Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du ung? Hvordan takler du en så liten inntekt, og skal egentlig være mannen i huset?

Anonymkode: 42524...c69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann er da mannen i huset uansett hvor mye inntekten viser. Bli voksen nå, ts. 

Anonymkode: da72c...7a8

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En mann er da mannen i huset uansett hvor mye inntekten viser. Bli voksen nå, ts. 

Du er tydeligvis ikke en mann, om du er og ikke føler på at du ikke kan gi barna eller familien det de fortjener.. da vet ikke jeg åssen tankegangen din er. Det er viktig for menn.

• Liker 2
Skrevet

Det går helt fint. Koser meg med cheese doodles.

Anonymkode: d3fa6...7d0

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er tydeligvis ikke en mann, om du er og ikke føler på at du ikke kan gi barna eller familien det de fortjener.. da vet ikke jeg åssen tankegangen din er. Det er viktig for menn. Anonymkode: 42524...c69

Er du en mann som ikke kan dette selv? 

Skrevet

Syns ikke det er så vanskelig. Har omtrent samme økonomi som en butikkarbeider, og det er mer enn nok til å kunne legge av penger samtidig som jeg for det meste kan kjøpe alt jeg trenger og ønsker meg.

Er man barnløs, med trygd og/eller en normal jobb som ikke krever utdanning, er man rimelig dårlig med økonomi, hvis man føler man har lite å rutte med.

• Liker 2
Skrevet

Samboer er ufør, og de årene før han møtte meg bodde han alene og var sparsom med penger, så han har noen 100k. Man kan selvsagt ikke spare millioner, selv på 10 år med den inntekten, men han har nok spart mer i % den de aller fleste nordmenn. 

Han lever helt greit, sykdommen plager han nok mer økonomi, men han synes selvsagt at friheten som kommer med mer penger hadde vært fint. Men, han er ikke en som setter seg ned og er trist, han har en imponerende evne til å forsøke se på ting og leve på en måte der han kan ha det ok, uansett hvor galt det går.

Anonymkode: a5ad6...527

• Liker 3
Skrevet

Altså,ingen ufør menn som har litt store krav til seg selv? Men er fornøyd med en inntekt på 300.000? Du kan være så sparsom du vil, men 300.000-350.000kr i året som en mann er fryktelig lite. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Altså,ingen ufør menn som har litt store krav til seg selv? Men er fornøyd med en inntekt på 300.000? Du kan være så sparsom du vil, men 300.000-350.000kr i året som en mann er fryktelig lite. 

Ja, det er lite. Ikke så mye å gjøre med det om du blir syk. Samboeren min var gjennom nevrologisk testing som del av utredning og han scorte i øvre sikt på intelligenstesting (wais), han er altså smartere enn de aller fleste andre mennesker. Men han er syk, og han vil ikke kunne tjene mer selv om han er smartere enn de aller fleste som tar høyere utdanning. I andre land uten velferdsordninger lever mennesker smartere enn deg og meg som må jobbe for slavelønn. Tenkte du at verden var rettferdig, eller?

Anonymkode: a5ad6...527

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får mindre enn det, og har fortsatt romslig økonomi. Skjønner ikke hva folk greier å bruke så mye penger på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...