Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, puppi said:

Vel, sånn er det dessverre, når en ikke makter å forsørge seg selv. Da må man bare danse etter NAVs pipe.

Skjønner heller ikke, hvordan du kan hate de som gir deg muligheten til å eksistere her i samfunnet. Hvordan du kan hate, en institusjon som gir deg mye mer, enn hva den får tilbake av deg.

Er det hele egentlig ett uttrykk for selvhat og selvforakt?

For noe forbanna vås.

Anonymkode: 97651...5c0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg var litt dårlig gjort av nav. Du fikk et ja fra praksisplassen. Det er snakk om en dag. Jeg forstår din frustrasjon. Selv om man er under nav er man fortsatt menneske og har behov for å komme seg litt vekk. Nå har jeg ikke vært i din situasjon da jeg har vært syk og ikke kun arbeidsledig, men jeg mener at man har rett på 4 ukers ferie i løpet av et år. Jeg vet ikke hvordan reglene er i din situasjon.

Anonymkode: c8cac...e4b

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe forbanna vås.

Hadde det vært bedre at hun ikke hadde fått penger fra nav?

Anonymkode: 73f7b...ecc

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, puppi skrev:

Hva mener du med dette? Hvordan skulle nav ha fungert, uten ansatte, rådgivere, kundebehandlere etc?

De ansatte hos NAV har jo så absolutt en viktig rolle i samfunnet.

Er ikke alt som kan måles verdien av i penger.

Det de gjør er punching og det kan automatiseres i dag. De fyller ut skjema og legger inn data.

Det er heller ikke noe reelt samfunnsbehov at folk tar unna jobb ulønnet. Sånt forsvinner det arbeidsplasser av og man får lavere skatteinntekter.

De har ingen viktig rolle i samfunnet. Nav og våre velferdsordninger har en viktig funksjon i samfunnet vårt, men det vi i større og større grad ser, er at ansatte i NAV jobber for å undergrave disse ordningene samtidig som de har lagd en industri på å holde folk unna lønnet jobb for å selv opprettholde høy sysselsetting hos seg. Dette er blitt en institusjon som lager et tvunget klasseskille som bare vokser og vokser.

Anonymkode: 30300...ea2

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært takknemelig for at du fikk penger av sjefen din om han mobbet deg og kalte deg fittetrynet? At man får penger betyr ikke at man blir behandlet bra

Anonymkode: 32e60...c1b

Tror ikke sjefen hadde kalt deg det der

Anonymkode: 73f7b...ecc

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe forbanna vås.

Jøss,

stereotypene står frem.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, puppi skrev:

Jøss,

stereotypene står frem.

Hat er gjerne et sterkt ord å bruke, men det å være inne i nav-systemet er faktisk ikke enkelt. Noen blir sykere av det. Forhåpentligvis slipper du å bli syk slik at du ikke opplever hvor ille systemet kan være. Jeg sier ikke at alle har en dårlig opplevelse. Det er nok en god blanding mellom bare dårlige, bare gode og noen gode/noen dårlige.

Stereotypene om hva?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hat er gjerne et sterkt ord å bruke, men det å være inne i nav-systemet er faktisk ikke enkelt. Noen blir sykere av det. Forhåpentligvis slipper du å bli syk slik at du ikke opplever hvor ille systemet kan være. Jeg sier ikke at alle har en dårlig opplevelse. Det er nok en god blanding mellom bare dårlige, bare gode og noen gode/noen dårlige.

Stereotypene om hva?

Få få.. gi meg gi meg.. jeg skal ha! :rasende:

Vennligst ikke belære meg om systemet, var selv en «kasteball» i nav i to år, aap, jobbe på vernet bedrift til 40kr/timen sammen med folk med downs og andre avvikere. 

Var like sjeleglad og takknemlig hver måned for å ha penger til å betale husleie, strøm og mat.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, puppi skrev:

Få få.. gi meg gi meg.. jeg skal ha! :rasende:

Vennligst ikke belære meg om systemet, var selv en «kasteball» i nav i to år, aap, jobbe på vernet bedrift til 40kr/timen sammen med folk med downs og andre avvikere. 

Var like sjeleglad og takknemlig hver måned for å ha penger til å betale husleie, strøm og mat.

Hvis du selv har vært kasteball burde du vitterlig være mer ydmyk enn hva du er her...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du selv har vært kasteball burde du vitterlig være mer ydmyk enn hva du er her...

Ser ingen grunn til å være ydmyk ovenfor folk som innbiller seg at hjelp fra systemet er «noe jeg fortjener».

Jeg er mer enn gjerne ydmyk ovenfor folk som er takknemlige og ydmyke over hjelpen de får.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, puppi skrev:

Ser ingen grunn til å være ydmyk ovenfor folk som innbiller seg at hjelp fra systemet er «noe jeg fortjener».

Jeg er mer enn gjerne ydmyk ovenfor folk som er takknemlige og ydmyke over hjelpen de får.

Du vet ikke hva ts tenker. Ts er frustrert. Jeg tviler sterkt på at hun hater nav og ikke er takknemlig fordi hun ikke fikk en dag fri... Skrevet i frustrasjon, vet du ;) Selv om vi er heldige som bor i Norge betyr det ikke at nav er perfekt og ikke trengs forbedring...

Skrevet

Du vet ikke hva ts tenker. Ts er frustrert. Jeg tviler sterkt på at hun hater nav og ikke er takknemlig fordi hun ikke fikk en dag fri... Skrevet i frustrasjon, vet du ;) Selv om vi er heldige som bor i Norge betyr det ikke at nav er perfekt og ikke trengs forbedring...

Helt enig,

men jeg vemmes av holdninger av typen «NAV er dritt fordi jeg får ikke det jeg vil ha!!!» (oversatt: det jeg mener at JEG fortjener!!)

• Liker 7
Skrevet

Har vørt på AAP i snart 2 år og har aldri hatt problem med å ta ferie. Sendt inn søknad hver gang og fått det godkjent.

Du kan jo klage på avgjørelsen?

Anonymkode: 7474c...8d2

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er det lov å være kritisk til et system, selv om du yter midler fra dem. Resursene NAV formidler kommer ikke fra løse lufta, det er faktisk fra ting som skattepenger. Skattepenger som jeg, deg, og TS betaler inn gjennom hele livet. 

Dersom jeg jobber i flere tiår, betaler høye skatter, og blir møtt av drakonisk system, ja da har man faktisk lov å være kritisk og sint. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, puppi skrev:

Helt enig,

men jeg vemmes av holdninger av typen «NAV er dritt fordi jeg får ikke det jeg vil ha!!!» (oversatt: det jeg mener at JEG fortjener!!)

På generelt grunnlag så er jeg enig om det er for en filleting og man generelt har hatt god opplevelse med nav utenom dette. MEN om man virkelig nesten kun har opplevd dritt i nav-systemet, blitt motarbeidet, blir sykere, blir ikke trodd så forstår jeg godt at man sier slikt. Jeg forstår det også godt når man faktisk har blitt skikkelig urettferdig behandlet. Og når nav selv ikke holder seg til regelverket. Selv synes jeg der er litt tåpelig av nav å skulle nekte ts en dag ferie da. Men jeg er litt usikker på reglene rundt når man ikke er syk. Er det samme regler om man er syk eller "kun" arbeidsledig om man går på aap? For på aap mener jeg at man har rett på 4 ukers ferie.

Jeg har opplevd gode ting, hårreisende ting og irriterende ting i nav-systemet. Jeg har hørt gode ting, hårreisende ting, skikkelig hårreisende ting og irriterende ting fra andre i systemet. Jeg er egentlig litt irritert på hvor firkantet nav er til tider. Nav er ikke perfekt, og det er klart det trengs en forbedring.

Skrevet
14 minutter siden, puppi said:

Eh, når man vet at mennesker som ikke hadde fått penger ellers ville tydd til krminialitet så er det vel helelr du som burde være takknemelig. Du burde være takknemlig for at mennesker får penger fra staten så de ikke stjeler fra deg

• Liker 1
Skrevet

Eh, når man vet at mennesker som ikke hadde fått penger ellers ville tydd til krminialitet så er det vel helelr du som burde være takknemelig. Du burde være takknemlig for at mennesker får penger fra staten så de ikke stjeler fra deg

Selvfølgelig. Jeg støtter NAV 100%. Har da aldri hevdet noe annet.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

På generelt grunnlag så er jeg enig om det er for en filleting og man generelt har hatt god opplevelse med nav utenom dette. MEN om man virkelig nesten kun har opplevd dritt i nav-systemet, blitt motarbeidet, blir sykere, blir ikke trodd så forstår jeg godt at man sier slikt. Jeg forstår det også godt når man faktisk har blitt skikkelig urettferdig behandlet. Og når nav selv ikke holder seg til regelverket. Selv synes jeg der er litt tåpelig av nav å skulle nekte ts en dag ferie da. Men jeg er litt usikker på reglene rundt når man ikke er syk. Er det samme regler om man er syk eller "kun" arbeidsledig om man går på aap? For på aap mener jeg at man har rett på 4 ukers ferie.

Jeg har opplevd gode ting, hårreisende ting og irriterende ting i nav-systemet. Jeg har hørt gode ting, hårreisende ting, skikkelig hårreisende ting og irriterende ting fra andre i systemet. Jeg er egentlig litt irritert på hvor firkantet nav er til tider. Nav er ikke perfekt, og det er klart det trengs en forbedring.

Helt enig, min største frustrasjon innen nav-systemet var inkompetente saks-behandlere, ofte av utenlandsk opprinnelse som var relativt svake i norsk.

Måtte ofte forklare juridiske begreper og betydninger av disse for dem, i forhold til avslag på helt feil grunnlag.

• Liker 2
Skrevet

Grunnen til at jeg er frustrert er for at dette var en tur som var planlagt i lang tid, sammen med barna og mannen, ble bare veldig skuffet, spesielt på barnas vegne, 

TS

Anonymkode: 8b405...4bc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et veldig godt poeng. I land der det ikke finnes systemer som nav så må man leve på et eller annet vis, og da må man dessverre ofte ty til kriminalitet. Er man syk og ikke har noen familie man kan bo hos eller ta de medisinske utgiftene så blir det gata, gata+ kriminalitet eller ren kriminalitet for å overleve. Dette er noe å tenke over til nav-hatere der ute. Tenk hvordan det norske samfunn hadde sett ut uten noe form for støtteappparat. Ja, du hadde kanskje vært litt rikere, men du hadde levd utrygt, og du hadde daglig fått høre om triste sjebner, deriblandt en hel haug av selvmord. Vil du virkelig dine medmennesker noe så vondt? At er man så uheldig å bli arbeidsledig eller syk, at alternativene er å være parasitt på familie, bostedsløs, kriminell, prostituert eller velge tauet?

Selvsagt er alle av oss som er avhengig av nav evig takknemlig for at vi slipper å ha et slikt liv. De som tror noe annet er dumme. Men som jeg har sagt før, så betyr ikke det at det ikke er rom for forbedring. Nav er langt i fra et perfekt system og det skjer dessverre mye urettferdighet i systemet.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, puppi skrev:

Selvfølgelig. Jeg støtter NAV 100%. Har da aldri hevdet noe annet.

Helt enig, min største frustrasjon innen nav-systemet var inkompetente saks-behandlere, ofte av utenlandsk opprinnelse som var relativt svake i norsk.

Måtte ofte forklare juridiske begreper og betydninger av disse for dem, i forhold til avslag på helt feil grunnlag.

Og slik skal det jo ikke være :(:riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...