AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Vi ender kanskje med lekebutikkostyme, men jeg ønsker egentlig noe enkelt hjemmefikset med tanke på miljøbelastningen med alle disse kostymene som blir bruk og kast av plaststoffer. Har noen en ide som ikke krever all verdens? Anonymkode: 45054...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Rød genser, blå joggebukse, B-gjeng maske og et hjemmelaget skilt med fangenummer? Anonymkode: 72563...f02 7
Hactar Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Pirat! Stripete genser, skaut på hodet og hjemmelaget øyelapp. Eventuelt kan du tegne på en bart. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Spøkelse. Klipp et gammelt laken hun kan ha over hodet, med hull til øyne og munn (krise å glemme munnhull, man må jo ha et sted å putte kake/bolle/godis). Anonymkode: eb1ee...280 2
Vera Vinge Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Mine barn har elsket å være diverse dyr. Derfor har jeg nå en liten bunke strikkede dyreluer som jeg har laget selv, som de også har brukt en del utenom karneval. Men da har jeg hatt på dem klær i passe farge, dyrelue og så lagd en dusk og sydd på en strømpebukse hvis de f.eks. skulle være bjørn eller kanin. Det har jo krevd at jeg har ordnet litt selv, men det er hvertfall ikke bruk og kast, siden det er klær som kan brukes igjen. En gang brukte de pysjer de allerede hadde, som skulle forestille brannmann og politi, med tilhørende hodeplagg som de hadde fra før. Men de kunne jo like gjerne vært en politimann og en tyv (stripete klær er lett å få tak i og bruke igjen, samt f.eks. en tyvemaske over øynene eller noe). Jeg kjøper av prinsipp ikke ferdige kostymer... så kjip mor er jeg. Syns det er dyrt og unødvendig. Og så har jeg så klart vært heldig, da jeg pleier å spørre barna hva de vil være. Enten svarer de noe av det jeg har nevnt over eller vet ikke, men er helt enig i mine forslag. Endret 21. februar 2018 av Vera Vinge 4
KvinneguidenBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 Min gikk i pysj og var utkledd som Natt 😂 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 Tusen takk for gode tips! Jeg er litt usikker på hva jeg får toåringen (nettopp blitt 2) til å beholde på, og hva slags referanser hun har. Hun vet jo ikke hva en tyv er enda, f.eks. Men nå ser det ut til at hun går som poppelopp, etter litt testing med gammel t-skjorte og en bit håndkle. Anonymkode: 45054...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Dyrekostyme: Ører lagde jeg ved å klippe hjørner av en gammel vaskeklut/håndkle og sy dem fast på et hårbånd evt pannebånd/buff av tøy. Gjerne sy sammen to og to hjørner så de blir litt stive, og sy dem på litt buet så de står opp. Halen her var et bustete/boaaktig skjerf, men det går også fint med skjerf eller tau som du tvinner/fletter til en hale. Kanskje en garndusk i enden? Halen kan du feste i belte/beltehempe, binde rundt livet, eller bare tråkle på genser/bukse for anledningen. Med vanlig genser/tights, ører og hale, og påsminket nese (rød/brun/rosa/svart nesetipp), værhår (øyebrynsblyant), var det fullt kostyme og happy jente i en alder av 2-3 år Anonymkode: 3d7fd...094 1
Zoey Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 HM har ofte fine og rimelige pusekatt-hårbøyler. Hale kan lett mekkes, vi ofret snoren til en morgenkåpe. Også klær med pusekatt på, og sminke værhår med eyeliner. Hårbøylen og klærne kan brukes både igjen og i det daglige. Og hårbøylen kan fort være populær i mange år. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 Ta en rød genser/body og klipp ut noen sorte rundinger fra enten filt eller ei gammel t-kjørte som allikevel kanskje må kastes. Rundingene limer du på genseren. Finn ei sort strømpebukse og skjørt i enten rødt eller sort. Ta ei hårbøyle som du bøyer to piperensere rundt sånn at de blir "horn". Vips! En marihøne. Jeg laget dette til mine barn, og det ble veldig fint. Anonymkode: 15d5a...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 vi har også kjørt dyr. I fjor lagde jeg hareører og en duskehale. (Pompom) og så genser/strømpis i jordfarge. Anonymkode: 41a59...879
Chiquita Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Fin kjole eller dress (fra jula som de snart vokser ut av), og vipps så har du en prinsesse/prins. Eller nissedrakten etter ‘nissefesten’ i barnehagen. hvite klær = spøkelse Endret 21. februar 2018 av Chiquita 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #13 Skrevet 22. februar 2018 Hva er egentlig poenget med at noen to år gamle barn skal ha sånne karneval? De er vel alt for små til å ha peiling på hva som faktisk foregår, kanskje de burde ha ventet i minst ett eller to år til? Anonymkode: 38ae0...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #14 Skrevet 22. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig poenget med at noen to år gamle barn skal ha sånne karneval? De er vel alt for små til å ha peiling på hva som faktisk foregår, kanskje de burde ha ventet i minst ett eller to år til? Anonymkode: 38ae0...ac8 Vår synes det er artig med forskjellige festdager i barnehagen, liker ansiktsmaling og sånt. Anonymkode: 45054...7ee
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #15 Skrevet 22. februar 2018 To åringer skjønner så pass at karneval er gøy. Pirat - piratsett (krokk, kikkert, ring og øyelapp) koster 19 kr på Nille, en sverd/sabel koster 20 kr på TGR. Jeg printet også ut skattekart og mynter, søk på "treasure map fri printable" f.eks. Stripete genser og vanlig ensfarget bukse, så var sjørøveren klar. Katt. Svart strømpe, svart body/tshorte, en hale av en gammel svart tskjorte, litt ansiktsmaling (eller øyenbrynsblyant, funker like bra), og katteører får man også kjøpt på Nille. Du kan egentlig printe ut omtrent hvilke som helst dyremasker, også, bare søk for "tiger mask free printable" osv. Da kan du lage hvilken som helst dyrekostyme. Klatremus er enkelt å lage. Hva med juletre? Du trenger grønn kjole eller skjørt og tshorte, svarte strømper. Og feste "julekuler", som dere kan lage selv og av hva som helst, perler f.eks. Også Pinterest bruker å ha uendelig med ideer for hjemmelaget kostymer. Synes det er gøyere å lage selv. Anonymkode: ee12a...da7 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 Elsa og Anna hersker ennå i våre barnehager...tryllestav og kjole....😲 Anonymkode: c0873...e26
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #17 Skrevet 23. februar 2018 På 21.2.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev: Spøkelse. Klipp et gammelt laken hun kan ha over hodet, med hull til øyne og munn (krise å glemme munnhull, man må jo ha et sted å putte kake/bolle/godis). Anonymkode: eb1ee...280 Burka :-) Anonymkode: 869dd...27c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #18 Skrevet 23. februar 2018 Avhengig av hvilke farger hun har fra før av på klærne, men hva med en katt/mus/kanin etc. For eksmpel ett grått syllskjørt med en grå genser til, lag museører på en hårbøyle og ansiktsmaling i ansiktet. Og lag en hale av samme stoff som du bruker til ørene. Anonymkode: fd220...f20 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #19 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Burka :-) Anonymkode: 869dd...27c Det er jo lov i Norge...😳😲☹️😕😫😠 Anonymkode: c0873...e26
Elán Skrevet 23. februar 2018 #20 Skrevet 23. februar 2018 Her hadde vi en zebra onepiece liggende med hette med ører og manke på og en avtagbar hale, så hun fikk være zebra. Orket ikke kjøpe kostyme i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå