Gå til innhold

Liker ikke samboeren til lillebror

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som en tidligere samboer av meg. Synd man ikke ser elendigheten man er i før etter det er slutt.

Måtte skynde seg hjem fra jobb for å lage middag til hun som har daffet rundt hjemme hele dagen... Nei vettu meg hva. Det et flust av slike kvinnfolk, som ikke bidrar og bare kommanderer. Rivjern. Sykemeldt etc. Skjønt eneste sykdom er kronisk arbeidsvegring. Selvfølgelig klarer man det kunststykket å få slike på tjukken. Da sitter man fint i det. 

Men som andre sier, dette er din brors valg, begynner man å rote i hans forhold kan det hende han tar det ille opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.2.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev:

De har vært sammen lenge nå og jeg håper de aldri gifter seg selv om hun presser han veldig. Det jeg misliker er at mens han jobber, driver hun dank hjemme. Mamma var innom i dag på morgenen og da kommer hun i samme joggedressen som hun alltid går rundt i og ber ikke moren min inn til tross for at mamma kom med brød og varer. Siden de møttes, har hun alltid snyltet på han i større eller mindre grad. Hun gikk fra å studere, til å jobbe minimalt til å sykmelde seg. Da hun måtte ut i jobb igjen og alle aplauderte, ble hun plutselig gravid. Da var det å sykmelde seg igjen så fort som mulig og  ta all permisjon. Nå er det slutt på permisjonen og hun skal visstnok studere litt. Hun sa en gang at hun ønaker å jobbe minimalt.

Broren min jobber mange og tunge skift. Han lager mat og handler ofte inn.

Er så lei dette

Anonymkode: cb926...c95

Du må jo ha problemer med deg selv ? 

Hva forventer du av svar når du skriver sånne innlegg her ?

Du virker som en veldig dømmende og negativ person.

Hvordan vet du at hun snylter på han ? 

Og man blir ikke sykmeldt fordi man vil, det er ikke så enkelt. Man må til en lege som finner ut om man må sykmeldes.

Grunnen til at hun sikkert sluttet å studere var sikkert fordi hun ikke visste hva hun ville bli og er usikker på hva hun passer til.

Det er krevende å studere som det meste andre.

Selv var jeg forlovet med en "lillebror" med en plagsom og slitsom storesøster som deg som prøvde å ødelegge den sterke og unike kjærligheten vi hadde. Folk tror jo at det alltid handler om graviditet når man forlover seg og eller penger. Bare fordi den ene ikke jobber. 

Det gjør kanskje det i noen tilfeller.

Anonymkode: 49024...0cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Skiftenøkkel skrev:

Høres ut som en tidligere samboer av meg. Synd man ikke ser elendigheten man er i før etter det er slutt.

Måtte skynde seg hjem fra jobb for å lage middag til hun som har daffet rundt hjemme hele dagen... Nei vettu meg hva. Det et flust av slike kvinnfolk, som ikke bidrar og bare kommanderer. Rivjern. Sykemeldt etc. Skjønt eneste sykdom er kronisk arbeidsvegring. Selvfølgelig klarer man det kunststykket å få slike på tjukken. Da sitter man fint i det. 

Men som andre sier, dette er din brors valg, begynner man å rote i hans forhold kan det hende han tar det ille opp. 

En hver sykdom er ikke arbeidsvegring. Men det handler om at sykdommen blir til stort besvær for å fungere i jobb. Det er en stor forskjell. Det spørs åssen syk man er og man burde få bedre hjelp til å få en jobb man kan ha livet ut. Men alle skal presses inn i en bås og handle deretter. Hadde ting fungert bedre på individnivå så hadde færre slitt. Det handler mer om at man ikke kan enn vil.

Anonymkode: 49024...0cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 21.2.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev:

De har vært sammen lenge nå og jeg håper de aldri gifter seg selv om hun presser han veldig. Det jeg misliker er at mens han jobber, driver hun dank hjemme. Mamma var innom i dag på morgenen og da kommer hun i samme joggedressen som hun alltid går rundt i og ber ikke moren min inn til tross for at mamma kom med brød og varer. Siden de møttes, har hun alltid snyltet på han i større eller mindre grad. Hun gikk fra å studere, til å jobbe minimalt til å sykmelde seg. Da hun måtte ut i jobb igjen og alle aplauderte, ble hun plutselig gravid. Da var det å sykmelde seg igjen så fort som mulig og  ta all permisjon. Nå er det slutt på permisjonen og hun skal visstnok studere litt. Hun sa en gang at hun ønaker å jobbe minimalt.

Broren min jobber mange og tunge skift. Han lager mat og handler ofte inn.

Er så lei dette

Anonymkode: cb926...c95

Det irriterer meg at du legger deg i andres saker. Hvorfor skal du bry deg om dette? 

Broren din har valgt denne damen og vil være sammen med henne, Så hun har sikkert flere kvaliteter enn å være en snylter og en latsabb. Dere kommer jo aldri til å få en god relasjon når du har slike holdninger. Du vet ikke hvorfor hun var sykmeldt heller. Kanskje er det ting hun ikke vil dele med deg, hvilket jeg i så fall skjønner godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det kan irritere. For hos deg føles det som om broren din gjør alt for å gjøre henne til lags og du er redd for at han ikke får noe igjen for det. Dere ser hva dere ser, men det er ikke sikkert at det et hele bildet likevel.

Faren min har en tendens til å bli tøffel i hvert eneste forhold og fruen får det alltid som hun vil. Ser han jobber for henne fra morgen til kveld. Jeg ser faren min bli sliten, lite respektert og ser han likevel gjlre alt hun ber om. Jeg ser at han kan fortjene noen som setter mer pris på alt han faktisk bidrar med. Kjæresten til pappa sier selv at hun ikke er fornøyd med ditt og datt. Hun sier at ting ikke skjer fort nok og slikt. Hun kjefter på han for små ting han ikke gjør og er ikke fornøyd med det han faktisk gjør heller.

Men jeg kan bare irritere meg, jeg kan prate med pappa om han er lykkelig. Jeg kan stille spørsmål til valg og slikt. Men jeg kan bare ta det med pappa og jeg kan ikke forandre henne. Jeg kan ikke tvinge han til å dumpe henne eller blande meg i deres forhold. 

Det er hva det er.

Anonymkode: 3fd64...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...