Gå til innhold

Hvilken "melodi" er dette? (Har lagt ved noter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan egentlig ikke noter, så jeg prøvde å huske tilbake til barneskolen og få det sånn ca. som den melodien jeg leter etter. Det er egentlig bare en veldig kort "dun dun dun dun dun, dun dun!" Jeg lurer så på hvor jeg har den fra. Det kan sikkert være noe teit og typisk, f.eks fra en episode av Mot i Brystet, Fleksnes, en tegnefilm. Noe sånt. Det er ikke en melodi med instrumenter, tror jeg, det er mer en slags lyd.

Er det noen som kjenner den igjen?

dundundun.png.4c994bb0b0c35bd12ef0b9801a11d118.png

Det høres ut som et komma etter note fem og så er de to siste bittelitt lenger enn de andre.

Anonymkode: b6971...427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymkode: 00867...fcb

Skrevet

Hahahaha, vet hva du mener! Tror ikke det er noen sang i og for seg. Søk opp Ole Ivars "Nei så tjukk du har blitt", på YouTube eller noe, helt til slutt har de den linja der. Riktig? 

Tror det bare er en sånn generell artig liten frase.. Gjerne brukt i sånn "det var det" sammenheng. 

Skrevet
9 minutter siden, Guile skrev:

Hahahaha, vet hva du mener! Tror ikke det er noen sang i og for seg. Søk opp Ole Ivars "Nei så tjukk du har blitt", på YouTube eller noe, helt til slutt har de den linja der. Riktig? 

Tror det bare er en sånn generell artig liten frase.. Gjerne brukt i sånn "det var det" sammenheng. 

Det stemmer! Hahaha, nå ler jeg! Tusen takk!

"Sleng hit ei gulrot, åt meg." :ler:

Lurer på hvorfor denne plutselig dukket opp i hodet mitt for denne sangen har jeg ikke hørt på kjempelenge, teksten hadde jeg ingen aning om, og dette hadde jeg aldri funnet ut av selv.

Haha, er det mulig.

Skrevet

Merkelig liten strofe det der og brukt mye. Enig den signaliserer noe som" det var det " og " sånn er det med den saken" 

Snodig nok hørte jeg naboen lage rytmen i går. Uten toner og med bare dunk. Ble også sittende å lure på hvor det der eeeegentlig kommer fra. Og det har eksistert lenge før Ole Ivars. Og i min barndom (er 40 )var teksten som fulgte med: "Datt ned av gjerdet. Stein dau." Ha ha

Men opprinnelsen... tja..

Anonymkode: 83e06...af3

• Liker 3
Skrevet

Da er nok sjansen stor for at jeg har hørt denne et annet sted enn i slutten av "Nei, så tjukk du er blitt", men det var morsomt at noen skjønte hva jeg mente og at dette ble oppklart!

Takk for mer informasjon.

Skrevet

Jeg forbinder det med en replikk i filmen Who framed Roger Rabitt; "Shave and a haircut, two bits"

Eller som de synger på norsk; Klipp og barbering, to spenn.

Anonymkode: d5be6...b56

Skrevet

"Det var det hele, god jul!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...