AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 Hvor stort pluss synes du det er å ha badekar til barnet ditt, kontra å ikke ha det? Vi skal pusse opp badet nå, og venter barn. Men det er ikke så stort, vi kan få inn et lite badekar. Men er usikker på om vi skal sette det inn, eller få litt større luft og rom. Hvor deilig og praktisk er det badekaret? Anonymkode: a7e2a...963
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Man "må" ikke ha badekar til småbarn. Man kan helt fint bruke en stor balje, som man kan flytte vekk etter hvert bad. Barnet kan jo også helt fint bare dusje, men de fleste småbarn vil ha stor glede av å få bade, med badeleker og plasking og bobler. Anonymkode: 1bf25...5c3 3
Mymlen Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Vi har aldri hatt badekar hjemme. Jeg ble badet i vasken, og da jeg ble for stor til det tok de meg med i dusjen. Aldri vært noe problem 1
Ponyo Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Vi klarte oss fint med sånn plastkar fra ikea i dusjen med første. Nå har vi et bittelite 140 badekar kun til bading av barna, pluss romslig dusjhjørme, og det er jo veldig greit. Men er det trangt om plassen ville jeg heller prioritert kun romslig dusjløsning framfor å stå og dusje i lite badekar. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 Vi hadde en stor balje når jeg vokste opp. Det var mer enn nok frem til vi gadd å stå å å dusje Anonymkode: 46602...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 Jeg hillr investert i et BibaBad flexi sammenslåbart bade»kar» for barn. Finnes i flere størrelser, alt etter hvor stor gulvplass man har på badet: https://www.google.no/search?rlz=1C9BKJA_enNO764NO764&hl=nb&ei=aWiNWuiFIIussAGfuYtg&q=bibabad+flexi&oq=bibabad&gs_l=mobile-gws-serp.1.1.0l5.23405.25226..27558...2....367.1964.0j1j3j3..........1..mobile-gws-wiz-serp.....3..35i39j0i67j0i131.zvW021L2QTM%3D Anonymkode: 40bed...956
Vera Vinge Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 Jeg syns det har vært både veldig praktisk og gøy for barna med badekar. Men, jeg hadde ikke akkurat satt himmel og jord i bevegelse for å få det til. Hvis alt tilsier at dere bør ha bare dusj av hensyn til plassen, ville jeg bare gjort det og så brukt balje i starten. Vi har både dusj og badekar på det ene badet, og det blir trolig det samme når vi skal pusse det opp. Jeg liker ikke å dusje i badekar, så hvis jeg ikke hadde fått plass til begge deler og bare hadde ett bad, ville jeg prioritert en romslig dusj. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Vi har ikke badekar men savner det til barna, så det står definitivt på ønskelisten når vi skal se etter større bolig. Nå dusjer eldstemann på 2 og vi bader babyen i ei balje, men det er jo noe annet å kunne la barna leke i badekaret. Når vi dusjer 2-åringen blir det jo vann over alt med mindre vi kler av oss og blir med han inn i dusjen (og selv hvis vi ikke gjør det må vi kle av oss for å unngå å bli klissvåte ) Det hadde vært mye enklere å kunne tappe vann til han og la han leke med badeleker i karet mens vi voksne hadde sittet påkledd og tørre ved siden av Anonymkode: 72f94...080
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke badekar men savner det til barna, så det står definitivt på ønskelisten når vi skal se etter større bolig. Nå dusjer eldstemann på 2 og vi bader babyen i ei balje, men det er jo noe annet å kunne la barna leke i badekaret. Når vi dusjer 2-åringen blir det jo vann over alt med mindre vi kler av oss og blir med han inn i dusjen (og selv hvis vi ikke gjør det må vi kle av oss for å unngå å bli klissvåte ) Det hadde vært mye enklere å kunne tappe vann til han og la han leke med badeleker i karet mens vi voksne hadde sittet påkledd og tørre ved siden av Anonymkode: 72f94...080 Å sitte ved siden av ogslaooe med en kopp kaffe i en time er gull verdt både med 1-2-3-4åringer Anonymkode: ea915...92b 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 Min er 2 og passer fortsatt fint i balje. Men han foretrekker å sitte i dusjen, for da kan han leke brannmann jeg som voksen kan nok savne badekar innimellom, men ikke på grunn av barna. Anonymkode: a6b3c...e62
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 Badekar er gull fra 2-års alder og ut. Som baby foretrakk vi balje. Stokke flexi er superkjekk. Men ja til badekar Anonymkode: b8c29...26b
Ulven Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 Hadde aldri badekar med våre barn, og det var hverken et problem eller et savn. Men hvis dere har lyst på både dusj og kar, kan dere jo se på et slikt: https://coop.no/sortiment/obs-bygg/baderom/dusjlosninger/dusjkabinett/duxa-bad-family?variantCode=116526
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #13 Skrevet 21. februar 2018 Jeg hadde en diger balje og det badet tvillingene sammen til de var 3 år og vi flyttet til ett hus med badekar. Badekar er gøy men ikke ett must. Mtp vanntilvenning er det like greitt å bruke svømmehall jevnlig. Anonymkode: 1545f...66b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #14 Skrevet 21. februar 2018 Vi hadde klart det fint uten badekar, men jeg liker badekaret veldig godt. Vi har et lite et. Bad med leker og skum er ofte gøy og de har alle likt å bade og bruker lang tid. Også er det plass til flere av våre barn, eller et søskenbarn eller jevnaldrende. Vi har riktignok ikke hatt mer enn tre, men du søte tid hvor gøy det er å bade med jevngamle kusina si når man er 3-6 år. Det gjør en kjedelig lørdagskveld til superfest. Med de erfaringene jeg har, ville jeg valgt et lite badekar om jeg kunne. Men det hadde fungert helt fint å dusje dem etter balje-størrelse. Bruker også badekaret til å vaske ting for store til vasken på kjøkkenet, store plastleker, skylle telt, står gjerne flere støvler og tørker etter en vask, jeg setter tørkestativer oppi om ting drypper fra seg, jeg henger ting som er nesten tørt og skal brukes neste dag på kanten... Selv om vi voksne knapt har brukt det til faktisk bading, så har det nytteverdi. Også dusjet vi stående i det når blandebatteriet i dusjen røk og vi ventet på reprasjon. Anonymkode: ede1b...553
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #15 Skrevet 21. februar 2018 Vi har lite bad og badekar. Har ikke dusj utenom dette. Var sånn da vi flyttet inn og jeg var gravid med nr 1. Ikke noe fan av badekar, og det er ikke bygget inn så egentlig en grei sak å ta det bort og bytte til dusjvegger. Men, barnet vårt på tre ELSKER det. Med en ny på vei nå blir det nok ikke tatt bort med det første når jeg ser hvor mye glede barna har av det. Henger meg på den over her med besøk og bading. Det er det gøyeste som finnes å bade i kar med andre barn (eller mamma/ pappa) virker det som. Når det er sagt gleder jeg meg til barna går lei og vi kan erstatte det med en dusj, få plass til et skap og likevel få det romsligere enn vi har det nå. Anonymkode: 1738d...afd
Minlillelykke Skrevet 21. februar 2018 #16 Skrevet 21. februar 2018 Vi savner badekar til treåringen. Begynner å bli for lang for ikea karet
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #17 Skrevet 21. februar 2018 Vi hadde ikke badekar på grunn av knøttlite bad, og savnet det veldig. Nå har vi større bad, med badekar og jeg tror ikke vi kunne klart oss uten. Badekar er undervurdert. Men har man ikke plass så har man ikke plass. Ville heller hatt en romslig rom-følelse og dusj enn knøttlite med badekar. Anonymkode: afde6...990
Thinkerbelle Skrevet 21. februar 2018 #18 Skrevet 21. februar 2018 Vi har hatt IKEA-baljen helt fra 1.barnet, funket supert! Men de elsker å bade i badekar hos mormor og morfar. nå har vi flyttet inn i nytt hus og har badekar... men fremdeles brukes mest baljen🤪 så nei, du «må» ikke ha badekar:)
FantasDick Skrevet 21. februar 2018 #19 Skrevet 21. februar 2018 Vi er oppvokst med badekar og vi har lekt maaange timer oppi der! <3 Vi har ikke badekar, men vurderer å bygge ut det ene badet for å få det. 2-åringen bader fremdeles i balje, men hun begynner å bli litt stor så vi skulle gjerne hatt badekar.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #20 Skrevet 21. februar 2018 Har ikke badekar. Men balje i dusjen. Jeg er fæl ass 🙄🙄 Anonymkode: 6f3d7...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå