Gå til innhold

Noen med master i spesialpedagogikk her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med master i spesialpedagogikk her? I så fall:

1) Hva jobber dere med?

2) Opplever dere at spesialpedagogikk er etterspurt?

3) Hva kan man forvente i lønn? 

Anonymkode: 192f2...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

1. Logoped.

2. Svært etterspurt av de som trenger hjelp, og i større kommuner.  Vil variere veldig alt etter om du er lærer i bunn, logoped, audiopedagog, master i utviklingshemming eller spesifikke lærevansker etc.

3.  varierer veldig, alt etter om du jobber kommunalt, i staten eller privat. 5-700 000.

Anonymkode: c2e8d...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

1. Logoped.

2. Svært etterspurt av de som trenger hjelp, og i større kommuner.  Vil variere veldig alt etter om du er lærer i bunn, logoped, audiopedagog, master i utviklingshemming eller spesifikke lærevansker etc.

3.  varierer veldig, alt etter om du jobber kommunalt, i staten eller privat. 5-700 000.

Startlønn på sykehus er ganske lav, rett i overkant av 400 000. 

Forøvrig er det svært få utlyste  logopedstillinger og derfor vanskelig å få jobb.  

Anonymkode: 82d9f...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Startlønn på sykehus er ganske lav, rett i overkant av 400 000. 

Forøvrig er det svært få utlyste  logopedstillinger og derfor vanskelig å få jobb.  

Har du en master i spesped så finnes det jobb.  Da jobber man ofte som spesialpedagogisk rådgiver enten i skolen eller i PPT og det er ikke akkurat få stillinger.   Søker man etter "ledig stilling logoped" er det ikke så rart det dukker opp få treff på typiske finn-nettsider. Man må ofte inn på sykehuset/kompetansesenteret/rehabiliteringssengerets egne nettsider for å komme over disse.   Svært mange jobber også privat (og kan lett ville de 700 000 som nevnes over her).   Min startlønn på sykehus var 490 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.2.2018 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Har du en master i spesped så finnes det jobb.  Da jobber man ofte som spesialpedagogisk rådgiver enten i skolen eller i PPT og det er ikke akkurat få stillinger.   Søker man etter "ledig stilling logoped" er det ikke så rart det dukker opp få treff på typiske finn-nettsider. Man må ofte inn på sykehuset/kompetansesenteret/rehabiliteringssengerets egne nettsider for å komme over disse.   Svært mange jobber også privat (og kan lett ville de 700 000 som nevnes over her).   Min startlønn på sykehus var 490 000.

Nyutdannet og 490 000 eller med flere års ansiennitet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master i matematikkdidaktikk. Noe spesialpedagogikk der, men ikke en ren spesialpedagogisk utdanning. Den er vel heller rettet mot matematikkvansker. Jeg er lærer i bunn, og arbeider i grunnskolen. Jeg har 540 000 kr i årslønn, det er med kontaktlærertillegg og 4 års ansiennitet. Arbeider med undervisning av elever som av ulike grunner ligger langt etter i matematikkfaget, og også andre fag. Jeg bor og arbeider på bygda, opplever nok heller at arbeidsgiver ser på meg som "dyr i drift" enn som etterspurt. 

Anonymkode: a01b2...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker

Master  i pedagogisk psykologisk rådgiving. Startlønn var 480 000. Nå får jeg 570 000 i året. Veldig spennende, variert jobb, men mange krav og mye press/stress

Anonymkode: a3556...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...