rumpeldunk Skrevet 13. februar 2005 #1 Skrevet 13. februar 2005 Hei på dere alle sammen. Nå skal jeg gifte meg hos sorenskriveren. Der blir det en intim sermoni, med 7 gjester + oss. Dette skjer kl 11:30 på en onsdag. Senere samme dag er det lagt opp til en liten bryllupsfest på et lokalt hotell, i en egen sal. Det blir middag med desert, og litt senere kaffe og kaker. Det blir 30 gjester. Det blir ikke noe dans eller bryllupsfest i så måte, mer en middag, med kaffe og kaker, og kvelden anntas og avsluttes relativt tidlig. Rundt midnatt. Så dette blir et veldig enkelt bryllup. Men problemet mitt er: - Hva skal jeg ha på meg? Siden det er borgelig vielse, og bare et lite selskap med middag og kake om kvelden, er det vel ikke passende med en vanlig klassisk brudekjole? Kanskje en mer nøytral drakt passer bedre? Noen som har noen meninger om det? Dessuten, jeg er 170 høy, og bruker str 48 på overkroppen, enkelte plagg kan vær 46 og enkelte 50, men sånn i snitt 48....... Er det mulig å finne noe fint for meg å ha på meg til den store dagen da? Nå her jeg fått panikk pga dette, og er fortvilt. Bryllupet står om 5 uker. Men altså, brudekjole, er det bare til kirkebruk, eller høver det seg like bra hos byfogden/sorenskriveren? Setter ufattelig pris på om alle som mener noe om dette gidder å svare meg...... Klemz fra en litt fortvilt Rompeldunk. :veldigsur:
Gjest Melk Skrevet 13. februar 2005 #2 Skrevet 13. februar 2005 De jeg kjenenr som har gidtet seg på tinghuset har hatt på seg: -vanlig brudekjole -sommerkjole -drakt -pen buksedress -hvit lang kjole (ikke brudekjole) En av disse er ganske stor, og hun var helt nydelig i lang hvit kjole i litt tungtfallende stoff, gikk ganske tett inntil beina, og ut nederst (havfruefasong), og et lag hvit chiffong oppå.
Gjest Seleena Skrevet 13. februar 2005 #4 Skrevet 13. februar 2005 Er du glad i brudekjole, så gå med det Om ikkje er kvit drakt med ein lys topp inni fint. Enkel brudebukett til og blomst i håret?
Gjest MrsL Skrevet 13. februar 2005 #5 Skrevet 13. februar 2005 Hva med noe sånt som dette: Kjole Kjole kjole
Gjest Brud2005 Skrevet 13. februar 2005 #6 Skrevet 13. februar 2005 Hei Hvis du har lyst å stå hvit brud, synes jeg du skal gjøre det. Det er tross alt den eneste sjansen i livet til å gjøre det. Hvis det ikke er så viktig for deg så kan du jo prøve en brudekjolesalong sine selskapskjoler - de er jo ofte veldig fine. Tror jeg uansett ville dratt til en salong og prøvd på noen kjoler så ser du hva magefølelsen din sier. Lykke til!!
Tigi Skrevet 13. februar 2005 #7 Skrevet 13. februar 2005 Jeg skal gifte meg på tinghuset, og skal ha vanlig brudekjole! Eller kanskje ikke helt vanlig da, men det er i alle fall brudekjole :-) Så jeg ville ikke droppet brudekjole bare fordi det er på tinghuset. Dersom det derimot er selve festen du ikke syns er 'stor' nok til brudekjole eller at du ikke tror du vil føle deg vel i det -er det jo en annen sak. Men jeg syns brudekjole 'går ann' i alle situasjoner, om dere bare skal ha 30 gjester -hva så? Jeg skal 'bare' ha 50, min venninne skal ha 40 -når vi skal ha kjole kan vel du Lykke til med valget!
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2005 #8 Skrevet 13. februar 2005 Vi skal også feire bryllup på den måten du beskriver - og jeg skal ha brudekjole (enkel, uten slep, men likevel tradisjonell brudekjole) med bukett og det hele, mannen skal ha smoking. Jeg tenkte også at det kanskje kunne bli "for" pyntet siden bryllupet skal være såpass lite, men det er jo faktisk bryllupsdagen vår - og vi er jo ikke "mindre" brudepar selvom vi vies borgerlig! Kle dere i det dere ØNSKER - det er deres bryllupsdag, og ingen andre enn dere selv kan bestemme hvordan dere ønsker at rammene for dagen skal være! K
Saeria Skrevet 13. februar 2005 #9 Skrevet 13. februar 2005 Gift deg i det du selv ønsker. Selv om du skal ha en enkel feiring og en enkel intim seremoni kan du fint ha en flott brudekjole. Det er mange fine brudekjoler i din størrelse, så om du drømmer om å gifte deg i brudekjole på din store dag. Go for it! :D Selv skal jeg, når jeg gifter meg, gifte meg enten humanetisk eller hos byfogden. Samboeren min og jeg ønsker heller ikke en kjempefest med maaange gjester, alikevel skal jeg ha en brudekjole. Om enn litt utradisjonell. Vi kommer til å gjøre som vi ønsker, og det synes jeg du også skal tillate deg å gjøre. Om du vil se noen fine brudekjoler i større størrelser, så se her.
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #10 Skrevet 13. februar 2005 Den var rimelig http://somaras.no/salgside%202.htm
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #11 Skrevet 13. februar 2005 Fant samme kjole her http://somaras.no/kjoler%20side%208%20lite.htm
Blueberry Skrevet 13. februar 2005 #12 Skrevet 13. februar 2005 Så vidt jeg vet er det ingen direkte forbindelse mellom hvit brudekjole og kirkebryllup. Gå i det du vil! Men jeg anbefaler deg å gå i en salong og prøv kjoler, både brudekjoler og selskapskjoler. Selv har jeg funnet meg min kjole i str 50. Den har korsettliv, noe som holder alt på plass. Jeg er også veldig fornøyd med at brudekjoler flest har vidt skjørt helt fra livet, og det skjuler jo både brede hofter og låvedør-bak. Har du noen gang drømt om å ha hvit brudekjole så synes jeg du skal gripe sjansen når du har den. Synes du det er rart så tror jeg du er den eneste. Lykke til!
Vimsevips Skrevet 13. februar 2005 #13 Skrevet 13. februar 2005 Gå i det magefølelsen din sier du skal gå i. Selv valgte jeg brudekjole hos byfogden. Bilde av kjolen kan du se i linken nedenfor. Jeg vet de som har giftet seg i svart, anorakk, bunad, sommerkjoler, enkle brudekjoler, brudekjoler med 2m slep og slør. Du er den som bestemmer hva du vil gifte deg i. Det du velger skal ikke avgjøres av om du er i kirken eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå