AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Dette er en uting synes jeg. Opplevde dette nylig, at jeg ble kalt inn på intervju rett før helgen - over mail. Intervjuet var da mandag. Innkallelsen havnet rett i søppelmailen og ble ikke oppdaget. Det var lite forståelse fra personen som innkalte. Selvfølgelig har man et ansvar for å sjekke søppelmail, men hvorfor ikke ringe når det er SÅ kort varsel? Hva om man er i full jobb og må fikse vakten? Anonymkode: 6bf14...494 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Jeg er motsatt, foretrekker å få innkallelser på mail da jeg ofte ikke kan ta telefonen uansett. Når man søker jobber sjekker man jo søppelmailen sin også. Jeg har forresten aldri opplevd at slik har havnet der, kanskje du skal endre innstillingene dine? Anonymkode: 0946c...98a 2
Karamelltopp Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 For meg var det helt naturlig å sjekke mailen hver dag (inkl søppelmail) når jeg søkte jobb. Nettopp for å ikkje gå glipp av slike ting. 2
Ullvott Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Jeg tenker at når arbeidsgiver velger å gjøre det på den måten, kan de lett gå glipp av de beste kandidatene. Fristen er såpass kort at det meget vel kan være at kandidaten ikke kan stille. I dette tilfellet er det faktisk innkalt til intervju på neste arbeidsdag. I praksis ikke annerledes enn om de hadde sendt en mail på mandag og innkalt til intervju på tirsdag. Når man sender privatmail kan man ikke vente at søkerne sjekker den umiddelbart. Jobbsøkere har tross alt som regel annet å gjøre enn å sitte med hendene i fanget og vente på at potensielle arbeidsgivere tar kontakt. Ting tyder på at de ikke er særlig planmessige når de gjør det slik. Altså: jeg er enig i at man må sjekke mailen sin, men det er ikke nødvendigvis slik at man sjekker søppelpostfilteret på privatmailen hver time hele dagen. Her er fristen for kort. Hvis det var absolutt nødvendig å innkalle på så kort varsel, ville jeg som arbeidsgiver prøvd å ringe. Hvis jeg ikke hadde nådd gjennom ville jeg sendt en sms med beskjed, og instruks om å ringe meg tilbake så snart som mulig. 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 Det er en test. De vil ha kandidater som setter jobben foran alt. Anonymkode: 64c94...27a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 Når de gjør det på den måten, er de enten useriøse, eller så har de så mange kvalifiserte søkere å velge mellom at de driter i om de går glipp av noen. Om de virkelig er interessert i akkurat DEG, ringer de (eller sender mail), og avtaler et tidspunkt som passer for deg. Å kalle inn på kort varsel er helt ok, om man har hørt om det passer. Å bare kalle inn via mail, på kort varsel, tyder på at de driter litt i om du dukker opp eller ei. Men når man søker jobb, bør man jo være litt mer på med mailsjekkingen. Anonymkode: f93fb...c3e 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en test. De vil ha kandidater som setter jobben foran alt. Anonymkode: 64c94...27a Veldig spesielt isåfall. Kanskje det var derfor h*n sendte mail fra privatmailen sin og ikke firmamailen Anonymkode: 6bf14...494 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Denne stillingen lå ute i 2 mnd, så de har hatt rikelig med tid til å sende ut innkallelser. Fatter ikke at man sender ut 2 dager før da. -TS Anonymkode: 6bf14...494 1
kaleidoskop Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 Jeg hadde ikke tenkt på å sjekke søppelmailen min. Men nå har jeg ikke søkt så mye jobber heller. Synes også det er rart de ikke ringte for å avklare om tidspunkt passer. De aller fleste er jo i en annen jobb. De kan ikke bare forvente at folk stiller opp kl 1230 på aktuelle dag.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 Jeg sjekker alltid søppelmailen min, så dette hadde aldri skjedd med meg. Men jeg syns det er useriøst å sende ut mail på en fredag om intervju på en mandag. Den som blir innkalt må få mulighet til å si ifra at det ikke passer og kunne avtale en annen dato Anonymkode: 06904...c38
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 Jeg tenker at de har fått færre aktuelle kandidater på intervju enn ønsket, og har gravd dypere i søknadsbunken for å ta inn i siste liten,og så er du en av dem.For øvrig er det selvsagt å sjekke søppelmail når man venter på svar på søknader. Anonymkode: ab20c...8af
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at de har fått færre aktuelle kandidater på intervju enn ønsket, og har gravd dypere i søknadsbunken for å ta inn i siste liten,og så er du en av dem.For øvrig er det selvsagt å sjekke søppelmail når man venter på svar på søknader. Anonymkode: ab20c...8af Jada, men ikke nødvendigvis med en gang. De gode og arbeidsomme kandidatene er gjerne travle, har ofte lange arbeidsdager (10-12 timer), og kanskje verv og diverse på kveldstid. Da går arbeidsgiver potensielt glipp av mange hardtarbeidende folk. Anonymkode: 03ef9...8fa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #13 Skrevet 21. februar 2018 Jeg tenker at dette er en sløv arbeidsgiver/sjef som har null oversikt. Alt gjøres i siste liten. Her ligger det an til rot og bortforklaringer hele veien. Anonymkode: fae75...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå