Gå til innhold

Hvorfor er det ikke vanligere med dusjtoalett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg hører om folk som bare tørker avføringen vekk fra busken bak, tenker jeg det er som å smøre peanøttsmør over et teppe. Det blir ikke rent. Vann fjerner ihvertfall mer enn papir. En slikt toalett vil kanskje ikke få vekk alt, men da bruker man hånda til å vaske da. Personlig bruker vi bare en kanne ved siden av toalettet.

Anonymkode: 426f9...765

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg hører om folk som bare tørker avføringen vekk fra busken bak, tenker jeg det er som å smøre peanøttsmør over et teppe. Det blir ikke rent. Vann fjerner ihvertfall mer enn papir. En slikt toalett vil kanskje ikke få vekk alt, men da bruker man hånda til å vaske da. Personlig bruker vi bare en kanne ved siden av toalettet.

Det er lett å tørke peanøttsmør bort fra et gulv. Og når jeg dusjer en gang om dagen så anser jeg det som nok å tørke godt, all den tid jeg ikke har teppe i sphincteren. 

Anonymkode: 27418...765

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nevian skrev:

Vil nok fort nærme seg 15-20 000. Og enda mer for de heftigste modellene.

Ok, takk for svar. Det ante meg at det koster såpass.

Når det gjelder luksus på badet, synes jeg at jeg hører min mor som sier "du får være glad du har vannklosett inne og ordentlig papir, da jeg vokste opp hadde vi bare utedo og gamle aviser"

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pinnetingen som spruter ut «rent» vann holder seg ikke ren all den tid det skitne vannet renner eller spruter ned på den igjen. Det er min hovedgrunn. 

Anonymkode: 812bd...e2f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkuratt geberit aquaclean, men rompespyler, er mye bedre en og drive og rote med papir. Kan faktisk ikke huske sist jeg brukte papir.

Anonymkode: 22b15...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få høytryksspylt rumpa er faktisk ikke noe jeg har vurdert noen sinne.

Forøvrig vil jeg bemerke at alle dusjer toaletter.

Hva faen er poenget med å ta opp og ned smultringen? Kan ikke folk sikte?

Hvis jeg er edru er jeg relativt sikker på at jeg skulle fått til å pisse uten å åpne lokket. Selv med en halv ereksjon.

Endret av abrasiveRefraction
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde en slik og var glad jeg hadde dopapir tilgjengelig, ble jo ikke ren, av vann og føner, men at kvinner kan like det kan jeg tenke meg

Anonymkode: 02721...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den pinnetingen som spruter ut «rent» vann holder seg ikke ren all den tid det skitne vannet renner eller spruter ned på den igjen. Det er min hovedgrunn. 

Anonymkode: 812bd...e2f

Den er vel selvrensende?

Anonymkode: ea31b...eda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Å få høytryksspylt rumpa er faktisk ikke noe jeg har vurdert noen sinne.

Forøvrig vil jeg bemerke at alle dusjer toaletter.

Hva faen er poenget med å ta opp og ned smultringen? Kan ikke folk sikte?

Hvis jeg er edru er jeg relativt sikker på at jeg skulle fått til å pisse uten å åpne lokket. Selv med en halv ereksjon.

Uten å åpne lokket, faktisk. Vel, du får garantert til å tisse med lokket på, men nekter å tro det ikke er med søl. 

Anonymkode: 27418...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare spylingen når jeg har mensen. 

Ellers er desinfiserer spyledysen seg selv både før og etter spyling.

Anonymkode: 96d2b...d2f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er praktisk i det hele tatt. Det tar jo betydelig lenger tid å spyle med vann og så tørke framfor å bare bruke dopapir. Ikke blir man renere heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke tenkt meg et slikt et, men kunne gjerne hatt sånn liten dusj festet i toalettet som er vanlig i noen asiatiske land. Da styrer du jo mer selv. Har bodd i et land hvor det var vanlig, og det var utrolig praktisk, spesielt når man har mensen. 

Riktignok kombinert med bruk av dopapir, da. Jeg var ikke så begeistret alle de gangene jeg gikk på en do med sånn dusj og IKKE hadde dopapir. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 21.32, Perelandra skrev:

Jepp, du blir både fønet og frisert dersom du ønsker det. De mest avanserte toalettene klipper og barberer også.

Tror jeg.... :ler:

Nå lo jeg godt! :hoho:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.2.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Vi har sånn toalett.. Varme i setet, dolokk går opp automatisk, spyler deg når du er ferdig. Du kan justere vanntrykk, varme, og hvor den skal spyle. Er også en «dame» funksjon, som spyler litt mer foran. Føhner når du er ferdig. 

Jeg bruker ikke spyling, men er sinnsykt deilig med varme i doringen 😂 mannen min er helt frelst og bruker nesten ikke papir lengre. 

Anonymkode: 7fb9e...5d8

Vi har også et sånt toalett og greit at det kanskje er deilig, men det tar for lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2018 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Hvordan bruker dere den kannen da? Ikke alle har busk bak der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Det spruter ikke rundt med vann da:fnise: Det er en målrettet stråle.

Anonymkode: d787c...615

Høres ikke dumt ut det, men er vannet kaldt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 21.2.2018 den 13.01, AnonymBruker skrev:

F.eks https://www.geberit.no/produkter/baderomsprodukter/geberit-aquaclean-dusjtoalett/

Det koster noe mer enn vanlig toalett, men det er innmari praktisk! Skjønner ikke at ikke det er vanligere. Hadde lett prioritert dette foran tropedusj og denslags.

Anonymkode: d787c...615

Dusjtoalett ble "oppfunnet" for funksjonshemmede og levert fra Nav Hjelpemiddelsentral før det ble mulig å selge på det åpne markedet. 

Det koster mer og er følgelig ikke en del avstandarløsningene i nye boliger for funksjonsfriske. Enkelte nybygde omsorgsboliger har dette.

Anonymkode: e2a42...cbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Christy89 skrev:

Nå lo jeg godt! :hoho:

Når man først har anskaffet seg et luksustoalett til  20.000, burde egne programmer for intimfrisering være en selvfølge. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
AnonymBruker

Vi har akkurat fått dusjtoalett. Og jeg er i himmelen. Jeg gleder meg faktisk til å gå på do om dagen. Jeg føler meg så ren etter hvert dobesøk nå. Eneste bakdelen er at jeg er blitt så bortskjemt at jeg gruer meg til å gå på do på jobben og andre steder der de har vanlig toalett😬

Anonymkode: 853ea...ff6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.2.2018 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Nesten hele Asia bruker dusj når de skal tørke seg. I Europa finnes jo bidé. Hvorfor det ikke er vanligere aner jeg ikke. Istedenfor å gni rundt med papir... Anonymkode: 1b661...72a

"Å gni rundt med papir" er en jobb som hvis den gjøres ordentlig fra A til Å er helt utmerket og man blir ren. Øvelse gjør mester.

Anonymkode: a1ee5...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...