsamlet avføring vil selvsagt ikke kunne gi store lår. Men stor mage kan skyldes forstoppelse.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #17 Skrevet 23. februar 2018 8 minutter siden, Thyra skrev: Oppsamlet avføring vil selvsagt ikke kunne gi store lår. Men stor mage kan skyldes forstoppelse. Det har jeg da heller ikke sagt. Jeg nevnte både fett og vann som andre alternativer og begge de to kan i høyeste grad gi store lår. Anonymkode: d7282...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå