AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Hei Noen som har søkt 23/5-regelen uten å ha 5 års praksis, men pga. sykdom? Står på samordna at det er gyldig om man er/har vært syk. Men når jeg har sendt forespørsmål til universitet har jeg aldri fått noe svar :’( Tenker det blir en bommert om jeg tar de fagene og ikke kommer inn. Anonymkode: d8070...c84
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Noen som har søkt 23/5-regelen uten å ha 5 års praksis, men pga. sykdom? Står på samordna at det er gyldig om man er/har vært syk. Men når jeg har sendt forespørsmål til universitet har jeg aldri fått noe svar :’( Tenker det blir en bommert om jeg tar de fagene og ikke kommer inn. Anonymkode: d8070...c84 Hvordan syk? Altså har du vært sykemeldt, fått AAP, uføretrygd eller hva? Jeg har hatt AAP i fire år og forsøker å finne ut av reglene nå. Virker som om jeg må få dokumentert på et vis at arbeidsevnen har vært 100% nedsatt for at disse årene skal telle som fire år - risikerer at de kun teller som to (ettersom kravet for å få innvilget AAP er 50% nedsatt arbeidsevne eller mer). Opplever at hverken lege, saksbehandler i NAV eller de som ordner med opptak på høyskolen jeg har snakket med egentlig forstår eller har noe særlig erfaring med regelverket, dessverre... Men en ting er sikkert, du må dokumentere nedsatt arbeidsevne i minst fem år i alle fall, om du ikke har noe annet som teller som praksis i tillegg - holder ikke å ha vært syk et år eller to bare f.eks. Anonymkode: 1acfc...719
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Send til universitet igjen! Gjerne til flere av de aktuelle. Det skal gå fint an det du sier, men det er greit å ha hatt en samtale med rådgiver på skolen i forkant så de kjenner litt til deg og din situasjon. Jeg spurte flere universiteter om dette (ogspå pga sykdom) og de var veldig behjelpelige med info og innkalling til møte om ønskelig, men den ene svarte ikke før nærmere 5 mnd senere, så det kan være at de rett og slett har glemt å svare deg så har mailen forsvunnet i bunken. Send mail igjen! Anonymkode: 00f40...205
TinyBean Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Jeg fikk brev sendt inn fra legen min om at jeg har vært syk. Funket for meg. Måtte purre på dem da jeg fikk epost om at det manglet praksis i søknaden, så jeg sa i fra og fant ut de ikke hadde sett brevet. Så snakk med legen og få en attest på sykdommen din, burde gå greit. Endret 21. februar 2018 av TinyBean
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Send til universitet igjen! Gjerne til flere av de aktuelle. Det skal gå fint an det du sier, men det er greit å ha hatt en samtale med rådgiver på skolen i forkant så de kjenner litt til deg og din situasjon. Jeg spurte flere universiteter om dette (ogspå pga sykdom) og de var veldig behjelpelige med info og innkalling til møte om ønskelig, men den ene svarte ikke før nærmere 5 mnd senere, så det kan være at de rett og slett har glemt å svare deg så har mailen forsvunnet i bunken. Send mail igjen! Anonymkode: 00f40...205 Takk for svar. Hvor lenge har du vært syk? Har hatt sykdommen min siden 2013 og da bør vel praksis dekke. + 2 år jobb og noe skole. Anonymkode: d8070...c84
Hyaluronica Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Gammel tråd, men bumper denne siden jeg lurer på det samme 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå