AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Del Skrevet 21. februar 2018 Hei, Den biologiske funksjon av å ha to forskjellige kjønn er å formere seg og bringe jordkloden, sin genetiske arv og samfunnet videre. Hvordan evner noen da å være genuint venner med hverandre? Og ja, det ville ikke for en gutt føles dårlig hvis-om-atte-dersom-atte han endte til sengs med en som bare har vært en venninne (uavhengig av tidsperspektivet relasjonen har vart), det ville derimot faktisk vært ønskelig og å foretrekke. Hva gjør jenter naive til å tro at de kan ha genuine vennskap med gutter? Da prater jeg om et genuint vennskap i den grad at gutten ikke ville tatt på jenta om han så fikk betalt og var den nest siste personen på jord, der formering måtte til for å redde verden. Type at ''Adam og Eva kun var venner, - KUN (!)''. Det er en grunn til at kjønnene har kjønnseparate vors, toaletter og interesser. Jeg vet det er mange tråder om det samme temaet, men der prates det mye i ordlaget: ''Det går sikkert an, hvis...''- og ''Det kommer an på...''-ordlyd. Altså at de mest positive til å skape ubalanse, likevel vipper på gjerdet. Og det er gøy å observere. La oss ta dette litt videre (til voksen alder), til at opptatte jenter blir kontaktet av single gutter, som kun ønsker vennskap (i hvert fall hva de sier); ville dere tatt en sjans eller ville dere stolt på biologisk intuisjon? I det øyeblikket et ''singel-gutt-møter-opptatt-jente''-vennskapet utvikler seg til at disse faktisk møtes OFTERE enn Opptatt Jente ender med å møte nettopp kjæresten sin; hvilken retning vil det da ta? Og ja: Det er ingen hemmelighet at kvinner alltid underbevisst leter etter en oppgradering. Det er underbevisst og ikke ønskelig fra noen av partene; men det som gjør det tiltrekkende er gutten reagerer på riktig måte. De som ikke reagerte riktig og ble reaktive, de er single den dag i dag, eller blir utsatt for samme småtesting/sh*t-testing i det evnt. nye forholdet de er i. Mange menn tror at når de har ''greid'' å få til et forhold, så er hele sjekkeprosessen finito. Jeg derimot tror at det er nettopp da den begynner; og at denne misforståelsen er det som fører til at menn tar jenter for gitt, de slutter å tiltrekke/skape gnist noe som gjør at jenter tester de i om de tar dem for gitt. Ofte tar de jenta for gitt, og jenta går til en ny utfordring som hun sier; egentlig går hun bare til en ny gutt som IKKE tar henne for gitt, - enda. Til orientering har jeg mange jentevenner. Rene venner. Men jeg er faktisk der at hvis vi hadde endt til sengs sammen, så hadde jenta fått følelser (fordi jenter blir ofte først forelsket etter sex, derfor er det lurt for guttens del å ha det tidlig btw. PERFEKT måte å ''manipulere'' jenter på og skifte maktbalansen!), og jeg hadde faktisk tenkt at det ikke var så galt. Men hvis jenter og gutter faktisk skal være KUN venner, så vil det forutsette som sagt, at du aldri i verden uavhengig av hvor attraktiv hun er og hvor desperat verden er etter å overleve hvis det bare var dere to igjen, vil ligge med henne for fem flate øre! Anonymkode: 44e64...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Del Skrevet 21. februar 2018 Da vi var unge (15-23) var vi en blandet gjeng av gutter og jenter, men etterhvert forsvant guttene ut av vennegjengen, på grunn av dette med at de gjerne forsøkte seg når de hadde fått litt drikke. Det var ubehagelig og skuffende, når vi anså dem som venner. Vi ble en ren jente vennskapsgjeng, og blandede turer og fester da kun med menn som var i forhold med en av oss. Synd at det skal være så vanskelig å ha gutter/menn som kun venner! Jeg har en mannlig venn nå, som 100% er kun venn, og han er homofil. Ikke det minste bifil. Anonymkode: 2dcd7...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Del Skrevet 21. februar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Da vi var unge (15-23) var vi en blandet gjeng av gutter og jenter, men etterhvert forsvant guttene ut av vennegjengen, på grunn av dette med at de gjerne forsøkte seg når de hadde fått litt drikke. Det var ubehagelig og skuffende, når vi anså dem som venner. Vi ble en ren jente vennskapsgjeng, og blandede turer og fester da kun med menn som var i forhold med en av oss. Synd at det skal være så vanskelig å ha gutter/menn som kun venner! Jeg har en mannlig venn nå, som 100% er kun venn, og han er homofil. Ikke det minste bifil. Anonymkode: 2dcd7...45d 1. Nettopp! Poenget er ikke at de ''plutselig'' ble interessert. Det har ventet. Det er rent dyrisk/biologisk at gutter og jenter dessverre ikke kan være venner. 2. Det er ikke vanskelig, det er ''bare'' umulig. Begrunnelsen er HI. 3. Eneste unntaket. Korrekt. Anonymkode: 44e64...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 21. februar 2018 #4 Del Skrevet 21. februar 2018 Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha venner av motsatt kjønn som først og fremst er venner, men som de ikke ville hatt noe imot å ha sex og/eller forhold dersom det passet seg sånn. Mannen min er også min beste venn, føler ikke tiltrekning gjør at vennskapet er mindre genuint. Det mange blir skuffet over er jo de som er venner FORDI de håper det kan bli noe mer, selv om den andre parten er opptatt og/eller har gjort det tydelig at det ikke er aktuelt. Det føles falskt ut, selv om det nok ikke er så vanlig. Men er man venner for å være venner, uten baktanker, må man jo kunne kalle det et genuint vennskap, uansett om man også ville likt noe mer dersom sjansen bød seg? Og slike vennskap vil jeg tro det finnes mange av. Jeg har massevis av mannlige venner selv, og vi er alle svært inneforstått med at det aldri skjer noe mer, og ingen av oss ønsker det heller slik ting er nå. Om vi hadde vært single kan det godt hende at det hadde blitt flørting og muligens noe mer med minst noen av dem, noe annet hadde vært unaturlig siden matchende humor og personlighet er tiltrekkende for de fleste, og det er en grunn til at vi er nære venner. Men vennskapet er 100% vennskap og ingenting mer, og absolutt like rent vennskap som jeg har med venninner, selv om det kunne vært noe mer også i en annen livssituasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Del Skrevet 21. februar 2018 Her greier du å motsi deg selv i enhver setning. Godt gjort! 1. Mannen din er mannen din, derav venn. Venner er ikke mannen din; derav venner. Uavhengig av det er du åpen for at de er åpne for noe mer hvis-om-atte-dersom-atte. 2. Venner er venner; venner som kan bli til noe mer ''når sjansen byr seg'' er som du først sier ja; venner som ''håper at sjansen byr seg''; de er ikke PerSe venner men ''venner'', dessverre. 3. Her begynner du å skrive at du fikser mannlige venner som kun venner, men så fikser du deg fint over på å rasjonalisere deg ned til at ''hvis jeg var singel''/''hvis vi har matchende humor''/''hvis vi har matchende personlighet'', hvis-om-atte-dersom-atte er til stede; DA er det greit. SELV om det kommer fra rent vennskap. Jeg vet at jenter er følelsesdyr, og gutter er logiske. Gutter bare venter på at jenter skal begynne å tro at ''det bare skjedde'', mens det for guttens del rent biologisk har vært det dyriske instinktet om å vente, hele tiden Anonymkode: 44e64...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Del Skrevet 21. februar 2018 Det må være merkelig å være så kategorisk at man betrakter alle mennesker i verden ut ifra muligheten til sex. Til orientering; dette er en høyst unødvendig "folkeopplysning"; du sparker inn vidåpne låvedører. Og så kan du mene dette og leve videre med dine analyser av kvinner og menn (med kjønnsseparate vors, likte den) og så kan resten som ikke er enige leve fint i relasjoner som bringer andre aspekter enn sex/ikke sex. Vinn-vinn det, vel? Anonymkode: 83979...4ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fillerista Skrevet 21. februar 2018 #7 Del Skrevet 21. februar 2018 Hvorfor er seksuell tiltrekning og vennskap motsetninger? Har flere gode venninner og med noen av dem kjenner jeg iblant på en viss tiltrekning. Har aldri tenkt på det som et problem. Mennesker er komplekse skapninger. Det er ikke sånn at vi biologisk eller sosialt er formet til bare én ting, at vi bare kan ha én følelse i enhver situasjon, at relasjonene vi er i er enten sorte eller hvite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Del Skrevet 21. februar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Det må være merkelig å være så kategorisk at man betrakter alle mennesker i verden ut ifra muligheten til sex. Til orientering; dette er en høyst unødvendig "folkeopplysning"; du sparker inn vidåpne låvedører. Og så kan du mene dette og leve videre med dine analyser av kvinner og menn (med kjønnsseparate vors, likte den) og så kan resten som ikke er enige leve fint i relasjoner som bringer andre aspekter enn sex/ikke sex. Vinn-vinn det, vel? Anonymkode: 83979...4ae Så bra du likte eksemplet mitt! Utover det trenger du ikke engang svare i tråden hvis du føler den er unødvendig for deg 8 hours ago, Fillerista said: Hvorfor er seksuell tiltrekning og vennskap motsetninger? Har flere gode venninner og med noen av dem kjenner jeg iblant på en viss tiltrekning. Har aldri tenkt på det som et problem. Nei, men det betyr ikke at det ikke ER et problem Mennesker er komplekse skapninger. Det er ikke sånn at vi biologisk eller sosialt er formet til bare én ting, at vi bare kan ha én følelse i enhver situasjon, at relasjonene vi er i er enten sorte eller hvite. Det eneste forskere har kommet fram til at er meningen med livet er 2 ting: - Overleve - Formere seg Anonymkode: 44e64...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #9 Del Skrevet 22. februar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må være merkelig å være så kategorisk at man betrakter alle mennesker i verden ut ifra muligheten til sex. Til orientering; dette er en høyst unødvendig "folkeopplysning"; du sparker inn vidåpne låvedører. Og så kan du mene dette og leve videre med dine analyser av kvinner og menn (med kjønnsseparate vors, likte den) og så kan resten som ikke er enige leve fint i relasjoner som bringer andre aspekter enn sex/ikke sex. Vinn-vinn det, vel? Anonymkode: 83979...4ae Dette er nok han med vennskapet som ble brutt ned. Fasten your seatbelts... Anonymkode: 520af...b82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå