Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #1 Skrevet 13. februar 2005 Jeg skal pusse opp kjøkkenet i løpet av våren og tenkte å se litt på nettet etter ideer. Men fant ikke så mye sånn umiddelbart. Har dere noen gode linker til meg? Ellers skal vi male kjøkkeninnredningen, tak og vegger samt bytte benkeplate. Tips dere har i forhold til dette tas mot med stor takk!
Gjest Xavia Skrevet 13. februar 2005 #2 Skrevet 13. februar 2005 Vi malte + tapenserte vårt kjøkken i fjor sommer. Skapdørene ble først pussa, så grunna, og deretter malt . Det ble kjempefint!! Og da de nye håndtakene i stål kom på, sammen med ny benkeplate i heltre + ny kum + blandebatteri+ tapet + spotlighs +++ så så kjøkkenet vårt som tatt rett ut av katalog. Vi var veldig glad for at vi ikke hadde brukt mangfoldige tusen på et nytt kjøkken. Dette kommer til å holde i åresvis, så får vi heller bytte ut hele innredningen en annen gang...
MiniMjau Skrevet 15. februar 2005 #3 Skrevet 15. februar 2005 Jeg er midt oppi dette nå. Har satt inn nytt vindu, mala vegger, pussa-grunna-sparklet-pusset-malt strøk nr 1- pusset - malt strøk nr 2 på kjøkkeninnredningen min. Dessuten skal jeg ha på ny benkeplate/kum og kjøpe en plate i børstet stål til å ha mellom over/underskap(der hvor det er vanlig å ha fliser). Skal ta på nye lister langs gulvet. og nye knotter på dørene i stål. og kjøpe litt kule kjøkkenting...og sy en lys liftgardin og transparent lyst stoff..... tror det kommer til å gjøre underverker med kjøkkenet mitt!! og dyrt blir det heller ikke.....ja, det kommer vel ann på de "kule kjøkkentinga"...men maling og stæsj blir ikke så dyrt. Jeg trenger sikkert rørlegger når jeg skal sette på ny vask/benkeplate? Men fjerner rørleggeren benkeplata og legger på ny også? For vasken henger jo fast i benkeplata når den blir levert fra ikea slik jeg forstår det? Tips?
MiniMjau Skrevet 4. mars 2005 #4 Skrevet 4. mars 2005 Jeg sliter fortsatt med å finne ut av dette: Skal bytte benkeplate, og oppvaskkum/rør er jo montert fast i den. Fjerner rørleggeren benkeplata og legger på ny også? Og sager ut hullet til kummen? Tips?
showgirl Skrevet 4. mars 2005 #5 Skrevet 4. mars 2005 Kan du ikke bare ta en tlf til rørlegger å spørre om de fjerner benkeplata? Trur egentlig ikke at rørleggeren legger ny benkeplate da. Det må du vel ha en snekker eller noe til å gjøre?
Gjest Xavia Skrevet 4. mars 2005 #6 Skrevet 4. mars 2005 Tror ikke rørlegger rører benkeplata di (les: tar den av + gjør jobben med å legge på ny), men han kommer nok til å koble utstyret fra benkeplata di. Vil jeg tro. Men her er det mulig jeg er helt ute på viddene. Vi gjorde alt selv vi.
MiniMjau Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 Jess!!!! Rørleggeren koblet rør og sagde av og ordnet benkeplata til meg. Det ble kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå