Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg er frustrert er for at dette var en tur som var planlagt i lang tid, sammen med barna og mannen, ble bare veldig skuffet, spesielt på barnas vegne, 

TS

Anonymkode: 8b405...4bc

Er du sikker på at du har søkt om dette, på riktig måte? Og i relativt god tid?

Står jo ingenting på NAV sine sider, at dette ikke skal være greit.

Tvert om, det fremkommer som at dette skal være ganske enkelt å få fritak til.

Har du sett her?

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/fravær-på-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Tror du jeg er tolv år?

Anonymkode: 87573...25c

Hvis du hadde tenkt fornuftig, så ville ikke dette innlegget ditt blitt skrevet engang.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Et veldig godt poeng. I land der det ikke finnes systemer som nav så må man leve på et eller annet vis, og da må man dessverre ofte ty til kriminalitet. Er man syk og ikke har noen familie man kan bo hos eller ta de medisinske utgiftene så blir det gata, gata+ kriminalitet eller ren kriminalitet for å overleve. Dette er noe å tenke over til nav-hatere der ute. Tenk hvordan det norske samfunn hadde sett ut uten noe form for støtteappparat. Ja, du hadde kanskje vært litt rikere, men du hadde levd utrygt, og du hadde daglig fått høre om triste sjebner, deriblandt en hel haug av selvmord. Vil du virkelig dine medmennesker noe så vondt? At er man så uheldig å bli arbeidsledig eller syk, at alternativene er å være parasitt på familie, bostedsløs, kriminell, prostituert eller velge tauet?

Selvsagt er alle av oss som er avhengig av nav evig takknemlig for at vi slipper å ha et slikt liv. De som tror noe annet er dumme. Men som jeg har sagt før, så betyr ikke det at det ikke er rom for forbedring. Nav er langt i fra et perfekt system og det skjer dessverre mye urettferdighet i systemet.

Anonymkode: c8cac...e4b

Ja, du har rett i det du skriver. Om vi betalte mindre skatt til syke mennesker, måtte vi betalt mer penger til sikkerhetsvakter, alarmsystem og politi for å kontrollere desperate mennesker som forsøkte overleve

Anonymkode: 32e60...c1b

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har rett i det du skriver. Om vi betalte mindre skatt til syke mennesker, måtte vi betalt mer penger til sikkerhetsvakter, alarmsystem og politi for å kontrollere desperate mennesker som forsøkte overleve

Anonymkode: 32e60...c1b

Ja, nettopp.

Så neste gang, dere som hater nav og "navere" som dere så fint kaller dem, tenk litt på konsekvensene av hvordan det ville ha sett ut i et slikt samfunn som dere påstår dere ønsker.

• Liker 2
Skrevet

Sitat

Kjære deg TS 

Du kan reise til London med familien din , men du får ikke AAP for den dagen.  

Det hindrer deg vel ikke å reise ?  

Synes du skal unne deg den turen med din familie :)

Har selv søkt om å beholde pengene under 1 ukes ferie , men fikk avslag , Jeg reiser likevel,  fordi skal på en familie tur  for å feire 70 og 40 år med hele familien :)  

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig søker/melder man fra om sånt til NAV. Man risikerer tross alt å bli anmeldt for trygdesvindel om man blir oppdaget, og det er mange måter det kan oppdages på.

Jeg har aldri hatt problemer med å få innvilget ferie med støtte, jeg ville ha tatt en telefon og spurt hvorfor du ikke fikk det innvilget. Men nå er det uansett bare en dag, er det noe som er planlagt er det jo bare å dra og skrive det opp på meldekortet. Forskjellen blir jo bare at det er en dag du ikke får betalt for.

• Liker 2
Skrevet
På 21.2.2018 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke syk, jeg er under praktiskplass og de sa jeg kunne ta fri den fredagen om det var greit for nav, noe det ikke var.

Man må ha minimum 50% nedsatt arbeidsevne pga sykdom, skade eller lyte for å ha krav på AAP. Du sier at du ikke er syk. Det vil si at NAV har strukket seg langt ved å fortsette å gi deg AAP selv om du ikke oppfyller vilkårene. Likevel hater du NAV. Skjønner at helgen ble ødelagt, men sett at NAV ble nedlagt i morgen. Ingen instans tar over. Tipper at du ganske fort ville forstått at hatet var bittelittegranne malplassert?

• Liker 4
Skrevet
På 21.2.2018 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke syk, jeg er under praktiskplass og de sa jeg kunne ta fri den fredagen om det var greit for nav, noe det ikke var.

Hvis du ikke har nedsatt arbeidsevne, i hovedsak pga. sykdom, skade eller lyte, så har du heller ikke rett på AAP. 

"Sykdom, skade eller lyte må være en vesentlig medvirkende årsak til at du har redusert arbeidsevne. Det må være en viss mulighet for at arbeidsevnen din kan bli bedre gjennom behandling, arbeidsrettede tiltak eller oppfølging fra NAV." - https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap#chapter-1

Men så er jo "syk" relativt for den syke. 

Anonymkode: a4f3d...621

• Liker 2
Skrevet
På 21.2.2018 den 18.26, puppi skrev:

Helt enig,

men jeg vemmes av holdninger av typen «NAV er dritt fordi jeg får ikke det jeg vil ha!!!» (oversatt: det jeg mener at JEG fortjener!!)

Jeg vemmes når jeg ser folk som forteller mennesker som kryper at de skal krype litt mer. Systemet har vi alle betalt for at skal tjene til denne hensikten. Jeg har ikke behov for at folk skal krype og være så overdådig takknemlige. Det finnes en mellomting. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vemmes når jeg ser folk som forteller mennesker som kryper at de skal krype litt mer. Systemet har vi alle betalt for at skal tjene til denne hensikten. Jeg har ikke behov for at folk skal krype og være så overdådig takknemlige. Det finnes en mellomting. 

Hvis nav ikke hadde eksistert, hadde du vært nødt til å sitte på gaten og tigge. Er det bedre?

Anonymkode: 73f7b...ecc

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, Guppy88 skrev:

Man må ha minimum 50% nedsatt arbeidsevne pga sykdom, skade eller lyte for å ha krav på AAP. Du sier at du ikke er syk. Det vil si at NAV har strukket seg langt ved å fortsette å gi deg AAP selv om du ikke oppfyller vilkårene. Likevel hater du NAV. Skjønner at helgen ble ødelagt, men sett at NAV ble nedlagt i morgen. Ingen instans tar over. Tipper at du ganske fort ville forstått at hatet var bittelittegranne malplassert?

Jeg var syk, men har blitt friskmeldt av lege, men får forsatt AAP.

Skrevet
På 21.2.2018 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva ts tenker. Ts er frustrert. Jeg tviler sterkt på at hun hater nav og ikke er takknemlig fordi hun ikke fikk en dag fri... Skrevet i frustrasjon, vet du ;) Selv om vi er heldige som bor i Norge betyr det ikke at nav er perfekt og ikke trengs forbedring...

Nei, men du vet tydeligvis veldig godt hva TS tenker. Flott å sette seg til doms over andre og heller fremheve seg selv.

Anonymkode: e62fa...fbd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis nav ikke hadde eksistert, hadde du vært nødt til å sitte på gaten og tigge. Er det bedre?

Anonymkode: 73f7b...ecc

Det går an å ta seg en jobb også.

Anonymkode: e62fa...fbd

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var syk, men har blitt friskmeldt av lege, men får forsatt AAP.

Så poenget mitt består: NAV har strukket seg langt ved å la deg beholde en ytelse du ikke lenger oppfyller kravene til. I utgangspunktet kunne de ha stoppet inntekten din. Skjønner hatet...

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bestille billetter og reise rett etter du er ferdig på jobb i praksisplassen ? Når slutter arbeidsdagen din ? Og hvor bor du ? 

Skrevet
På 21.2.2018 den 14.54, AnonymBruker skrev:

En som har jobb kan heller ikke dra til London på en fredag og regne med å få lønn samtidig. Da tar man ut ferie/avspasering/permisjon- og det har vel ikke du opptjent siden du går på NAV?

Du kan vel dra, men blir trukket i ytelse (og risikerer å miste praksisplassen din) 

Anonymkode: 8f7c9...f18

Jeg kan dra til London hver fredag hvis jeg vil. Det er jo bare å jobbe mer de andre dagene.

Kan ikke helt se poenget, London er ikke så spennende.

Skrevet
På 21.2.2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Går på aap penger, og søkte om å få fri en fredag, for å reise en helge tur, til London. Fikk avslag. Det var snakk om en forbanna helg, blir bare litt frustrert. Hvorfor er det sånn?

Det er sånn fordi at du som går på AAP ikke har rett på ferie. Dermed om du er i et tiltak så er det forventet at du møter opp. Du kan dra på ferie, men da må du krysse av på meldekortet at du er på ferie og du vil få trekk for den dagen. Det høres ut som om denne turen er viktig for deg og da ville jeg dratt. :) Praksisplassen din har jo sagt at det er greit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...