Gå til innhold

Hva kan vi gjøre med katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en katt på 8 år som plutselig har begynt å «angripe» oss, og da særlig barnet vårt. Kan plutselig hive seg over, klore, bite og klatre oppover. Han har aldri gjort dette med barnet vært før, men litt med oss. Nå er det ekstremt, og datteren vår er blitt livredd katten. Noen med erfaring eller tips? 

Anonymkode: 0bc7d...507

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spray flaske med vann.. 

Anonymkode: 38770...ce4

Skrevet

At dyret endrer atferd på den måten kan være tegn på at det er sykt eller har vondt. Ta en tur til veterinær for sjekk og utelukke evt helseproblem.

viser det seg at katta er frisk så kanskje grunnen til det er at den kjeder seg? Er det utekatt eller en katt som er bare inne?

utekatter kan være veldig rastløse nå om vinteren og det kan hende at den angriper for å løse ut energien.

lurt å leke med katta. Min katt er utekatt og jeg ser henne nesten  ikke om sommeren men nå im vinteren vil hun leke masse, hun «jakter» på en stang med fjær vi kaster.

Har du prøvd å leke med pusen din?

Anonymkode: c0545...a5e

• Liker 5
Gjest Springfjær
Skrevet

Sånn forandring kan tyde på sykdom/smerter. Så en kontroll hos dyrlegen er nok på sin plass. 

Er dette innekatt eller går den ut som den vil? Er det innekatt kan det hende at den er fryktelig understimulert og blir frustrert på grunn av det. 

Hvor lenge har dette pågått? 

Gjest Springfjær
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

spray flaske med vann.. 

Anonymkode: 38770...ce4

Det vil ikke hjelpe om katten faktisk er syk eller frustrert. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg ville tatt katten til dyrelege, høres ut som den kan ha smerter eller være syk.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

At dyret endrer atferd på den måten kan være tegn på at det er sykt eller har vondt. Ta en tur til veterinær for sjekk og utelukke evt helseproblem.

viser det seg at katta er frisk så kanskje grunnen til det er at den kjeder seg? Er det utekatt eller en katt som er bare inne?

utekatter kan være veldig rastløse nå om vinteren og det kan hende at den angriper for å løse ut energien.

lurt å leke med katta. Min katt er utekatt og jeg ser henne nesten  ikke om sommeren men nå im vinteren vil hun leke masse, hun «jakter» på en stang med fjær vi kaster.

Har du prøvd å leke med pusen din?

Anonymkode: c0545...a5e

Ja, dette!

Anonymkode: 0c566...150

Skrevet

Ta med pus til dyrlegen for å sjekke at den ikke er syk. Pusen min begynte plutselig å bli så sur, og han er en som lar ungene gjøre alt med han. Da var problemer at han  hadde vondt i tennene sine, etter at var å fikset tennene sine er han blitt den koseklumpen igjen.

Hvis pus er frisk så kan du prøve å leke litt med den sånn at den for ut litt energi. Her i huset er julekuler og kattemynte veldig populært.

Håper det ordner seg for dere og pus

• Liker 1
Skrevet

Da er det dyrelegen neste. 

Han har katteluke, og går inn og ut som han vil. Synes han er like mye ute nå som ellers, og vi leker med han som vi pleier.. 

Han har, siden han var liten jaget beina til oss voksne litt, men han har vært så kosete og forsiktig med barnet, De siste ukene har det tatt litt av sted, og det går hardest ut over jentungen.. 

Vi får ta en sjekk av pus, og håpe det er en liten filleting dyrelegen kan fikse:) 

Anonymkode: 0bc7d...507

• Liker 2
Skrevet

Flott at dere tar adferdsendringer på alvor, TS! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...