AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Jeg og samboer har prøvd å få barn nå i 10 mnd. Vi er begge 30 år gamle. Greide å bli gravid nå i januar men mistet i uke 6. Jeg har et barn fra før som er 7 år nå. Så jeg vet jo på en måte at systemet fungerer hos meg ihvertfall. Men mistenker at grunnen til at det tok tid var hormonspiral, mulig hormonene satt i kroppen lenge. Men jeg har ikke vært så nøye med å følge med på syklus osv, da den har vært ganske uregelmessig siden spiral ble tatt ut. Men tenker nå å prøve skikkelig, og bli kjent med egen syklus slik at bi ikke bommer. Vil jo så gjerne at det skal gå snart:/ siden spontanaborten for snart 2 uker siden (ingen utskrapning var nødvendig, kroppen fikset alt selv) har jeg hatt positive el-tester nesten hver dag. Men den siste g-testen (tatt idag) var endelig så og si negativ slik at jeg kan kanskje begynne å stole på el-restene igjen. Men så er det dette med livmortappen da. Det sies jo at den skal være myk og åpen ved eggløsning. Min kjennes hard, men åpen? Hvordan vet jeg når jeg har eggløsning egentlig? Og et annet spørsmål: er det noen som har blitt gravide uten å fått mens tilbake, etter en spontanabort? Eller må vi regne med nye 10 mnd før det klaffer? Anonymkode: 36e5b...9f8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Bruk el-tester, eller temping. Det er mye mer nøyaktig enn å kjenne på tappen, og se på utflod. El-tester kjøpt via nettet (f.eks. billige-tester.no) er billig og enkelt, og om du ikke kjenner syklusen din, MYE sikerere. Tappen er veldig usikker å kjenne etter, da den kan endre seg i løpet av hele døgnet. El-slim like så, noen har det ikke i det hele tatt, noen får det en uke før el, andre får det gjerne bare dagen før el, osv. Anonymkode: b9a03...4a1
Avalon Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Når det gjelder eggløsningstester så skal teststreken være like sterk eller sterkere som kontrollstreken, da er den først positiv og det vil si at eggløsningen nærmer seg. Når testen så blir negativ igjen, det vil si svakere strek, har eggløsningen funnet sted.
Hulderen Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Når det har gått ett år med prøving, såer tiden inne for å kontakte fastlegen med tanke på utredning.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 Hvis du skal gjøre dette nøyaktig, må du bruke el-tester. Lykke til. Anonymkode: 036f3...1a8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 Det jeg gjorde etter kjemisk og litt rot i systemet var å vente en syklus. Du må jo ikke prøve akkurat denne måneden. Dere har fortsatt ikke prøvd 1 år, og du har jo som du sier hatt en SA(som er kjipt) - men det betyr at du sannsynligvis ikke har fertilitetsproblemer, såfremt du ikke går mange måneder etter dette uten resultat. Enn sålenge høres det ut som du har helt normal fertilitet, og jeg ville prøvd noen gode måneder til før jeg vurderte henvisning. Du har jo tross alt blitt gravid innen 10 mnd, godt under normalen. Anonymkode: 4fd68...e25
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #7 Skrevet 22. februar 2018 15 timer siden, Hulderen skrev: Når det har gått ett år med prøving, såer tiden inne for å kontakte fastlegen med tanke på utredning. Nå skriver jo ts at hun ikke har fulgt med på syklus, og først nå skal prøve skikkelig. Om man ikke følger med på syklusen, er det jo ikke så rart at det tar tid. Da har man ikke prøvd seriøst. Anonymkode: b9a03...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #8 Skrevet 22. februar 2018 På bakgrunn av det du skriver vil jeg anbefale at dere nå tar kontakt med lege før dere sliter dere helt ut mentalt med nye skuffelser måned etter måned... årsakene kan være mange og 7 år er lang tid. Lykke til 😊 Anonymkode: 7ddd8...b34
våren14 Skrevet 22. februar 2018 #9 Skrevet 22. februar 2018 Anbefaler temping på det varmeste for å få oversikt over syklusen trengs bare 1-3 sykluser så ser du hvordan akkurat din kropp fungerer! Trenger bare et termometer med to desimaler og en app for å registere, jeg anbefaler fertility friend!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #10 Skrevet 22. februar 2018 Uregelmessig syklus er noe herk. Har vært der selv. Det står en del bra tips her, blant annet om temping: http://hvordanbligravid.com/hvordan-bli-gravid-med-uregelmessig-syklus/ Lykke til! Anonymkode: 91a6d...568
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #11 Skrevet 22. februar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: På bakgrunn av det du skriver vil jeg anbefale at dere nå tar kontakt med lege før dere sliter dere helt ut mentalt med nye skuffelser måned etter måned... årsakene kan være mange og 7 år er lang tid. Lykke til 😊 Anonymkode: 7ddd8...b34 De har prøvd i 10 måneder.. Anonymkode: 8b646...b67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå