AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Jeg skal ha planlagt ks om noen dager og holder nå på å pakke den berømmelige sykehusbagen. Blir ikke helt klok på hva som er lurt å ha med. Er det f.eks smart å ta med egen manuell brystpumpe på sykehuset eller får man låne ved behov? (Dette gjelder KK,Haukeland i Bergen). Glemte desverre å spørre jm om dette da jeg var på innskrivning. Og hvor mye babytøy er egentlig vanlig å ha med? Vet at man etter ks gjerne blir liggende 3-5 dager.. Har pakket ned 2-3 bodyer og 2-3 bukser med og uten ben. 1 pyjamas, 1 hel dress, 2 strømpebukser og 1 par sokker. 1 lue i ull og en i bomull + et hentesett med selebukse, lue og cardigan.Alt jeg har pakket er i str 50 og 56. Er dette for mye eller for lite? Holder det egentlig å ha med kun antrekk til hjemreisen? Hilsen førstegangsfødende. Anonymkode: 149ee...73c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 De har bodyer på sykehuset som en kan bruke, og pledd. Det holder egentig med klær til hjemreise. Er dog greit å ha et godt mykt pledd som baby kan brukeog som følger med hjem igjen. Ekstra truser og benklær til deg selv, for du vil jo blø selv om du får ks.. Ammebh/ ekstra topper i tilfelle melkesøl. Du får låne pumpe om du har behov for det. Penn og kryssord/ lesestoff og hvis du får ledig tid. Må jo vanligvis dele rom så det er ikke akkurat bare til å tyte på tlf hele tiden.. Anonymkode: 4087d...bb1 2
Biloba Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Brystpumpe får du låne om du trenger det. Flaskesettene trenger uansett vask og sterilisering etter hvert bruk, og dette er det ikke praktisk å holde på med selv på en sykehusavdeling. Du klarer deg med kun hjemreiseklær til babyen, men det er veldig hyggelig å kle babyen i eget tøy. 1
Gjest Doggo Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Jeg synes det hørtes ut som en fin fødebagg Ts:) Når du først har en brystpumpe ville jeg tatt den med. De er jo selvfølgelig nøye med hygiene på sykehus, men desverre kan smitte skje siden det er flere som bruker disse pumpene. Vi fikk ikke låne noen babyklær på sykehuset, så far måtte dra hjem å hente mer siden vi bare hadde pakket hentesett.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 De pleier å ha klær til babyen på sykehuset, men disse klærne er jo ofte temmelig slitt (og måtte dras over hodet på babyen på vårt sykehus. Omslagsbodyer og pysjer er enklere) Dessuten er det jo koselig å kle babyen i egne klær. Jeg ville pakket gummisandaler til å bruke i dusjen. Anonymkode: b41b1...a96 1
Marimba Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Ørepropper og lang mobillader er mine beste tips. Samt innesko/ tøfler som er behagelige og lette å ta på og av. Samt behagelige bukser og lange cardigans som dekker bleierumper til mor, og skift til far. En annen ting jeg ikke hadde med til første som jeg vil ha med til nr 2 er elastisk sjal. Også ammetopper! Og amnebh. Det tenkte ikke jeg på, hadde med sånne cubus-singleter jeg. Ikke veldig behagelige å amme i altså Av klær til minien hadde vi bare med hentesett, og en liten ullue og ulltøfler som kom på rett etter fødsel for å forhindre varmetap fra hodet. Dette var det jordmor som tipset om på fødselsforberedende kurs. Ellers fikk vi låne alt vi trengte av bodyer og pledd. Var helst det det gikk i. Er ikke dumt med litt snacks og kjapp energi i fødebagen heller. Jeg hadde forøvrig ikke med pumpe, ikke lånte jeg det heller. Er vel individuelt hva man trenger. Men dersom man har med egen, hvordan får man da vasket og sterilisert den? 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 JM anbefalte å pakke en ekstra T-skjorte til far, så den hsr jeg puttet i baggen i dag. Kan bli litt søl el ta litt tid. ellers har jeg pakket en ny tannkost i tilfelle jeg glemmer den i farta og en negleklippet slik at jeg er sikker på st jeg har korte negler i møte med babyen 😉 Anonymkode: fbe0e...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 Jeg ville tatt med ei ekstra bukse til både far og meg selv. Mor kan jo lett blø igjennom bleia og her måtte far dra hjem fra barsel for å hente ny bukse siden poden tisset over hele han under bleieskift Anonymkode: b41b1...a96 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ha planlagt ks om noen dager og holder nå på å pakke den berømmelige sykehusbagen. Blir ikke helt klok på hva som er lurt å ha med. Er det f.eks smart å ta med egen manuell brystpumpe på sykehuset eller får man låne ved behov? (Dette gjelder KK,Haukeland i Bergen). Glemte desverre å spørre jm om dette da jeg var på innskrivning. Og hvor mye babytøy er egentlig vanlig å ha med? Vet at man etter ks gjerne blir liggende 3-5 dager.. Har pakket ned 2-3 bodyer og 2-3 bukser med og uten ben. 1 pyjamas, 1 hel dress, 2 strømpebukser og 1 par sokker. 1 lue i ull og en i bomull + et hentesett med selebukse, lue og cardigan.Alt jeg har pakket er i str 50 og 56. Er dette for mye eller for lite? Holder det egentlig å ha med kun antrekk til hjemreisen? Hilsen førstegangsfødende. Anonymkode: 149ee...73c Kan ikke du lage til en "nødrasjon" i en bag mannen tar med om du har for lite? Å få strømpebukser påå små nyfødte ville jeg aldri satset på. Anonymkode: fff1d...14c 1
Ny Bruker Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Jeg tok babyklærne bare for hjemreise. Eller har man tilgang til sykehusets babyklær. Kan skifte så ofte det trengs. Ellers leste jeg mye om sykehusbagen og tok med meg alt for mye. Det jeg fikk bruk for er klærne for meg selv, hygieneartikler (hårbørste, tanbørste, tannkrem, sjampo, håndkle), mobiltelefon med lader, en bok. Endret 21. februar 2018 av Ny Bruker 1
Miss moneypenny Skrevet 21. februar 2018 #11 Skrevet 21. februar 2018 Små votter til babyen! Det hadde jeg ikke tenkt på, og andremann her klora seg i ansiktet hele tiden. 2
Rozárka Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Ta med deg slippers som du kan bruke i dusjen. Gulvet der kan være litt ekkelt. (Jeg brukte crocks.) Jeg tror ikke du kommer til å bruke strømpebuksene til babyen. Pakk heller med to par sokker til og ett par ullsokker. Ullsokker hjelper babyen å holde på kroppsvarmen. Endret 21. februar 2018 av Rozárka 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #13 Skrevet 21. februar 2018 Ville tatt med smertestillende selv. Ja du får på sykehuset, men du må regne med å mase på de og minne dem på det, og det er jo greit å slippe. Anonymkode: 58c23...da4 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #14 Skrevet 21. februar 2018 Skal føde på Ahus selv, men fikk beskjed på kurs om at de ikk anbefalte å ha med for mye egne klær til babyen til oppholdet ettersom det lett blir borte om det blir nedsølt og havner i fellesvaskeriet. Jeg har ikke pakket enda, men tenker å ha hvert fall ha med: - Klær til meg, ammeoverdeler og mørke bukser som «tillater» å blø igjennom. - Birkenstock i plast til dusj osv - Toalettsaker og litt ekstra god shampoo, såpe osv. Ekstra smertestillende, salve osv. - toalettpapir og hårføner (kanskje ikke vesentlig for deg siden du har KS). - hentesett til baby, pluss luer og sokker - div tidsfordriv, lader, kamera - div «snacks», vannflaske Mannen pakker egen bag med skift, litt toalettsaker osv. Kommer garantert til å pakke for mye, så skal jobbe skikkelig med på begrense meg. Anonymkode: 62282...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #15 Skrevet 21. februar 2018 Kommer til å få enkeltrom/familierom med bad på rommet. Til baby; Har pakka to omslagsbodyer i tynn ull, 1 tynn ullue, samt klær for hjemreise. Teppe til baby. Bæresjal til baby. Tøybleier til baby. Bilstol og pose. Til meg; Bittelitt toalettsaker; type tannstell/hårstell/deodorant/fuktighetskrem. (Dropper sminke). Klær; 3 singleter, 1 ullgenser, 1 myk bukse, 3 myke amme-bher. 2 par sokker og 1 par tøfler. 1 gigatruse og tøybind til hjemreise. Mat; God sjokolade, nøtter, tørka frukt, sviskedrikk, farris. Annet; mobiltelefon og lader. Satser på å rocke sykehusskjorta og nettingtrusa for alt de er verd, og bare kle på meg bukse/genser om jeg skal ut av rommet. Forrige gang var jeg knapt ute av rommet før vi skulle dra hjem på dag 4, med unntak av to korte turer inn på kjøkkenet for å hente mat når mannen ikke var der, og da møtte jeg absolutt ingen. Anonymkode: 25378...20a 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #16 Skrevet 21. februar 2018 Ser jeg har glemt å pakke ullsokker til meg og baby, det må vi ha! Og skohorn til meg. Det husker jeg at jeg savna sist. Er ikke så lett å knyte sko etter snitt. Anonymkode: 25378...20a 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #17 Skrevet 22. februar 2018 Ta med håndkle til deg selv! De som de hadde her var knøttsmå. Anonymkode: 51950...5a0
Frostrose Skrevet 22. februar 2018 #18 Skrevet 22. februar 2018 På 21.2.2018 den 12.38, AnonymBruker skrev: Kommer til å få enkeltrom/familierom med bad på rommet. Til baby; Har pakka to omslagsbodyer i tynn ull, 1 tynn ullue, samt klær for hjemreise. Teppe til baby. Bæresjal til baby. Tøybleier til baby. Bilstol og pose. Til meg; Bittelitt toalettsaker; type tannstell/hårstell/deodorant/fuktighetskrem. (Dropper sminke). Klær; 3 singleter, 1 ullgenser, 1 myk bukse, 3 myke amme-bher. 2 par sokker og 1 par tøfler. 1 gigatruse og tøybind til hjemreise. Mat; God sjokolade, nøtter, tørka frukt, sviskedrikk, farris. Annet; mobiltelefon og lader. Satser på å rocke sykehusskjorta og nettingtrusa for alt de er verd, og bare kle på meg bukse/genser om jeg skal ut av rommet. Forrige gang var jeg knapt ute av rommet før vi skulle dra hjem på dag 4, med unntak av to korte turer inn på kjøkkenet for å hente mat når mannen ikke var der, og da møtte jeg absolutt ingen. Anonymkode: 25378...20a Dette er det jeg også hadde brukt for. Og et par ekstra hårstrikk. De anbefalte å pakke i bsger som er mindre enn en kabinbag. Da hadde jeg ikke prioritert plass til toalettpapir (i Bergen bruker de uansett lambi på barsel) og ekstra store håndklær.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #19 Skrevet 22. februar 2018 Jeg pakket med helt feil☺️ Neste gang blir jeg å ta med egne flasker, dr.browns. I tillfelle amming ikke går da heller. Kommer å til å ta med egen brystpumpe. Elektrisk. Samt egne klær til baby. Sykehusbodyene var dårlige. Ullsokker til baby. Jeg var så glad jeg hadde med meg godt med klær til meg selv. Nye amme bher, ammesingletter og gode myke bukser uten strammt strikk. Alt nytt. Var så utrolig godt å ha på seg nye fine klær. Klarte ikke sykehusklærne. Gode truser og egne bind. Jeg blødde knappt noen dråper, og det eneste de hadde var svære bleier og nettingtruser. Jeg måtte også ta ks. Jeg hadde og med god shampo, balsam, bodylotion. Kjempedeilig!! Lang ladeledning å headset var også kjekkt. Ville også pakket med litt ekstra sjokolade, brus, eller slikt man er glad i. Jeg ble syk og klarte ikke noe av maten de hadde der. Savnet også ett stort glass. De hadde bare slike pittesmå glass. Tungvint når man er kjempetørst og skal amme mye. Blir kjempetørst. Egen smertestillende hadde jeg ikke bruk for. Fikk egen dosett, så kunne jeg ta ved behov. Fikk oxy, og morfin intravenøst ved behov, med en gang jeg hadde vondt. Er det jeg kom på at jeg ville tatt med, om jeg skulle pakket på nytt. Anonymkode: f779e...8da 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #20 Skrevet 23. februar 2018 På 20.2.2018 den 21.55, Doggo skrev: Jeg synes det hørtes ut som en fin fødebagg Ts:) Når du først har en brystpumpe ville jeg tatt den med. De er jo selvfølgelig nøye med hygiene på sykehus, men desverre kan smitte skje siden det er flere som bruker disse pumpene. Vi fikk ikke låne noen babyklær på sykehuset, så far måtte dra hjem å hente mer siden vi bare hadde pakket hentesett. Hva slags smitte da? Dette har jeg aldri hørt om. Sykehuset steriliserer vel? Anonymkode: fe900...40c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå