Gå til innhold

Sent å være ferdigutdannet når man er 28-29 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæh? Du hadde en master i juss, men gått det i 3 år? Da har du jo ikke master i rettsvitenskap.

Anonymkode: fe0ae...27c

Formulerte meg feil. Det jeg mener at innen, altså før jeg var ferdig med psykologistudiet, så ble jeg ferdig med jusstudiet. Ble ferdig med jusstudiet da jeg var 26 år (1 år på overtid). Begynte på psykologistudiet da jeg var 23 år og fullførte da jeg var 31. 

Anonymkode: dd24b...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke egentlig helt hvordan det at du er eldre skal være en positiv greie. Det er ikke en negativt heller, da. En nytudannet jurist er en nytudannet jurist.

Anonymkode: 96162...50b

Grunnen til at jeg spør, er at det i visse yrker vil være mer positivt å være eldre og ha litt livserfaring. F eks som psykolog el lærer, barnevernspedagog, yrker hvor man skal takle mye på det personlige plan og veilede andre. 

Mens innen andre yrker som f eks teknologi, finans, jeg vet ikke, der foretrekker de kanskje yngre ansatte.

Så det er derfor jeg spør litt hvordan det er hvis man blir jurist i godt voksen alder, om det vil ha noe å si.

Anonymkode: fecda...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 7.29, AnonymBruker skrev:

Mannen min var nok i en ekstra særstilling da han ikke hadde spart et eneste øre og kun akkumulert studiegjeld frem til han var 29 år gammel. Jeg lå i praksis flere millioner foran ham i løypa da jeg som 29-åring hadde jobbet 100 % stilling i 6 år. Nå tjener han det dobbelte av meg men det er kun fordi jeg,som kvinner flest, måtte bytte jobb for å få timene til å gå opp pga logistikk og omsorg for barna.

Anonymkode: cffa5...798

Du mener pga de valgene du selv tok, antar jeg? Du "måtte" vel ikke ta de valgene?

Anonymkode: 31c17...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når jeg var 24 og følte jeg var ALT for gammel til alt og at jeg måtte klare ditt og datt til jeg var 30 ivertfall osv. -lærte etterhvert at livet ikke fungerer slik. Husker og jeg følte meg for gammel når jeg var 19 fordi jeg ikke begynte rett på studier som var planen året før og hang etter med 1 år. Jeg følte meg til og med gammel når jeg var 12 år og mamma sa jeg aldri kunne bli ballerina for man skulle jo ha startet når man var 6 år minst ...mitt råd: ikke la alderen stoppe deg. Du er ikke for gammel til noen ting. Jeg jobber fulltid og utdanner meg nå ...er ferdig når jeg er 35 -forhåpentligvis😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg spør, er at det i visse yrker vil være mer positivt å være eldre og ha litt livserfaring. F eks som psykolog el lærer, barnevernspedagog, yrker hvor man skal takle mye på det personlige plan og veilede andre. 

Mens innen andre yrker som f eks teknologi, finans, jeg vet ikke, der foretrekker de kanskje yngre ansatte.

Så det er derfor jeg spør litt hvordan det er hvis man blir jurist i godt voksen alder, om det vil ha noe å si.

Anonymkode: fecda...0a0

Ja, er klar over det, men tror ikke alderen har har noe å si for jurister flest. Jurister er jo omtrent 24 år gamle når de er ferdige på jussen uansett, så de er ikke sånn fryktelig unge. Ser for meg at flere gjerne forventer mer av deg som litt eldre nyutdannet jurist. Jeg er jurist, men er 25 år gammel, og jeg merker at folk ikke forventer noe særlig av meg. Hadde jeg vært f.eks. 32 nå så tror jeg de av en eller annen merkelig grunn hadde forventet mer. 

Anonymkode: 96162...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke gammelt. Det er folk som begynner å studere som er i 40 og 50 årene til og med. Det er aldri for sent og jeg i hvert fall, syntes bare det er modig og veldig flott at folk tar utdannelse uansett alder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...