Gå til innhold

Å si glad i deg, hva er greia??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og bestevennen min har vært venner lenge! Og ca 2 år inn i vennskapet, hadde vi drukket og måtte sove sammen, vi lo bare å snakket sammen, så la jeg meg på armen hans, fordi det begynte å bli slitsomt å ikke ha pute.. Etter å ha pratet i lang tid, holdt jeg nesten på å sovne, så jeg sa; "jeg er så glad for å ha deg, jeg er skikkelig glad i deg." 

Han ble HELT stille, han sa ingenting og jeg merket hele kroppen hans stivnet. Så begynte vi å tulle, og jeg ble litt sur for at han ikke sa det tilbake, siden vi er gode venner. Han sa det og jeg fikk tidenes varmeste følelse, det bruste i kroppen, og det var som om jeg fikk en "nyttårsrakett" i magen. 

Spurte han om det var derfor han ble så stille, og han sa ja.

Etter dette sovnet vi bare, og vi har egentlig ikke snakket om det etterpå. Dette er lenge siden, og vi er like gode venner enda. Vi har ikke delt seng etterpå da, med mindre vi må, og da sørger vi alltid for å ha forskjellige sider. 

Spørsmålet; hva er den varme, brusende, rakett aktige følelsen? Hva betyr det? Sier til mange av venninner og kammerater at jeg er glad i de, men det føles bare hyggelig når de sier det tilbake. 

Noen som har opplevd noe lignende før, når glad i deg, har blitt sagt?

Anonymkode: b2107...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje dere passer bedre som kjærester, enn venner. 

Anonymkode: 35a6f...425

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo vært kjempe gode venner veldig lenge, vi finner på ting, fester, kan sitte i timevis å snskke om alt mulig. Det er over 1år sideb dette skjedde, og jeg har jo ikke følelser for han. 

Det jeg tenker er hva dette betyr, og om noen andre har følt det slikt når noen har sagt de er glad i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare følelsen av at du betyr noe for noen, tenker jeg. Det er jo en god følelse.:) Jeg kjenner ikke igjen følelsen på at noen sier de er glad i meg, men har kjent det i andre settinger, for eksempel hvis jeg får skryt for noe jeg har jobbet hardt for, og er fornøyd med.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar:) jeg har jo kjent følelsen av at jeg er stolt/fått skryt, mem dette var en følelse jeg aldri har hatt hverken før eller siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Du er skikkelig forelska du.

Nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Hørtes sånn ut når jeg leste...

Vi fikk samme følelsen når vi sa vi var glad i hverandre, men det har jo ikkr føltes annerledes når jeg ser han igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å ha en slik venn :) At han ble stille kan jo ha noe med at det er uvant for han? Ikke alle familier som har kultur for å si det rett ut så ofte. Jeg øver meg på å si at jeg er glad i folk. Selv om vi ofte tenker at de egentlig vet det så er det fint å få høre det iblant. 

Anonymkode: 66d2d...fb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å ha en slik venn :) At han ble stille kan jo ha noe med at det er uvant for han? Ikke alle familier som har kultur for å si det rett ut så ofte. Jeg øver meg på å si at jeg er glad i folk. Selv om vi ofte tenker at de egentlig vet det så er det fint å få høre det iblant. 

Anonymkode: 66d2d...fb1

Sier det veldig sjeldent til folk selv, så skjønner hva du mener. 

Men han sa jo han ble stille pga det samme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er forelsket.

Det hjelper lite for din del å ikke ''akseptere det''. Du startet vel tråden av en grunn, for å si det indirekte :)

Avbryt selv vennskapsrelasjonen du. Gutten fikk kalde føtter og du ønsker noe mer. Best for begge parter!

Anonymkode: 89ff5...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er forelsket.

Det hjelper lite for din del å ikke ''akseptere det''. Du startet vel tråden av en grunn, for å si det indirekte :)

Avbryt selv vennskapsrelasjonen du. Gutten fikk kalde føtter og du ønsker noe mer. Best for begge parter!

Hva er det du snakker om? Vi har vært venner i mange år. Han sa selv at han fikk samme følelsen. Jeg ønsker ikke noe mer...

Eneste er at jeg lurer på hva den følelsen er, og om andre kunne fortalt om de har fått dem følelsen selv noengang med venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, - altså: Det blir samme konklusjon; bare omvendt: Begge er forelsket, men du fikk/får kalde føtter.

Resultatet om å avslutte før noen blir såret står fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okai, - altså: Det blir samme konklusjon; bare omvendt: Begge er forelsket, men du fikk/får kalde føtter.

Resultatet om å avslutte før noen blir såret står fortsatt.

Nei vi er ikke forelsket. Det jeg lurer på er om noen kunne fortelle om de har følt det slik før. 

Og om vi er forelsket, så fungerer vennskapet fra for det isåfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei vi er ikke forelsket. Det jeg lurer på er om noen kunne fortelle om de har følt det slik før. 

Du er forelsket :)

Og om vi er forelsket, så fungerer vennskapet fra for det isåfall

Jeg elsker optimismen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...